Jg tror fortsatt at pga konkurransefordeler, manglende NM avklaring osv så melder ikke lps mer enn han må.
Det er jeg HELT enig med deg i. Jeg nekter å tro at han ville satte seg i en posisjon hvor han som leder strengt tatt ville stått for fall. Det begynner i så fall å haste veldig med å moderere egne tidligere uttalelser dersom organisasjon/styret/aksjonærer fortsatt skal kunne ha nødvendig tillit.
Tror du kan ha mye rett I de antagelser.
Nytt fartøy i opplag idag.
[STRILBORG](javascript:void(0) NEW 14742 165 570 II STAVANGER
Mange slutninger gjort idag og ratene på psv’er definitivt på riktig vei, antar ratene på ahtsene også er sterkt stigende.
NEW | [HAVILA VENUS](javascript:void(0) | Lundin | R/M Valaris Viking, D/D 14 | 09/10/21 | RNR |
---|---|---|---|---|---|
NEW | [HAVILA JUPITER](javascript:void(0) | Lundin | R/M Valaris Viking, D/D 14 | 09/10/21 | RNR |
NEW | [SEA GOLDCREST](javascript:void(0) | COSL Drilling | Supply duties, C/R | 08/10/21 | GBP 12000 |
NEW | [ENERGY EMPRESS](javascript:void(0) | Equinor Energy AS | Supply duties, D/D 14 | 08/10/21 | NOK 150000 |
NEW | [NORTH POMOR](javascript:void(0) | Equinor Energy AS | Supply duties, D/D 14 | 08/10/21 | NOK 160000 |
Aker med stort fokus på Offshore vind. Lurer på hva dette eventuelt kan bety for SOFF?
Det er jo min regnskogaktige drøm, at det blir noe med aow/akso/aker/soff i en eller annen form.
sleng på DOF så deler jeg den
Da må de skrelle bort minst 10mrd i gjeld først😄
Jobber med den biten…
Nå er Far Sigma ledig og i posisjon til å dra gullrater om det kommer et oppdrag.
Litt døft at ikke SOFF også får litt vind i seilene på børs nå. Alt med olje, gass og shipping går jo i taket nå.
Enig. Makro spiller ingen rolle når en av hovedaksjonærene selger aksjer.
Jeg klarer ikke å forstå hvorfor han selger hvis alt ser så bra ut
Øyne som ser, øynene som ser.
Hemen er hyfse tungt oljeeksponert og Soff er en mygg i den kassen…
Hemen har vel tatt sitt ansvar gjennom restruktureringen og sammenslåingen med Solstad/Farstad/DSSC osv i 2017 ish. JF/Hemen har vel sagt det i flere år at de ikke ser det som hensiktsmessig å være med videre, og at dette ikke er “kjernevirksomhet” (slik jeg leser kommunikasjon utad). Det har vært lockup på salg av aksjene i en periode som er avtalt. Nå er vi i enden av den avtalen. Det er greit å tenke igjennom at det selskaper beslutter, og det vi som enkeltinvestorer tenker. Er to forskjellige ting. Størrelsen på aksjeposten(e)/ eierskapet er også noe og tenke over. JF har jo i stor grad satset på utbytte, mens utbytte i SOFF kanskje ligger noen år frem i tid. Man må jo først bli kvitt gjelden i stor grad. Så får vi nå se. Jeg har fremdeles en bra post i SOFF, og har tro på at det vil belønnes
Kilde?
Du må bare søke litt, og gjøre deg opp en mening selv. Jeg har fulgt selskap(ene). Over år, og det er min oppfatning. Andre mennesker kan ha andre syn enn meg
Hmm…hvis de har sagt det så må det finnes en kilde. Hvis de ikke har sagt det, men du tror de kanskje tenker slik så er det noe annet.