Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Kan godt vere det. Nå er den på kontrakt med Havfram med Reach som har ROV service på båten.

2 Likes

Hovedandelen av volumet i dag er på eller over 7 kr. Helt konge det. Ny støtte?

Neptun har jobbet for DEME siden den var ny mener jeg bestemt å huske- REACH er og inne som partner på ROV. Positivt for EIOF at det ser ut som de vil får låne ut mannskap mm til videre drift-det er ihvertfall åpnet for det.

En skulle tro at vi pr. nå- eller i alle fall snart skulle ha en rekke PSVer på vei ned til V.Afrika. Det kan i alle fall ikke drøye så lenge nå før nordsjøspoten får en redusert stall

Husker du i farten hvilke fartøy vi bør snarlig kunne forvente oss kontrakter på nå?

Fortress
Australis
Cutter
Frontier
Installer
Maximus
Navigator
samt noen AHTSer ville vært bra!

Gode avtaler på disse så er vi i pluss

5 Likes

Takk,
Herre jesus det kan komme et dryss nå ut av en annen verden, får bare håpe det er hva som vil skje.

1 Like

Det er også noen psver i Nordsjøen som jg tror vil få forlenget kontrakt ihht opsjoner

1 Like

Men, dette vil snart også kunne representere en økonomisk utfordring dersom kontraktene ikke kommer. Noen av disse ligger jo nå å samler støv. Jeg har ikke hastverk med kursøkning :wink:

1 Like

Ja, Seranade, Springer, Forth og snart Surfer har vel alle slike muligheter

1 Like

Jepp, helt klart, Cutter har nå lagt 1 mnd til kai.
Virker som smått gambling, men antar de vet hva de driver med.
Satser på en ketchup effekt her nå snart, jeg har det nok litt mer travelt enn deg, båtene MÅ snart på havet

Jeg ser bort på Cutter når jeg går tur, den ligger til kai på Westcon og det jobbes så den ligge rheldigvis ikke og samler støv-om det er klassing, vedlikehold eller klargjøring for kontrakt vet vi jo ikke men de utnytter ihvertfall tiden. Det er en liten uke siden den ble flyttet fra Soff-kaien og til Westcon.

Ja, de benytter nok heldigvis"ventetiden" til noe fornuftig og det er supert.

Cutter står for klassing først i mai 2026, men det kan kanskje være noe sertifikatgreier

Installler er jo i arbeid ved Coral Sul, og verken arbeidet i Guyana eller tidligere arbeid i Mosambik ble meldt. Finner heller ikke noe om kontrakt for Installer etter dette:

så er det denne kontrakten som blir forlenget ett år av gangen med SBM uten at det blir meldt?

Det kan hende- vet rett og slett ikke. Men penger tjener den!

Ser ut som den har dannet et fint støttenivå på 7. Veldig greit å slippe den motstanden til neste kontrakt kommer :grin:

1 Like

Ser også ut som at omsettingen øker fra dag til neste. Det er bra.

Kan ikke SOFF også bare ta å selge en båt ala Viking Neptune og, så får de en mrd til på bok og får opp skipsverdiene i regnskapet, sikrer seg gode framtidige rentebetingelser, slipper å uroe seg over NM ++++

1 Like

Endte på 7 i det minste