Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

La oss heller få langtidskontrakter på våre OCVer så kan EIOFF chartre PSVene og SEISene sine

1 Like

Har trua. MIn sjette sans som er skakkskjørt og ikke kalibrert, mumle mumle, sier børsmelding i morgen 0830

2 Likes

Lars Peder liker selv å publisere meldinger på fredager så ikke utenkelig at du treffer med din spådom

2 Likes

Syns Soff er frhktelug sterk nå, opp nesten 30% 9 børsdager inn i 2022, obx opp 1,5 samme periode og kun 1(2?) dager i minus. Volumet jevnt over betydelug høyere enn store deler av 2021. Tenk hva som skjer når kontraktene tikker inn…

5 Likes

Helt enig. Vi trenger nå bare en utløsende årsak så kan vi si farvel til dette nivået…

2 Likes

Tror vi vil passere nivået både med og uten kontrakt ganske snart. Ja en kontrakt vil pushe oss over nivået nesten med en gang, men for hver dag uten kontrakt, er vi en dag nærmere en kontrakt. Spenningen bygger seg opp, og folk som er usikre på om de skal inn idag, er enda mer fristet i morgen.

Altså jo lengre det går til neste, jo flere er det som kjøper seg inn. Naturligvis er det en ende på dette når folk til slutt mister tålmodighet.

Spekulerer jo helt vilt, men er nå sånn jeg tolker hvordan kortsiktige kjøpere tenker. Buy the rumours, sell the news.

7 Likes

Mye trading denne dagen

2 Likes

I påvente av kontraktsmeldinger har jeg moret meg litt med å legge inn “fremtidige tall” i regnearket for å se hva de etterlengtede kontraktene og da med kontrakter som gir gj, snittlige dagsrater på 400 og 500k for OCVer samt en generell 10% økning innenfor AHTS og PSV gir av kvartalsinntekter - herunder SOFFs evne til rettmessig nedbetaling av gjeldsforpliktelser.

For 1Q22 er alle OCVene satt opp med kontrakter som gir 400k i snittinntekter pr. dag pr. OCV.
For 2Q22 er alle OCVene satt opp med kontrakter som gir 500k i snittinntekter pr. dag pr. OCV.
I begge tilfeller er det satt en generell inntektsøkning på 10% jf. 3Q21 for AHTS og PSVene

Beregnede estimerte inntekter finner dere øverst med gul tekst. Ikke så hakkende gale dette?!

I 3Q21 hadde forøvrig OCVene et snitt på ca. 345k pr. dag og som var en økning på ca. 100k ift. 2Q21.
Det er således ikke så mange nye kontrakter som skal til for å føre oss opp til 400-500k forutsatt at markedet utvikler seg slik vi tror og håper. DOF har sammenlikningsvis allerede i dag et snitt på 600k.

9 Likes

men…en fantastisk olje pris nå

Tror børsen har tatt langhelg…dårlig volum over alt

ja…de som kjøper og selger på større volum som meglere og fond…er nok på vei til hytta.

1 Like

men “sudently” passerte vi 1.48mill i omsetning… 7.34… oppgang 4.11%… vi skal ikke klage :cowboy_hat_face:

1 Like

Den volumøkningen kom ut av det blå

ja. det er nok flere som nå ser hva som skjer og vil skje. kjekt å være med på bussen

1 Like

Gratulerer med fin kurs folkens.

1 Like

Konge. Gikk noen greie poster der også.

En kontrakt nå… da hadde vi nok lagt 8 bak oss og

1 Like

heilt feil du glemte å legge til +1 ekstra… dvs 9 :cowboy_hat_face:
jeg bare tuller… men hvem vet. tror at opp mot februar så vil vi se 8 tallet

1 Like

Tror vi er forbi 8 da.

Plutselig var det 7,5

Litt av et tempo fredagsmorgen