Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Fin ordrebok, noe motstand. Ikke altfor tungt, fin mengde på kjøpssiden.

Blanding av tradere, lønningsdag, samt at en kontrakt ligger nok å lurer ganske snart. Fin oppgang.

Størst oppgang på Oslo børs.

1 Like

Veldig greit om vi får 1 mil i volum i dag.

Viktig å ikke se på for snevert chart nå, bruk månedschart :slightly_smiling_face:

1 Like

DOFfen fikk nå en kontrakt nettopp.

Det som ofte skjer er at når de andre får kontrakt så kommer Solstad rett etterpå, ofte med betydelig større og lengre kontrakter.
Men, det siste året har vi ikke fått reaksjon på kursen når dette har skjedd, det vil endre seg nå, gleder meg som en unge til solstad melder nå

1 Like

Er så vant til at kursen går fra å være i minus til å gå i 0 etter en kontrakt, gleder meg selv til å se reaksjonen på kontrakt

1 Like

Sioff er litt tregere. Utelukker ikke en flytting fra Soff til Sioff i løpet av dagen. Har begge for min del

Liten heads up, neste naturlige motstandsområde. Fikk ikke rare pullbacken sist. Men man kommer til et område med betydelig større volum omsatt tidligere. Kan ta litt mer jobb å bryte gjennom dette.

Aksjen har også gått 100% fra bunn hvis/når den når dette området.

Interessant å tenke på at mye av offshore supply, seismikk, drilling osv har ligget “dødt” siden 2015/2016. Kommer det en oppvåkning nå så kommer det først en brukbar stigning (forårsaket av de som er villig til å ta risiko), først da “tørr” brente analytikere å ta fatt i dette. Noe som igjen gir en bredere og enda kraftigere oppgang. Slike markeder som har ligget passivt i mange år vil stige mye mer enn noen av oss kan tenke oss, selvfølgelig gitt at vi snakker om en revitalisering

det mener jeg skal være muligt

1 Like

Derav min påstand om at offshore vil være det segmentet med størst vekst på børs i årene fremover.
Og, det spørs nå om tiden for å komme inn til “vrakprantpris” er i ferd med å ta slutt!?

big pickture

Jg øker i Soff nå selv om jg egentlig er fornøyd med volum og snitt, kall det en tradingpost på toppen. Over 30% opp uten en eneste nyhet på 2 uker, jevn høy omsetning vs 2021. Vi venter på flere csv kontrakter på båter som er ledige, snart blir ledige-eller jobber på kortere prosjekter.

2 Likes

Jeg vet av flere som øker i Soff nå.
Det er nok ikke det dummeste man kan gjøre selv om den har gått mye den seneste tiden.
Den har falt som et blylodd gjennom hele 2020 grunnet massive nedsalg, oppturen hittil er nesten utelukkende en reaksjon på at det var ferdig.
Når nå kontraktene kommer tenker jeg vi skal få se mer rasjonelle kursutslag som er tilpasset et normalt reaksjonsmønster.

2 Likes

mer ser du på salg/kjøp nå så er det enkelt poster på 50.000 aksjer. det er ikke normalt for solstad. ergo er det andre aktører nå som fatter interessen for solstad… må bare gå en vei på slutten av dagen :rocket:

tror nok vi passer 1mill i dag

Tidligere har store kjøpsposter ofte vært fake, dvs lagt synlig i håp om å få solgt. Men postene som ligger ute nå er reelle.

1 Like
Date ▼ Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND SPEAR](javascript:void(0):wink: Neptune Oil & Gas Supply duties, D/D 21 16/01/22 RNR
2 Likes

vi sliter litt med å passere 7.5…håper at vi får passert dette i dag

Jeg drømmer nå om en SOFF/Windstaller-melding hvor en 5-6 av våre OCVer varsles etablert med dynamisk gangbro for deltakelse i felles samarbeidsprosjekt. Det burde kunne løfte aksjekursen over 7(,)5 :wink: