Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hva om morgendagens marked, kommer i dag, eller i morgen. Det hadde vært noe det. God helg, er vel en del på tråden som allerede kan feire litt på 7,50 :slight_smile:

Basert på veksten i snittratene for OCVene gjennom 2021 så er du inne på noe vesentlig for de steg med 100k til tross for at det fortsatt er en del skip som går på “gamle” kontrakter.

God helg!

Jeg feirer med litt rødvin hver fredag, men det er klart at med et snitt på 5,3 så gir 7,5 grunnlag for en litt ekstra spesiell amarone. Den store feiringen avventer jeg til 7,5 er blitt 75 :wine_glass:

4 Likes

Vi er opp nesten 16 p på en uke. Det er meget bra. Jeg holder vi ser 10 om kort tid.

Der passerte vi 1M aksjer for dagen.

Solstad viser virkelig styrke nå!

Det er mer enn jeg hadde forventet faktisk. Kursbevegelsene er også noe helt annet enn nov-des 21. Hvilket er bra.

Nåja. Vi er priset til drøyt 10% av egen EK så noen supermakt er vi vel knapt- men det kommer!

2 Likes

Vanskelig å si, men kjøpene i dag virker mer fundamentale enn trading. Magefølelse, men ikke til å undervurdere

Aldeles praktfull dag igjen og fortsatt ingen kontraktsmelding, aiaiai :joy:

1 Like

ja helt fantastisk og med flott volum… dette kommer til å gå videre opp. når folk forstår potensiale her i denne aksjen så vil det gå fort opp :rocket:

du fikk omsetningen som du ønsket deg og vel så det :+1: :rofl:

1 Like

NM flyttet til Rypefjord - lokal flytting i Hammerfest!?

1 Like

Vanvittig avslutning på uka for SOFF på HOY (high of year). Avslutningen for uken markerer inntil videre et bekreftet brudd på nivået rundt 7kr (i begge chart) og mine snart 1 år gamle streker er om ikke lenge et tilbakelagt kapittel.

Gikk mye volum rundt 7.50 idag og det kan vi delvis spore tilbake til ca. perioden des-20 → apr-21 hvor vi lå over og nivået fungerte som en støtte ved minst 2 anledninger. Perioden vi såvidt har begynt på har endel likheter ved seg kursutviklingsmessig som den ifjor (som @Rodjer har påpekt) men ikke minst at det fundemantale / underliggende har forbedret seg.

Vi er noe overkjøpt men etter å ha vært en ned-trykt badeball (ligget lenge oversolgt) gjennom største delen av 2021 så skal vi ikke få høydeskrekk av at vi ligger høyt på overkjøpt riktig enda. Kan fint ligge en stund her. Dette kan fint indikere moment og det synes jeg underbygges fint med volum og pris så langt.

Så… kort oppsummert… dette blir jammen spennende fremover! :slight_smile:

Dag-chart

Ukes-chart

4 Likes

Inspirerende lesing, takk!
Forøvrig helt enig i alt du skriver, TA også selv om jeg ikke har peiling på den biten😂

Kjempe fint skrevet @Hpbjorn, dog vi har divergerende syn på hva som betegner som likheter og ikke. Det er dessuten meningsmangfold som bringer verden videre. (Jeg inviterer med dette ikke til en semantisk polemikk).

1 Like

Vi leser og tyder chart (og kaffegrut) forskjellig. Men likheter kan være i begynnende og avsluttende fase. Så langt liker jeg det jeg ser og forventer at vi om noen uker eller et par mnd kan se oss tilbake og ned på kursnivået vi nå er på og at likheten kanskje er enda mer påfallende da enn nå. Vi får se :nerd_face: Jeg undrer meg sterkt dersom vi ikke bryter 10-11 før påske. :cowboy_hat_face:

PS! Liker ikke å inngå veddemål så ikke anse dette svaret som invitasjon til nettopp det :laughing:

2 Likes

Vi har noen likheter tross alt;)

Har ikke peiling på TA , men prøver å lære.
Leser kursutvilkling ifjor på en mer lekmanns måte.
De 2 stigningende midtveis er henholdvis NM forlik fomo og IN pump and dump. Ellers var året preget av nedsalg og venting. Stigning nå er sikkert en blanding av ikke mer nedsalg , bedre macroutsikter og pen farge på båtene.

1 Like

Ukens AksjeSladder episode:29.14 teaser: hvis det blir en ny rekonstruksjon, hvis det er enden på visa for å få løst problemet rundt Maximus så er det en vakuum case med engang (…).

Jeg går å trener litt styrke.

3 Likes

good morgen

Normand Maximus bekymrer ikke meg. Jeg mener å huske at solstad må stille ca. 1800mill for å ta over båten utover det de allerede eier i den. dvs. Hvis markedet for slike båter har tatt seg opp…viser til salget av eidesvik fartøy. samt at denne båten vil nok kost 4000 mill å bygge ny. så tror jeg nok at Solstad trenger å bare å gå inn med 20% av de 1800mill. Dvs vi snakker ikke om mer enn rundt 360mill. Det er jo ikke mer enn tapet man har hatt i et kvartal. Vi skal heller bekymre oss om driften av solstad og kvartals resultatene. Det er det som bør bekymre oss.
Jeg kan aldri i verden se for meg en emisjon på basis av Normand Maximus. Kommer det en emisjon så er det pga driften. dvs. tap på driften. Håper at jeg fikk gitt deg en sov i ro “Pille” rundt Normand Maximus :cowboy_hat_face:

disse karene i aksje sladder skal man ikke høre på. stort sett bare vas alt som blir sagt der. Kjerring prat :smoking:

:rofl: