AS i ørene gjør morgenturen med bikkja på lørdager til et høydepunkt. Friske, humoristiske og interessante uttalelser innpakket i en kynisk økonomisk kontekst!
Jeg likte totaliteten av det jeg hørte om «offshore», og det jeg oppfattet som en liten endring ift. det som tidligere er uttalt, selv om eksempelvis det gjentatte hovedfokuset på en mulig NM-emi for meg fremstår som mer «villedende» en «orienterende» om aksjens og selskapets potensial.
Forøvrig interessant at de ikke ønsker/tør ta stilling til sektorutviklingen- og potensialet generelt sett selv om Svend nå uttalte seg om bevegelse i positiv retningen, uten å nevne vindpotensialet mv.
Litt merkelig, mht. Neptun diskusjonen, at det ikke ble sagt noe om i hvilken grad dette kan ha særskilt betydning for SOFF og DOF mtp. det antallet konstruksjonsskip disse rederiene besitter.
For meg viktige spørsmål er;
Ønsker du å være gearet eller konsolidert i et forventet kraftig stigende marked?
Er det dagens muligheter eller morgendagens muligheter som vil være avgjørende i et kraftig stigende marked?
Hva skulle vi gjort uten disse skipene, skulle vi bært riggene , kablene, vindmøllene og solpanelene mv. over havet?