Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vi får satse på LPSs “tendens” til å varsle på fredager

1 Like

Det hadde jo vært typisk- jeg tenkte jo ut denne uken men bommet på datoen så gjort er jo gjort :smiley: Men jeg tar melding og oppgang som gir 10*donasjonen og jeg altså :smiley:
Vi har jo 3 helt ledige csver nå så en kontrakt hadde vært fint, da tar jeg ikke med Valiant.

1 Like

Hadde vært fint med en kontraktsmelding å ta helg på ja!

Forøvrig nytt oppdrag for Arctic i spotten.

20/01/22
NORMAND ARCTIC
Vår Energi AS
Supply duties, D/D 10
21/01/22 RNR

2 Likes

Er et par stykker som har vært inne en stund som har tatt gevinst ser jeg av dagens lister. Men det er vel bare sånn det er etter en kraftig oppgang etter lang tids ørkenvandring.

Et smart trekk basert på utviklingen.

Ja, absolutt. Når aksjen ligger å trykker på oppover i lang tid, så er det greit å selge litt og heller kjøpe tilbake når den har hatt salgspress en tid. Tror nesten at det må til også skal vi få et rykk fra 6 kroner og oppover til 8-9 ish. Men en ser i så tilfelle bort ifra effektene av eventuelle nye kontrakter om de skulle komme.

1 Like

Det er på slike dager dager man må trøste seg med at offshoreinvesteringer bør/må ha en lang horisont, og at den intellektuelle innfallsvinkelen må være at man skal ta kortsiktige tap& vinn med samme sinn!

1 Like

Legger merke til at Magne Hystad fortsetter å laste, han tar snart igjen Solstad familien :joy:
Og etter gråværsdager kommer det ofte sol

1 Like

…men en trist dag. ned mer enn 7 %. ha ha. ja aksjen skal jo opp etter min mening og noen skal jo ut og ta gevinst, de fleste sitter i ro eller så hadde vi hvert i 0. husk på at nå er det i omløp mer enn halvparten av aksjeverdien. dvs. rundt 260mill. av de så er det mindre 1% som har hoppet av toget. dvs 2.2 mill til nå i dag.

men skulle gjerne hatt mer penger å handle for i dag.

De fleste av de som selger på slike dager er nervøse og ender opp med å løpe etter når det snur opp igjen🤣
For da skal de inn igjen.
Har nevnt det noen ganger, klassisk for de som oftest taper på børsen.

men det kan dra seg til igjen i løpet av dagen. det regner jeg med. tror ikke vi vil avslutte under 7. :v:

men ser at bunnen er nådd for i dag. nå vil den garanter gå over 7…skulle hatt mer cash…

Solgte selv noe I soff forleden dag for å øke et annet sted

hva gjikk du inn i da? mer olje?

Tar det på pm om du er interessert

Husk at LPS frem til 31.03.24 har mulighet til å øke sin aksjeandel til en veldig veldig hyggelig pris. Merk samtidig at LPS, på nedenstående bakgrunn, vel MÅ være veldig motivert for å unngå ytterligere emisjoner

"Som et ledd i Restruktureringen foreslås det at Selskapets daglige leder tildeles frittstående tegningsretter.

Tegningsrettene skal gi Lars Peder Solstad og selskaper kontrollert av ham muligheten til å oppnå en samlet beholdning på inntil 10 % av Selskapets aksjer beregnet med grunnlag i antallet aksjer per gjennomføring av Restruktureringen.

*Tegningskurs per aksjer som utstedes i henhold til tegningsrettene skal være mellom NOK 2,80 og NOK 3,20 per aksje (eventuelt justert i henhold til neste punkt), etter styrets nærmere beslutning. Fristen for å kreve utstedt aksjer er 31. mars 2024."

Er 99,9% sikker på at Solstadfam/LPS utøver den retten, noe annet ville vært katastrofalt.

Utvilsomt, og han/de har jo ingen grunn til å forhaste seg med å binde opp denne kapitalen

Tvert imot, dersom aksjen stiger fremover-noe han nik antar den gjør?- vil han ha bedre sikkerhet om han må låne for kjøpet.

1 Like

Den er interessant. Bra funn!

Hva tenker du om; “en samlet beholdning på inntil 10 % av Selskapets aksjer beregnet med grunnlag i antallet aksjer per gjennomføring av restruktureringen” sett ift. engasjement, vilje og evne til å unngå ny emisjon/restrukturering?