Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Godt poeng. Jeg er imidlertid noe foruroliget over makroen nå. Vekst fremstår tilnærmet verdiløs og verdi er sviktende også- nå begynner rapporteringssesongen… Det vil nok hjelpe på

Har vært 4 fine uker, så det måtte jo komme en test av nedsiden også. Buy the tipp eller var det dipp :rofl:. Blir sikkert grønt igjen til uka.

3 Likes

ha ha…jeg tror at flere og flere bekymrer se for russerne og hva de vill finne på. når det har gått opp for de fleste hvor crazy krav de har som går langt utenfor ukraina. selv svenskene har satt på hjelmen nå. men blir det en konflikt så henger dette sammen med øvelsen i belarus som kommer i gang mid februar. fra min side så tror jeg vi skal slappe av. Hvis russerne går inn i ukraina så vil “westen”. eliminere handel med russland og selv tyskland må inn se at de kan ikke være avhengig av russland. ERgo blir det full fart på olje og gass., men det vil skje uavhengig av om han går in i ukraina. politikerne må nå endelig ha forstått at russland er helt crazy.
…og selvfølgelig påvirker dette kursene og vil gjøre det fremover de neste ukene
:rocket:

Bare å zoome litt ut,så ser det ikke så ille ut

3 Likes

sant. men lett å bli litt blind

Må si jeg er smålig redd en hode skulder formasjon, utover det så er det vel forventet at en del vil cashe ut. Kan alikevel være happy oss som ikke er ute med 15% oppgang på en måned. Er jo enda vilt potensiale og som flere har nevnt så er det nok flere som skal inn igjen når vi får opptur igjen

Brent på 88$ igjen. Må skje noe mer dramatisk med den før jeg blir bekymret for Soff de neste par månedene

Russerne kan ikke gå, forflytte mekaniserte enheter over landjorden fordi det ikke i år er tele i jordsmonnet. Dette vet de som vet det. Russerne har gjennom historien lidet gjennom mange blodige slag fordi jord ble om til sørpe. Styrkeoppbyggingen i svarte havet er bekjymringen. På kjøl kan flyttes mer personell samtidig enn på land eller i luften.

1 Like

det høres bra ut. men det er en spennende tid. men tror not det er en større utfordring å gå inn i ukraina sjøveien. vi får hope at det ikke blir stor krig. uansett er mitt poeng at tyskland nå må glemme nordstream 2 og satse på norsk gass og olje til de får bygget opp nye og moderne kjernekraft anlegg :cowboy_hat_face:

jeg liker grønt:-) men egentligt så har jeg ikke noe stress rundt solstad som nevnt før så ser jeg langsiktigt på solstad og har ikke noen tro på hverken nm isseue eller andre ting som medfører emisjon :cowboy_hat_face:

Konstellasjonen eller fortettede bånd mellom Kina og Russland er det som skaper bekjymring. Worst case Ukraina ig Taiwan går i en smell. Sannsynlig? Nei, men med Taiwan som har omtrent 85 % av halvleder produksjon globalt. Kina som (…) forestill deg ringvirkningene.

enig. men trykker kina på Taiwan så vi “westen” eller den siviliserte delen av verden søke andre forsynings kilder pga. usikkerheten dette skaper rundt taiwan. tror det er strategien…og bringe taiwan i kne og på sikt gjøre dem avhenig av kina på et eller annet vis

tilsvarende gjelder det for russland og ukraina. Russland har kjørt Ukrina i de siste 8 årene i “dass”. dette for å hindre integreringen til EU og Nato. Når ukraina er kjørt i dass…så vil avhengig forholdet til russland være der og de for kontroll.

men før det skjer så må vi få boikottet russland på samtlige område. Kina er det nok være med.

men blir det krig i ukraina og at mange russere dør så tror jeg at putin vil slite med å holde makten. russerene tåler ikke drepte over tid…det å holde ukraina blir fryktlig dyrt på all definisjoner.

1 Like

Kult å se Soff komme opp som tema oftere i snakk om aksjeraketter/fremtidsrettede aksjer enn ifjor på dvs Facebook & discord grupper.

Navigator har nå rettet nesen vestover. fra Singapore. Destinasjon er pt. ikke meldt enda på VF mens det på MT fremkommer at den skal til Port Louis, og da kan det jo absolutt hende at den skal bistå utenfor MZ- og at det kanskje kommer en dobbeltmelding!?

Edit 1: Da har VF også oppdatert med Port louise som destinasjon
Edit 2: Dette er forøvrig et riktig godskip (nært opp til Neptun-nivå), Normand Navigator, 1800m2, 350mt+ 50mt, 130 pers, ROV,HD, Clean Design som er bygget i 2015

Situasjonen rundt Installer pt. Er det hit Navigator skal?

2 Likes

Spennende, ja Navigator er et fantastisk fartøy, det fant jeg ut da jeg sammenlignet det med Eiofs Neptun.

Supert, Navigator er en båt det er viktig å ha i arbeid

1 Like

Hva velger dere å gjøre når markedet er såpass urolig som nå? Holder, eller prøve å trade bevegelsene? Har selv ikke gjort noe som helst, enda. Men må si at jeg blir skuffet om vi ser 5 tallet igjen til uka

Ser det ann til uken. Hele børsen begynner å bli oversolgt, så da kan det ligge ann til rekyl. Men skal ikke mye ned til før jeg letter litt på byrden for å kjøpe flere aksjer til billigere pris - om det skjer da. Rapporteringssesongen begynner vel straks hvilket kan bidra å dra opp det brede sentiment. Dem som kjøpte når Fredriksen var ute har vel allerede sikret litt gevinst og blir interessert på nytt om kursen går mer ned.

Vinden i nordsjøen har gitt seg og Well henter 4 ahtser til et riggflytt deriblant Prosper og Drott til 250k/dag

Tomt for psv på norsk side, AkerBP bruker Sigma til fn supplyjobb, tipper rate rundt 150k/dag

3 Likes

Jeg har for egen del forankret 3 milepæler hvor jeg kommer til å vurdere salg av SOFF-aksjene;

  1. Tidspunktet hvor jeg ved salg av 50% av aksjene kan ta ut gevinst på nivå med 2* innsatsen
  2. Tidspunkt hvor jeg ved salg av 100% av aksjene kan ta ut gevinst på nivå med 10*innsatsen
  3. Tidspunkt hvor spesielle egendefinerte negative triggere inntreffer

Så kan del vel hende at jeg forsøker meg på noen trades fra- eller på toppen, og/eller at planen blir ajourført.

Selv om intensjonen videre egentlig er å balansere porteføljen med aksjer i andre selskapet så har jeg en spesiell egendefinert positiv trigger som nok vil kunne innebære salg av hus, hytte, bil, kone og døtre for å kunne øke ytterligere.

2 Likes







Derpocean er en av Solstads største partnere, også før Windstallr kom

4 Likes