Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

mye reklame for burgere der :rofl:

1 Like

Jeg har faktisk kjøpt meg opp av tre grunner:
Fordi det snart kommer nye kontrakter for ledige skip. (Det blir spennende hvilken effekt det vil ha nå når der ikke er salgs press i aksjen).
Fordi jeg tror Q4 resultatet er bedre enn Q4 resultatet for et år tilbake.
Aktivitetsnivået i 2022 blir bra og jeg tror at oljeprisen skal videre oppover.

  • og ja, jeg trader når jeg ser mulighetene :slight_smile:
1 Like

Soff har benyttet vinterstillen til litt arbeid på Sapphire og den er nå malt så da har den fått endret navnet til Normand Sapphire

1 Like

Gamledama bygges om til kabellegging, gode nyheter imho😃

5 Likes

…men hva tror du om dagen i dag?

Vanskelig å si, må ærlig talt innrømme at jeg er både overrasket og skuffet over mangel på nye kontrakter.

1 Like

men dette fallet har nok bare med gevinst sikring å gjøre. er jo ikke mer enn noen dager siden vi var på 7.55

Typisk venteperiode, for når det blir flere ledige skip, så kan oppdragsgivere få mer fordelaktige kontrakter. Mens leverandør tror på morgendagens marked og håper å få mer fordelaktige kontrakter på sin side. Så mens en finner markedspris så blir det stille… Der tror jeg vi er nå. Så får vi se. Jeg tipper at det kommer samlemelding når det først løsner.

Ikke selskapsspesifikt. Derisk og gev sikring på makro

1 Like

Energi… greit sted å være;)

Sikkert jeg som ikke følger godt nok med men hva er det navigator skal i Mauritius?

Sjuke tilstander på børsen nå osebx 5 % ned siden toppen etter nyttår. Vi er halveis om vi skal korrigere.

For de med tørt krutt kan det gi mang en flott kjøpsanledning her og der

1 Like

Sant. Har selv begynt å sikre gevinst i energi. Har litt uggen magefølelse. Ikke for soff eller noen av mine andre posisjoner, men makroen.

Fylles på i spotten:

Last updated: 24.01.2022 10:00

Vessel Type Client Availability Port
Normand Sapphire AHTS Inhouse 01.02 Bergen
Far Sigma AHTS Aker BP / Inhouse 18.02 Bergen
Normand Drott AHTS PPT / Well Ex. 27.01 Bergen
Normand Prosper AHTS PPT / Well Ex. 27.01 Bergen
Normand Arctic PSV Vår Energi 31.01 Stavanger
Normand Serenade PSV Wintershall Dea 31.01 Bergen
Normand Spear PSV Neptune Energy 31.01 Aberdeen
Normand Springer PSV Enquest 26.01 Aberdeen
1 Like

“fordelen” er at børsene nå har falt en del den seneste perioden og det kan slik jeg ser det hindre et betydelig krasj.
Skulle ikke undre meg om det kommer en rekyl imorgen eller senest onsdag.

Kan enda endre seg flere ganger idag, men ser ut som flere av mine aksjer er i ferd med å snu oppover igjen.

Ser ikke helt hvorfor et krakk skal komme, men en korreksjon vel det er et sunnhetstegn. Det har vel snart krakket innenfor vekst.

Helt enig i siste @Rodjer.

2 Likes

Korreksjon og denne utviklingen er bare sunn. Selvsagt kjipt det skjer når SOFF er på sitt sterkeste, men sånn er det.

Samme med at Q3 i fjor var på den verste børsdagen i hele 2021. Var en veldig ille fredag husker jeg.

Jeg personlig er her for det lange løp og noen humper på veien vil da for meg være naturlig.

Velger også å ignorere masse spekulasjoner rundt krasj o.l. Husker boligmarkedet var spådd til gå ned etter pandemien og pga. renteøkningene, men nå nylig ble det spådd tosifret økning de neste 2 årene. Før eller senere på man treffe med alle påstandene som blir sagt, men hvilken av dem som gjelder er åpenbart vanskelig å forutsi ¯_(ツ)_/¯

Slik olje er nå vil hele sektoren tilknyttet olje ha gode rammebetingelser. Man kan ikke forvente at OSE skal trekkes ned like mye som bredere indekser i USA. SMB i USA og for så vidt i Norge har falt vesentlig mer enn det man kaller en normal korreksjon, så dette kan fort roe seg ned nå. Med mindre det eskalerer i Ukraina og naboland. Konflikter og krig har ofte kun hatt en kortvarig effekt på børsene i nyere tid.

Jeg gikk 40% i cash rundt den 12-14. januar. Så jeg har reinvestert de pengene litt på fredag ved close og det meste inn i markedet i dag igjen. Så får vi se om det var lurt eller ikke. SOFF holder relativt godt stand.

1 Like