Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

hei Rodjer. var på siden til solstad for investorer. normalt er det der en oppdatering på de største aksjonerene. dvs hva som skjer. hvorfor er den ikke tilgjengelig. men “srh” er flink med å opptattere kjøp og salg, men flott å også se hele listen på eiere og hva de gjør.
hvorfor er det ikke tilgjengelig på investor siden til solstad???

Den er der.

Langt nede på siden her:

flott da er det fikset i dag. listen har hvert borte i flere dager. takk :+1:

Situasjonen med Havila vitner, etter min oppfatning, rett og slett om at den generelle investoren på Oslo børs har svært begrensede kunnskaper, eller at man rett og slett driter i forutsetningene og i stedet spiller “stigespill” med andre mennesker verdier og eiendeler. Beklager, men jeg kjenner at det irriterer meg.

1 Like

FYI vedr. Saipem

Så de mister 6-7 MMNOK pga offshore vind alene- særlig!

Samtidig kan dette være en indikasjon på at det kanskje kan være bedre å gå inn i de riktige kontraktene- enn de første kontraktene (Ref AOW)

Nytter lite å ergre seg over slikt, det er hvordan børsen har blitt.
Ser forøvrig at det er veldig lav omsetning i aksjen, mulig en som sitter inne med endel bedriver pump&dump

Du har selvfølgelig helt rett, men frustrasjon har som kjent sjelden sitt opphav i logikk :wink:

Hehe, kjenner til det og er helt enig med deg.
Husker jeg satt som du da jeg var lastet til ripa i Photocure som stod stuck kursmessig, mens Nano og Pcib suste rett nordover.
Idag, noen år etterpå ser man tydelig forskjellen på selskapene og kurs😆
Slik blir det også i tilfellet soff Vs havila

1 Like

Avbrutte hodeskulderformasjoner (HS) er positive saker. Her kommer nok et gyldent kryss om ikke lenge

1 Like

Det er her

2 Likes

Se det ja, kanskje en medvirkende faktor på stigningen i dag da

Eneste grunnen til at jeg ikke har solgt;)

Hadde vært fantastisk med en kontrakt nå. Hadde nok brutt både 7 og 8 da

All big rallies start with a golden cross, but not all golden crosses lead to a big rally

4 Likes

Se der ja!

2 båter i varmt opplag-fyr i peisen her uten at dt trenger bety noe

Master er lagt til kai på Husøy, slepebåtene er tulbake ved Borg/Titan/Mariner så her skjer det mer, minst 2 av de 3 har motor igang.

Egne bilder btw.

8 Likes

Ka har skjedd ila siste timene…!? 6.95 nok… herlig! :star_struck: Kan man forvente over 7.00 nok i morgen!? GC kan være snart virkelig…

Har alltid elsket spionhistorier….

Kanskje skal de til v.Afrika?

Hva er grunnen til pausen hver gang kursen når 6.95??
La oss nå få den fornøyelsen og komme over 7 da…

Såkalt: “Golden Stop”