Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det lukter ny kontrak eller annen nydlig informasjon…

6,99 nå, satser på at vi ender over 7

Soff har vel ikke hatt sedvane for kursstigning i forkant av positive nyheter/ meldinger så jeg tviler på at dette eventuelt har noen direkte sammenheng

1 Like

Jepp, noe på gang her nå

Det har skjedd før, men må tilbake til nov/des 2020 sist det skjedde.
Husker da den steg kraftig på ettermiddage, 15-20%, så kom kontrakten om morgenen dagen etterpå

Og sedvanen kan jo snu…

Tydelig at noen har tatt tak i aksjen hvertfall, det har gått ganske bra poster opp mot 7 altså

Flott dette. Litt mer volum så er vi der med en børsmelding eller to.

Far Sigma gått i dokk like bortenfor Husøybasen hos Westcon, kommer vel ut derfra som normand Sigma vil jeg tro :slight_smile:

1 Like

Nytter ikke å få denne vesentlig opp på en dag som denne om man ikke sparer kruttet til de siste 2 minuttene + auksjon

Litt snakk om tidewater i soff gruppa på fb. Og skrev en liten kommentar med q3 sammenligning:

Omsetningen og ebitda til soff i q3: 1500 mnok og 500mnok
Omsetningen og ebitda til tidewater q3: 815mnok og -189mnok

Så til tross for at mcap på tidewater er 10 ganger mer. Så var hvertfall ikke q3 10 ganger bedre enn soff…

Altså potensiale er vi vel alle enige om er enormt, men det er en liten indikasjon på at soff er ekstremt underpriset i dag også ift et av verdens aller største supply rederi.

5 Likes

Siste ryktene som virker å komme fea noen som er orientert:

Mariner og Master selges til Kina, hentes om ca 1mnd

Borg blir spiker

Titan sies det ikke noe om

2 Likes

Og Tidewater kommer nok opp som en direkte følge av denne artikkelen.

Ja, kanskje det, men så har ikkje Tidewater samme gjeldsmengde som Solstad har. Ganske stor forskjell på det

Jeg vet den ikke ligger der, men hører du noe om Normand Ivan?

Stor forskjell på gjeld, ingen tvil om det, men også på inntektspotensialet da i favør Solstad

Seier ingenting på det, Ville ikkje investert i Tidewater då dei mangler CSV, men å bare sjå på resultat utan å sjå på gjeld er totalt unyttig

1 Like

Helt enig.
Jeg ville ikke heller investert i Tidewater, skjønner ikke helt at det skal være så inni granskauen bra, et lass av gamle psv’er, vi kjenner jo alle ratene på de fartøyene fra spotten

Tror han greve må bestemme seg - for noen uker siden var han superbull FRO fordi det ville løse seg med Iran, medførende store oljevolum i markedet. Greve har snudd med andre ord siden oljen skal til 100 nå

1 Like

Jepp, han kuker fram og tilbake og ser ikke ut til helt å vite sin egen retning, men spalteplass får han og det er vel det eneste som betyr noe.

1 Like