Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Helt enig i det, var bare for å understreke det at Solstad tjenergode penger nå ift andre rederier. Og da med flåten de operer er det også store muligheter for å tjene mye mer enn andre rederier om markedet bedrer seg.

1 Like

Greve virker som en mini Spetalen, raskt inn og raskt ut.

For det første.
Solstad tjener ikkje penger idag. I forhold til andre rederier tjener dei heller ikkje gode penger eller har har bedre marginer. Sioff går i pluss allerede med mindre gjeld/aksje (mindre potensiale men mykje mindre risk) Eiof er nærmare pluss enn SOFF (solgte Neptun altså mindre potensiale men derimot mykje mindre gjeld) Havi og DOF er uinvesterbart.
Solstad har veldig god sjanse for enorm reward om markedet bedrer seg betydelig. Det er iallefall sikkert, men det må bli eit anna marked enn det er i dag.

Men, det lykkelige er at det markedet du etterlyser der ligger nok heldigvis ikke særlig langt fram i tid :grinning:
Q3 gav oss en smak på det som kommer i q3 og q4 22

Nei ikke hørt noe om Ivan men den er svært sammenlignbar med Mariner og Master mtp alder og pullkraft, tipper den og skal bort jeg🤔

Heilt sant. Forhåpentligvis kjem det. Har stor andel av portis i SIOFF så det må bare kome.

Enig i at soff ikke går i pluss i dag. Men både sioff og eiof er mye mindre selskap og da enklere å drifte i et dårligere marked.
Poenget med det jeg skriver er at soff viser at de klarer å ha forholdsvis gode inntekter i et dårlig marked. Og selv om skuta er litt tyngre å snu, så vil det med bedre rater være langt større potensiale enn sioff og eiof.

Og vil ikke si at soff var langt unna å gå i pluss i q3 om man tar vekk valuta og covid kostnader. Selvfølgelig kan det gå i vår favør en annen gang og er feil å skylde på, men slik det er nå ser jeg kun to risikoer, at markedet ikke blir som vi tror og da ikke gode inntekter, og at NM avgjørelsen og evt arbeid ikke går i favør soff og aksjonærene.

2 Likes

Blir spennende å se hva dem velger å sitte igjen med

Synes du forklarer det godt jeg.

For Soff sitt vedkommende er det nesten bare fantasien som setter begrensning ift inntjening i et fullt revitalisert marked med en slik bred og stor flåte

2 Likes

Dagens liste

Noe av den i hver fall, beklager! Ny iPad nye utfordringer

2 Likes

Frontier har vært lenge dokket i Gibraltar nå. Det blir spennende å høre hva som er gjort, og hva det evt. betyr?


2 Likes

Mariner og Master er lagt til kai på Husøy like ved Husøybasen til Soff, slepebåtene er fortsatt igang ser det ut til-muligens Borg som tas nå.

2 Likes

er det sånn bæsje dag i dag? Lite aktivitet over alt…

Soff står seg greit, svakt i pluss på meget lav aktivitet…

En dag uten meldinger, er en dag nærmere meldinger. Får trøste oss med det.

1 Like

Sale of vessels

Der kom det salgsmelding, men det var vel ikke på de vi snakket om i går!
:face_with_monocle:

2 Likes

Nei, men da kommer nok de snart

Snakker om sola