Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Får håpe den plukkes mer opp i morgen

Var vel Borealis som kjøpte KL-ahtsene og? Blir en aktør de nå… Har ikke FA+ men hvor mange skip er det-og står det noe om pris?

1 Like

Stemmer at det var til Borealis de ble solgt til ja. Lurer også på hvor mange PSVer de kjøpte i tillegg nå, hadde likt å lest den artikkelen. De blir vel en aktør ja, men samtidig litt nullsumspill for SOFF sin del når disse båtene allerede var i samme marked? Forøvrig positivt at noen aktører ser muligheter og har troen på markedet framover.

1 Like

Olja er på 91

Absolutt ikke verst

1 Like

Dagens liste:

Mistet trua eller tålmodigheten @Rodjer ?

Gamle flåten til nao, 11-12 skip opprinnelig

1 Like

Tatt litt kortsiktig gevinst for å dytte inn annet sted.
Neida, ikke mistet troen

Det er godt å høre. Håper/tror nemlig at det kanskje ikke er så lurt, og det ville være synd om en av oss gamle “travere” skulle gå glipp av oppgangen dersom/når den kommer.

Husk at jeg kom meg inn igjen på kurser mellom 4,6 og 5 siste gang og lettet meg igjen med snitt rett under 7.
Jeg har en annen aksje som MÅ prioriteres nå, sånn er det bare😂
Den aksjen ser jeg at Myrlid også har oppdaget nå😀

Ser den, og forstår deg. Hadde selv en svært hyggelig papirgevinst- en stund. Men det er jo ikke en dobling jeg(vi) er ute etter, og stoler rett og slett ikke nok på egne evner mht. å skape kortsiktige gevinster.

Jeg tror uansett ikke det er noen umiddelbar “fundamental” fare for noen rakettoppskyting enda, kanskje med unntak av noe OCV/Windstaller-greier. Lykke til, og send gjerne PM dersom du har noen gode tips.

Er endel term-jobber som forventes tildelt snart, Spirit kom med en mandag, 2 psver oppstart nå i februar, er også 3 andre men det må tas endel forbehold på den oversikten hos Westshore på term, den oppdateres ikke alltid.

Contract awards for CSVs

3 Likes

Jadda!!! Nasdaq sine største gjorde det bra i aftermarket til tross for nedgangen og OSEBX er spådd opp ved åpning. Dette kan bli en fin dag!

Meget bra melding.

Faktisk jobb for Maximus også her.

1 Like

Dette må jo være et tegn på at NM situasjonen er derisket til de grader, når de får lov å sende den på oppdrag i 2022??

2 Likes

Er vel en del av strategien å ta korte oppdrag mens ratene bedres.

Finfin melding. Ca. 5 måneder arbeid på hver båt hvis man antar at fordelingen av dager er lik, med opsjoner i tillegg.

Jeg tror egentlig denne meldingen er enda bedre enn mange vil se ved første øyekast. Det er altså 4 båter her:
Maximus
Frontier
Navigator
Pioneer

Folkens- jeg tror IKKE dette er noen “nye” kontrakter muligens med unntak av en liten jobb for MAximus-det er altså 640 dager totalt altså litt over 150dager/båt i snitt.

Det er ikke meldt utenom hotelljobben til NM, men vi som følger båtene tett vet jo at alle disse 4 er i jobb nå-eller på vei til jobb.

Dette er altså slik jeg tolker det en “samlemelding” av typen Solstad ofte kommer med, som i stor grad egentlig dreier seg om jobber som allerede er igangsatt! Noe som betyr at disse 400millionene er i stor grad allerede inntjent/påstartet inntjent.

Og dere- 400mill/640fartøydager betyr en snittrate på 625k/dag…

Dersom dette er ratene fremover vil 27 CSVer som jobber 325 dager i året altså dra inn 5.5 mrd i året

4 Likes

Dette er snittrate på 625k pr. dag, og som er veldig bra selv om både Navigator og NM er inkludert. I mine estimater for sorte tall ligger et totalt snitt på 500k.

Hven skal da da over kontrakten etter Far Saga om ikke Pioneer skal gjøre det, eller klarer den begge?

Dette er fantastiske nyheter, og som igjen viser at det LPS planlegger for og uttaler- det skjer!

2 Likes

Jepp, og derav av den manglenede informasjonen mht. oppstart og varighet for de ulike skipene

1 Like