Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er også interessant at jobbene er i 3 markeder- Nordsjøen, VestAfrika og Brasil.

2 Likes

Om du lurte så måtte jeg selge Archer og inn med mer i Soff fra start idag :grinning:
(ikke Archer jeg har veldig tro på ref innlegg lenger opp)

2 Likes

HAdde vært sabla interessant med mer detaljer om båtene/ratene/varigheten men det får vi jo aldri av noen selskaper på slikt.

Jeg hadde i høst en litt “diskusjon” på et eller annet forum med en som mente at Soff hadde flere CSVer som var 20år/nærmet seg 20 år og dermed ikke ville tjene penger/ikke ville klasses pga alder. Jeg argumenterte for at med disse båtene var det mer naturlig å tenke 25år(minst) og ikke 20 som man gjerne gjør med psv/ahts, særlig mtp manglende nybygg. Nå ser vi altså at 23 år gamle Pioneer-som sikkert får lavest rate av disse men uansett- er med og bidrar så det synger.

1 Like

Tror vi fortsatt ligger litt etter på forventede børsmeldinger - i allefall i min bok…

GC signalet i SOFF ser ut til å bekrefte dets indikasjoner:-)

image

Oppdatert liste, for de som interesse av dette.
Det begynner å se lovende ut for 22.
Hvorfor ble ikke Installers pågående arbeider på Coral South meldt samtidig?
Avtale på Fortress, Cutter, Installer og Australis nå så…

4 Likes


Lurer hva som ligger bak at DNB har flyttet aksjene sine til DNB markets

Hva mener/tenker du?
Edit: Fant svaret

På kontoen til DNB M kjøpes og selger det aksjer. Tidlig å konkludere enda.

@srh

Husker du cirka inntjening pr fartøy(csv) i q3? Eller snittrate

Gidder ikke finne regnskapet fram.

Beregnet snittrate for renewableflåten var i 3Q21: 302 941,-
Beregnet snittrate for subseaflåten var i 3Q21: 368 051,-

Edit:
Det er flere skip som har gått på nye kontrakter gjennom 4Q21 og nå i 1Q22 så dette snittet (og inntektene) kan påregnes for stigning fremover jf. 625 000 snitt i dagens kontrakter

3 Likes

Takker, diskuterer med en på fb gruppen som ikke har skjønt meldingen

DOF tildelt langsiktig kontrakt

DOF Subsea er blitt tildelt en langsiktig kontrakt for å levere et MPSV-fartøy til Esso Australia Pty Ltd., ifølge en børsmelding.

MPSV står for Multi-Purpose Supply Vessel.
… … …

1 Like

Jeg er til orientering i ferd med å bli veldig glad i investeringscaset SUBC også, og vil nok av den grunn komme til å flytte noe større andel av min portefølje dit. Dette nok også litt på bekostning av SOFF-porteføljen , selv om dette altså IKKE betyr at jeg er redusert i troen på dette caset. Tidsaspekter og mulig nedsalg fra DnB er derimot sentrale faktorer i så henseende.

Edit: og, da var det gjort. 20% reduksjon i SOFF, men hvor jeg fortsatt sitter noe over den definerte long-andelen.

4 Likes

Gå oljen til 100USD som predikert av endel analytikere blir rammebetingelsene for kontrakter svært god. Oljeprisen pdd. er på samme nivå som når SOFF stod i ATH. VI har en interessant fremtidig i møte.

Soff gikk til 10 kroner i fjor til samme tid. Vi ligger nå rundt 7, men jeg vil påstå at det fundamentale er vesentlig bedre nå enn for ett år siden

1 Like

Og ikke minst er markeds utsiktene enda bedre og oljeprisen enda høyere

Vesentlig skal understrekes.

Går rette veien:

Perfekt. Tok litt gevinst på 7,3 selv:-)

Det satt litt inne for meg, men synes pengene herunder gevinsten nå er plassert på en god måte. Det er dessuten morsomt og sikkert fornuftig å spille på to hester og som jeg etterhvert mener å vite litt om.

Solgte bare for å sikre gevinst. Pengene er reservert SOFF uansett om jeg må kjøpe tilbake biligere eller dyrere…