Det er også interessant at jobbene er i 3 markeder- Nordsjøen, VestAfrika og Brasil.
Om du lurte så måtte jeg selge Archer og inn med mer i Soff fra start idag
(ikke Archer jeg har veldig tro på ref innlegg lenger opp)
HAdde vært sabla interessant med mer detaljer om båtene/ratene/varigheten men det får vi jo aldri av noen selskaper på slikt.
Jeg hadde i høst en litt “diskusjon” på et eller annet forum med en som mente at Soff hadde flere CSVer som var 20år/nærmet seg 20 år og dermed ikke ville tjene penger/ikke ville klasses pga alder. Jeg argumenterte for at med disse båtene var det mer naturlig å tenke 25år(minst) og ikke 20 som man gjerne gjør med psv/ahts, særlig mtp manglende nybygg. Nå ser vi altså at 23 år gamle Pioneer-som sikkert får lavest rate av disse men uansett- er med og bidrar så det synger.
Tror vi fortsatt ligger litt etter på forventede børsmeldinger - i allefall i min bok…
GC signalet i SOFF ser ut til å bekrefte dets indikasjoner:-)
Oppdatert liste, for de som interesse av dette.
Det begynner å se lovende ut for 22.
Hvorfor ble ikke Installers pågående arbeider på Coral South meldt samtidig?
Avtale på Fortress, Cutter, Installer og Australis nå så…
Hva mener/tenker du?
Edit: Fant svaret
Husker du cirka inntjening pr fartøy(csv) i q3? Eller snittrate
Gidder ikke finne regnskapet fram.
Beregnet snittrate for renewableflåten var i 3Q21: 302 941,-
Beregnet snittrate for subseaflåten var i 3Q21: 368 051,-
Edit:
Det er flere skip som har gått på nye kontrakter gjennom 4Q21 og nå i 1Q22 så dette snittet (og inntektene) kan påregnes for stigning fremover jf. 625 000 snitt i dagens kontrakter
Takker, diskuterer med en på fb gruppen som ikke har skjønt meldingen
DOF tildelt langsiktig kontrakt
DOF Subsea er blitt tildelt en langsiktig kontrakt for å levere et MPSV-fartøy til Esso Australia Pty Ltd., ifølge en børsmelding.
MPSV står for Multi-Purpose Supply Vessel.
… … …
Jeg er til orientering i ferd med å bli veldig glad i investeringscaset SUBC også, og vil nok av den grunn komme til å flytte noe større andel av min portefølje dit. Dette nok også litt på bekostning av SOFF-porteføljen , selv om dette altså IKKE betyr at jeg er redusert i troen på dette caset. Tidsaspekter og mulig nedsalg fra DnB er derimot sentrale faktorer i så henseende.
Edit: og, da var det gjort. 20% reduksjon i SOFF, men hvor jeg fortsatt sitter noe over den definerte long-andelen.
Gå oljen til 100USD som predikert av endel analytikere blir rammebetingelsene for kontrakter svært god. Oljeprisen pdd. er på samme nivå som når SOFF stod i ATH. VI har en interessant fremtidig i møte.
Soff gikk til 10 kroner i fjor til samme tid. Vi ligger nå rundt 7, men jeg vil påstå at det fundamentale er vesentlig bedre nå enn for ett år siden
Og ikke minst er markeds utsiktene enda bedre og oljeprisen enda høyere
Perfekt. Tok litt gevinst på 7,3 selv:-)
Det satt litt inne for meg, men synes pengene herunder gevinsten nå er plassert på en god måte. Det er dessuten morsomt og sikkert fornuftig å spille på to hester og som jeg etterhvert mener å vite litt om.
Solgte bare for å sikre gevinst. Pengene er reservert SOFF uansett om jeg må kjøpe tilbake biligere eller dyrere…