Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg håper på ny genvinst- og reinvestering i SOFF før- eller ifm. at raketten går av.

Noen som inn nå. Omsettes bra.

Nå skjer det ting her, over 1,1 mill aksjer omsatt nå-det gikk fort nå gjorde det ikke?

Jo. Det gikk veldig fort

Har og tatt litt gevinst i dag. For å balansere portefølje samt ha en grei cash balanse til å kunne handle. Skjønner godt at SRH og Rodjer balanserer risikoprofil litt. Det er farlig å bli for opphengt i en aksje. Men bra melding i dag og det kommer gjerne flere før Q4 framlegging, så godt mulig at jeg laster inn flere SOFF aksjer til uken. Så får vi se om DNB gjør noen moves.

1 Like

Godtfolk!

Holder Australis oppankringskurs, eller kan de utøve eller annen form for inntektsgivende arbeid?

Ja, jeg har sikret til meg å være en foreløpig pen gevinst i Soff i 2022, kan ikke klage på det.
Samtidig er jeg nå så ubalansert som det nesten er mulig å være, jeg føler trygghet med det, men samtidig skulle jeg gjerne hatt mer i Soff, men sikkert flere enn meg som tenker at man kanskje vil øke igjen mot q4 som jeg tror blir ganske greit også som q3.

Jeg kommer ikke utenom Huddlestock som jeg vet driver meget bra nå og har utrolig mye spennende i pipen og som Norne også har stor tro på idag ref FA.
Men, valgene er vanskelige.

1 Like

Det endte jo da med en brukbar omsetning i dag!?

Da er det heldigvis igjen tid for kokkelering, rødvin og fredagshygge. God helg! :wine_glass:

Bare å finne frem en gromøl ikveld🥳

Blir mye feiring om dette blir ratenivåetfremover😄

Tett på Husøy nå😄

3 Likes

@Metallian Hva er din vurdering av bevegelsene til Australis?

Ja si det, er da midt i trafikkleia den er i, merkelig plass å ankre…

Jg syns jo vi ser nå gang på gang-feks med Pioneer, Installer og Navigator nylug at når disse båtene begynner bevege seg er det en grunn til det…

Enig! Jeg mistenker også at det kan være noe på gang her, og det hadde vært fantastisk å få litt inntekter også på denne.

Gratulerer til alle for en fantastisk melding og dag!

Fylte på igjen på slutten av dagen, 20 øre billigere og med en oljepris som er 2 dollar høyere.

Vurderte det samme, men må få kontroll på den DnB saken først.

1 Like

Vektet ned totalt sett av samme grunn.

Metoo, uten sammenlikning forøvrig

Trenger ikke bety noe, men her tar jeg alle forholdsregler. Har mer enn nok aksjer selv om jeg kvittet med med litt i dag.

Dersom Maximus ltd. Ikke vinner frem i saken mot SOFF, hvilket de ikke vil, vil de antakelig gå videre på slik måte at vi kan havne i en situasjon hvor DnB blir sittende på begge sider av bordet så lenge de er aksjonær i SOFF. Jeg mener således at det ikke kan utelukkes at de skal, bør eller må ut. Dette gjør jo for så vidt ingenting annet enn at det i så fall sikkert ikke vil bidra til økt aksjekurs fremover- med mindre noe annet bidrar til å styrke kjøpersiden.

Hva er det, har dnb signalisert at de skal redusere?