Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

De har flyttet sin beholdning fra DNB BANK ASA kontoen til DNB MARKETS/ANALYSE

Ah, ok, ikke fått med meg

Hvilket kan bety noe, eller ingenting

Her bevegelsene til DNB MARKETS/ANALYSE siste MND

Som @srh sier så behøver ikke flytting av beholdningen å bety noe. At kursen gikk såpass godt i dag påtross av denne DNB detaljen gjør meg usikker. Postene mine forsvant umiddelbart påtross av at størsteparten var iceberg. Det gikk store poster i rundt 1330-1430 tiden.

Som peker i retning av noe

Har som sagt selv redusert og sitter igjen med et minimum aksjer, men kastet meg på idag fra start og gjorde en ok trade.

DNB er i utgangspunktet nærmest den eneste tenkelige aktøren med tyngde som kan bremse kursen i Soff, men med grei omsetning kan det gå betydelig fortere enn Hemen

Helt enig, altså i tilfellet worst case så kommer tempoet til å være noe helt annet enn tidligere. Om dette blir tilfellet så er timingen bra. Kanskje vente litt til for å vente på høyere oljepris, rater og omsetting i aksjen - fordi det kommer…

Vi har derimot ikke grunnlag til å konkludere noe enda.

Hvorfor noen plutselig begynte å kjøpe store mengder aksjer skjer nok ikke uten grunn.

Nei, man får bare følge med hva som skjer videre, men ja, uten tvil vil eventuelt dnb lette seg betydelig fortere enn Hemen.
Antar i tilfelle at det meste vil gå i blokker på utsiden.

Det er ikke bare “tapere” på denne listen,

B2 Holding, Nordic er på DNBs ukes portefølge…

For alt det vi vet så kan dette bli bra. Hvem vet. Vi får bare følge med…

Makro som dette er veldig betryggende.

Høyeste oljepris på over syv år - Har steget over 35 prosent på to måneder

Oljeprisen (såkalt brent spot) har steget med over 35 prosent siden den bunnet ut 1. desember 2021, for rundt to måneder siden. Oljeprisen dengang var 68,9 dollar fatet, mens den fredag ettermiddag, 4. februar, handles til 93,4 dollar fatet. Bare fredag er oljeprisen opp 2,7 prosent. Så høy har ikke oljeprisen vært siden den såkalte oljesmellen startet med det kraftige oljeprisfallet september 2014. Vi har nå altså den høyeste oljeprisen på syv og et halvt år.

Spotprisen på råoljen brent er en sentral referansepris på olje, hovedsakelig i Europa. Brent er en olje av høy kvalitet, og hentes opp av Nordsjøen.

Det er også en “bluesky” mulighet. Hva tror dere skjer med kursen om Aker plukker DNBs andel… Det er småpenger for de…

2 Likes

Det er nå jaggu godt vi ikke sitter i DOF hvor de hiver Skandi iceman på en psv-jobb akkurat når det ser ut til å bli en skikkelig flaskehals på store AHTSer…

3 Likes

Sitter å venter på fair value

Hva ligger dem til grunn for den fair value prisingen?

Du kan lese om det her https://support.simplywall.st/hc/en-us/articles/360001741016-How-is-fair-value-calculated

1 Like

Trur ikkje du skal legge verdi i simply wallst. Dof

Må mest sannsynlig igjennom restrukturering så dagens egenkapital er mest sannsynlig tapt.

Det er ikke mulighet for at DnB skal ta opp dekning på soff aksjen og derfor får aksjene på DnB markets/analyse?

Kun synsing og spekulering fra min side.

1 Like

Åpenbart en mulighet, tenkte tanken selv igår da jeg leste her.
Tror det begynner å nærme seg dekning av Offshore rederiene igjen.
Mer oversiktlig situasjon nå

1 Like

Det skjer tring i spotten nå, vinden har roet seg i nordsjøen for en periode. prosper med jobb, ikke rate men tipper vi er i 250-350 rangen, det er nokså lite ledig nå men komme rlitt i starten av neste uke.

Det brygger seg opp tilo “den perfekt stormen” utover i februar om det skal foretas flere flytt, svært mange båter skal inhouse (særlig av de større) og noen er allerfede bokket for jobber deler av fdebruar eller fra mars.

1 Like

Så nettopp Normand Sapphire i tilknytning til riggen West Mira rett uten for Bergen. Fikk ikke med med hva arbeidet dreide seg om. Registrer at både West Mira og Island innovator står i varmopplag…