Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Cutter er fortsatt lokalisert på Husøy
Frontier meldt med destinasjon Kapp Verde for det nye prosjektarbeidet
Australis med nye interressante bevegelser:

Dagens liste:

Virker som de fant en annen båt til den reparasjonsjobben Cutter skulle på (det var altså en liten jobb så no biggie)

De bevegelsene til Austrralis tyder absolutt på at noe skal skje, jobb, flytting til en anne region eller noe.

1 Like

Det var forvrig 5 slutninger i spoten igår, det betyr 15 på 2 dager, det er høy aktivitet.

1 Like

La merke til at Aker BP kommenterte at det diskuteres om mangel på utstyr og rigger kan bli et problem framover i bransjen. Det er jo bull for oss long SOFF’s (Jeg har tatt gevinst på tradingdelen av SOFF aksjene). Har nå 40% i SOFF, 30% SIOFF og 30% EIOF. Så kommer jeg nok til å øke i SOFF igjen, når utbytte fra andre selskapers Q4 renner inn på konto :slight_smile:

1 Like

Dette er godt å høre…

3 Likes

Og der kom det et par AHTS jobber i spoten, nå tenker jeg vi kan få se Drott letta på ræva og…

1 Like

Og når flere ser en slik bedring, hva tenker man da om NM situasjonen? Den blir i hvert fall lettere å løse

NM må jeg innrømme jeg ikke bekymrer meg for i det hele tatt lenger slik markedet utvikler seg :slight_smile:

Q4-rapportene kommer:
Solstad 24.2
Eidesvik 24.02
Dof 25.02
Havila 25.02
Siem 28.02

1 Like

Der røk 7.8kr hadde vært perfekt å avslutta dagen over 7.8

1 Like

Der kom den ventede meldingen.
Bra jobba Metallian

3 Likes

Sale of vessels

4 Likes

noen som ble ivrig med å selge

Inflasjonstall som satte et punktum på 7,8 i denne omgang, da blir det sånn

Det høres jo, for uinnvidde, ikke nødvendigvis så bra ut når man driver å selger skip sånn helt uten videre. Men, der vel bare småsummer?

Edit: ment som spøk

I det volumet så pøses ut så vil det forundre meg om kunnskapsnivå er en utfordring.

Noen har misfortstått uttrykket “sell on news” :smiley:

2 Likes

Tror cluet er mer at ordreboka på kjøpssiden var ikke så særdeles imponerende før nyheten så om han hadde solgt seg ut før hadde han fått enda mindre, lå litt mer volum etter salgsmeldingen. :sweat_smile: ikke vet jeg :joy:

Forsåvidt samme skjedde ved sitella kontrakten, ble pøst ut med salgsordre akkurat ved meldingen :blush:

1 Like

Det er ikke verst! Det blir mindre gjeld og kostnad etter vessel salg, tror jeg i hvert fal!:blush:

2 Likes

det har du rett i. marginale summer med hvert fartøy, men blir litt tilsammen

og mindre kostnader…

1 Like