Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Aksjemarkedet prises vel ofte 6 måneder fram. Q4 og Q1 skal jo legges fram innen den tid. All prising av SOFF vil jo være som en opsjon inntil markedet kommer tilbake og/eller en får en langtidskontrakt på NM (2023). Jeg tror at den realistiske prisingen av SOFF får vi utover Q3 2022, og da kan den stå i alt fra 10 til 40 kr. Men så kan jo mye skje i verden innen den tid. Så her på 8-9 kr så forstår jeg både gevinstsikring og de som vil sitte videre uten å realisere.

5 Likes

Burte holdt mer av Soff ser jeg. Reduserte en del rundt 6,3. Aksjen jeg valgte å vekte opp til fordel for Soff faller. Men sånn er nå livet

1 Like

Der kom 8,10

Etter å ha sittet i lang tid og sett oppgang - gevinstsikring/nedgang - oppgang - gevinstsikring/nedgang - oppgang, om og om igjen, tenkte jeg å prøve meg på å selge 1000 aksjer og kjøpe tilbake lavere.

Vanligvis så skjer det motsatte av det jeg håper på, så vær så god, nå går den rett til 10 :D.

2 Likes

Vil bare si folk ikke er ved sine fulle 5 hvis de selger her. Nå skal det opp. Det ser veldig lyst ut for offshore generelt.

2 Likes

Siste avsnittet der er dritsexy❤️

100% enig!

Det mange av oss har hevdet siden høsten 2020 begynner nå for alvor å bre seg til stadig flere “profesjonelle” aktører og som må sies å representere et veiskille. Morgendagens marked må fortsatt sies å ligge fremtiden til- og med litt usikkerhet ift. faktisk reelt omfang. Usikkerhet er derimot nå, slik jeg ser det, svært annerledes enn den var da.

1 Like

Enig, så sexy at den bør gjentas:

“Many subsea shipowners reported that they were ‘sold out’ and some even said they were unable to respond to outstanding requirements because of the number of vessels that had already been contracted. This, in turn, shifts the power balance in contractual negotiations, and as a result moved average day rates upwards and made for lengthier firm periods for vessels.”

1 Like

Her har i hvert fall du vært klar ganske lenge allerede. Jeg håper de som har frontet Soff lenge fremdeles klarer å henge med på vei oppover

Har ikke solgt en aksje og har ikke planer om å gjøre det på lenge heller :slight_smile:

1 Like

Det håper jeg også, og jeg skal i hvert fall være en av dem.

Men, som en viss Henriksen en gang sa; “Jeg kjøper fra noen av dere på 10 og selger på 40”

2 Likes

52% av min portefølje er fordelt på supply. Tenker det får holde :slight_smile: Det vi ser nå i forhold til Sioff (som jeg også har) er “opsjonseffekten”. Det blir et større momentum i aksjen når den er gearet såpass mye. Når sannsynligheten for et revitalisert marked øker så får man et voldsomt driv. Om så sannsynligheten øker fra 15 til 30% så snakker man en dobling i mcap om kursen følger etter

Fantastisk at du husker dette!! Skååål

2 Likes


Da har vi også brutt oppgjennom den langsikt trendlinje. Hurra

2 Likes

Jeg husker dette nettopp fordi det slo meg at dette nok ikke bare var ment som en spøk…

Nå kommer det straks kjøpsanbefaling fra Investtech:)

Det blir nok god score på kort, mellom og lang

Det kan se ut som om min SUBC-investering ,med kapital fra SOFF-porteføljen, koster meg en del kroner og at jeg således kan ha bommet litt på timingen.

Er jo ikke feil den oljen her heller, mye som taler for supply nå.

1 Like

Om man ser på soff grafen, så ser man i år 13/14 før oljekrisen var kursen 1250,- ca. Kan dette stemme? Om man får ath i rater, om hvis selvfølgelig. Er det er realistisk kursmål eller helt utopi?