Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Nei. Da var det litt mindre aksjer - utopi

Timing i aksjemarkedet er håpløst,man kunne bestandig gjort det litt bedre.man må bare gå videre uten å gruble for mye over det.ellers blir du gærn i aksjemarkedet.

1 Like

Man må se på market cap for å sammenligne over tid, pga endring i antall aksjer

Jeg tror 8.15 skal testes noe ganger! Jeg tror personlig at vi trenger noe nyhet som trykke opp kjøpeintresse videre… Det tar kanskje lit tid. Da tror jeg at man kan selge nå og kjøpe litt boligere…

Enig med @aksjewonka
Det er utopisk, men det betyr likevel ikke at potensialet ikke er enormt.

1 Like

Nyhet, er vel nok skriverier som sier at sektoren skal opp?

Ok, takk for svar alle mann. Mener det charter på nordnet er justert for emi og spleiser dog? Ser tradingview har mye høyere kurs. Mulig jeg tar feil, ser det blir en ganske utopisk mcap ja. Vært interessant da om noen hadde info om mcap 13/14 og hvor mange skip Solstad hadde i sammenligning til nå. Ser at det er enorm oppside uansett ja. Artig å se at ratene går riktig vei. Og som aksjewonka påpeker at vi mulig kan få et lengre trendskifte opp nå. Da har aksjer som regel en tendens til å overdrive voldsomt på oppsiden akkurat som de overdriver på nedsiden. Så satser på at rate trenden fortsetter. Så håper jeg sitter på et tog som bare vil dunke avgårde nå:)

1 Like

Nå skjer det ting. Noen ville ikke ut på 8,2 alikevel

Et spørsmål til, siden det ikke finnes dumme spørsmål, kun dumme svar :stuck_out_tongue: Nordmand Maximus er den som har holdt meg tilbake litt tidligere i frykt for at noe skal skje der som gruser kursen. Men dette er en OCV og er det ikke disse skipene det er mest etterspørsel etter nå? Så man har ganske gode sjanser til å få den på en lang og god kontrakt?

Blir børsvinner i dag - vi skal tip 10,5

2 Likes

Maximus er en av verdens største og best utstyrte ocver, spesielt for arbeid på dypt vann. Det er disse alt tyder på at det blir mangel på fremover.

Har ikke vært noe problem å få den på kontrakt tidligere. Og slik markedet ser ut fremover blir det neppe noe problem. Spørsmålet er vel bare om de lander kontrakt til riktig timing ift til ratene. Så lenge ratene er gode nok, vil ikke bankene stå i veien hvertfall. Det er jo pluss pluss for både Solstad og alle andre parter

1 Like

Passet fint med CB nå :joy: fikk akkurat fullt på enda litt mer

Da er det jo perfekt at de har fått den på kort kontrakt, så den har tid til å velge å vrake.:slight_smile:

1 Like

Contract awards within renewable energy

2 Likes

Veldig flott, eldre fartøy dette, snittrate på 397k/dag.

1 Like

Fortress, er ikke den svær?

Det er bare så vanvittig bra. Håper du er med fremdeles Roger :slight_smile:

Da er det denne kontrakten som noen har visst om og årsaken til oppgangen

1 Like

Veldig gammel, tatt ut av opplag tidlig ifjor vel.