Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Gikk ut med resten idag på 8,04, avventer til den faller litt tilbake.

På sikt er det ingen tvil om hvor den skal, men tror den vil korrigere noe ned igjen.

Dog tror jeg det er inne endel tradere her nå, så den kan nok gå endel til før den korrigere tilbake, men jeg er ganske trygg på at vi ikke er helt ferdig me 7 tallet enda.
Dersom ikke har jeg bommet :joy:

1 Like

Enig med @Metallian her, men det er også forhold knyttet til den pågående juridiske prosessen mellom eierne/kreditorene i Maximus LT og SOFF samt tilhørende tidsperspektiver som for meg indikerer at dette ikke representerer noen stor risiko. Men, dette får det være opp til hver og en og ta selvstendig stilling til

Snakkes!

1 Like

Fredagskontrakt igjen. Omtrent som klokka dette :slight_smile:

Dette er helt fantastisk- snittrate på 400k på disse båtene…

Cutter 21år
Fortress 16år gammel (den ble vel tatt ut av opplag nylig dvs ifjor?)
Australis 13år (og dette er en litt mindre båt egentlig)

1 Like

men hvorfor får vi ikke oppslag på dette i finans avisen eller dagens næringsliv. så helst at vi avsluttet på 8.5 eller høyere i dag :cowboy_hat_face:?

Tror de begynte å touche den på tampen av 2020 og så var den til omfattende sjekk/overhaling på starten av året før den gikk på havvind kontrakt.

2 Likes

Kommer alltid i FA om Soff

1 Like

Klart dette kommer i FA, i kjølevannet av dagens markedsoppdatering

Kom en liten notis.

1 Like

“Aksjekursen steg 13 prosent rett etter at meldingen ble offentliggjort, men handelen i aksjen er nå stoppet.”

Den ble pauset, mens jeg fikk kjøpt når dem åpnet igjen :wink:

Fantastiske nyheter- og som samsvarer helt og holdent med LPSs uttalte strategi

400 K døgnpris er forøvrig en økning på ca. 30% av snittpris fra 3Q for renewables og 12% økning for subsea.

Dette må anse å være svært bra “venteinnteter”,

3 Likes

Det er interessant at Solstad har begynt å melde kontraktsverdiene. Tyder vel på at ratene er på vei oppover og at de ønsker å synliggjøre det for markedet.
Solstad har vel ingen ledige csv i spotten nå

2 Likes

Solstad Offshore med kontrakter på en samlet verdi på 175 millioner kroner: Handelen i aksjen stoppet
Offshorerederiet Solstad Offshore har inngått flere kontrakter i Asia og Nord-Europa om kabel- og vindprosjekter. Kontraktene har en samlet verdi på 175 millioner kroner.

Det melder selskapet i en børsmelding fredag.

Aksjekursen steg 13 prosent rett etter at meldingen ble offentliggjort, men handelen i aksjen er nå stoppet.

Du som har litt Excel SRH, hva vil disse rateøkningene få å si for totalinntekten på 90 skip. Må jo begynne å bli litt pent?

Gi meg noen minutter…

1 Like

Ingen ledige csver hos Solstad nå nei.

Og ja, man kan jo lure pådette ned kontraktverdi, det kan firt være lutt psykologi inne i bildet når det oppgis nå…

Stusser litt over Fortress jobben, Cutter starter jo straks (det visste jeg jo for jeg var og kikket igår og så de la siste hånd på kranen hehe), Australis begynner og om noen uker-mens Fotressjobben er oppstart april 2023…
Fortrerss er jo på jobb med vindparker for GMT eller hva de heter nå, en 280dagers jobb (inkl opsjoner) de fikk for et år siden…lurer på om de da har noe “klart” for den det året imellom også…evt at de er veldig sikre på at de får det.

Basert på belegget i 2Q, antall nye kontrakter og hvor jeg har lagt inn et snitt som samsvarer med de kontraktsverdiene som er publisert og en noe bedre spot enn tilsvarende i 2021 så er estimert inntekt for 2Q22 faktisk så mye som 1,8MMNOK- og enda mer dersom jeg hadde lagt til grunn tilsvarende økning for alle 90 skip jf. @TMV s faktiske spørsmål. Det værste (beste) er at jeg ved alle tidligere kvartalstall har estimert for lavt ift. den regnskapsførte faktiske inntekten.

Edit:
Med mindre marksoppgangen nå bremser opp så tror jeg faktisk at jeg allerede nå tør melde at SOFF nok vil komme til å se sorte regnskapstall i 2022

5 Likes

Det vil de etter alle solemerker gjøre hvertfall fra q3, men kanskje også fra q2.
Enig i det og jeg er ganske overbevist om at for 2022 som sådan så vil det være pluss på bunnlinjen

Q1 i 2021 var ekstremt dårlig, vi ble berget av Saipem oppgjøret så jeg tror det blir for tidlig uansett, men q2 kan det skje, fra q3 er jeg overbevist om pluss