Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Og dette er uten NM avklaring og uten grønne tall…opp over 50% siden nyttår…

Ja, prosenten der er litt høyere enn hva jeg tok til takke med, men det er greit.

Harde valg som må tas i denne spekulasjonsverden :grinning:

1 Like

Og med sorte tall i 22 så vil vi ha EK på ca=3MMNOK+ 22res og da i enda tydeligere grad et forankret morgendagens marked. Da burde vel P/B kunne bedres vesentlig.

Det er veldig stor forskjell på situasjonen 1Q21 og 1Q22, men svært mange nye forbedrede kontrakter. Vi er ikke avhengige av Saipem-inntekter nå selv om dette kvartalet ikke vil være i nærheten så godt som 2Q kommer til å bli

Helt enig @srh, men inntektene var om jeg husker riktig 970 mill så vi trenger 3-400 mill på det minimum,.

Det var det jeg sa. Alt som skulle til var at jeg solgte litt, så forsvinner motstanden. Solgte heldigvis ikke så mye :sweat_smile:

Tror aksjekursen kommer til å frontrunne ratene, til hvordan det vil se ut 3-9 måneder framover og lengre. Takk for at du tok en titt SRH og kommenterte. Q resultatet for Q4 og Q1 tror jeg i liten grad vil påvirke kursen, om en vet at Q2 og utover året ser ut til å bli skikkelig bra.

2 Likes

Ja, det er korrekt.
Snittdøgnpris for renewable/Subsea i 1Q21 var henholdsvis 266k/ 215k. I år kan tilsvarende forventes å være 350k/400k samtidig som forutsetningene for PSV/AHTS er vesentlig bedre

Edit:
I 4Q21 og 1Q22 har vi en del lediggang mellom kontrakter samt noe inhouse som reduserer inntektene, men nå ser alt VELDIG mye lysere ut enn feks på samme tidspunktet i fjor med kurs på drøye 10kr. Dagens kurs er en vits- med mindre SOFF for fullt blir truffet av Murphys lov

1 Like

Vi skal vel snart sende noen PSVer til Vest Afrika og som vil bidra positivt til 2Q- og spot i 2Q

350/266=1.31$…dvs 30%…endring i rater…

hvis omsetningen var 5000mill og vi fikk rateøkninger på 30% på heile linja. 5000x1.31= 6578 mill. dvs økning på 1578 mill

fjordåret hadde: -300-270-140-180= rundt minus 890 mill
forutsatt at q4= rundt minus 180 mill.

dette ville da gitt 1578-890=+688 mill.
som igjen hadde priset solstad til 688 x 10= 6880 mill
som igjen ville gitt en opptur på 6880/626= 11 ganger. 626mill er dagens verdi. nå kurs rundt 8.3…dvs fremtidig pris 8.3x11= 91.3 kr/aksje.
leker meg bare med noen tall :cowboy_hat_face:

Ja, det er lite tvil om at det er potens(ial) i denne aksjen.

Det kan forøvrig virke som om 1,kvartal eller 100 dager er SOFFs grense for hva de børsmelder av kontrakter

1 Like

Det blir jo ekstra artig når det kommer meldinger om kontrakter på skip som har ligget i opplag. Det vil jo virkelig være en friskmelding av hele bransjen. Håper det kan skje i løpet av første halvår.

Kun Nor Valiant som mangler nesten og et par psver er mulugens🤔 Nor Valiant hadde vært fantastisk å få ut.

Rykter om den skal i dokk nå i februar :slightly_smiling_face:

5 Likes

Status renewable/subsea pt. 2Q ser ikke så gærnt ut!?

1 Like

Interessant! For den går ikke ut av opplag uten grunn.
Og, vi mangler jo nå egentlig en felles OCV-melding innenfor olje/gass, gjør vi ikke?

10M omsetning passert- og over 8. En god dag!

2 Likes

Hadde forventet litt mer trøkk nå mot slutten

Da er du kravstor :slight_smile:

Nei da. FOMO har stor effekt.

Nor Valiant er jo nesten identisk med Australis, så om Australis kan brukes til havvind kan Valiant det også tenker jeg, interessent. Er jo fra 2008/2009 så ikke så gammel-usikker på klassing av den, om den må ha klassing før den aktiveres evt…

1 Like