Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Frontier er på vei til Brasil. Da spørs det vel om vi ser henne tilbake på en stund

kontrakt?

Ja, del av den multikontrakten som kom her om dagen.Navigator er på vei til Afrika mens Pioner allerede er i Brasil så da blir det nordsjøen på NM.

Lurer fortsatt på hva som skjedde med kontrakten til Far Saga (I Brasil) og om alt dette kan ha noe med den kontrakten å gjøre

Hei.
Til srh, tror du finner svaret i melding fra 30.10.20. Hvor, som jeg forstår det, Far Saga får en ett års kontrakt og Normand Poseidon overtar 3 års kontrakten fra Far Saga, som ble meldt 11.05.20.

3 Likes

Du har helt rett- takk! Denne har irritert meg

Hei Rodjer
Litt av en utvikling. Hadde ikke sett for meg dette i dag. Lett å tenke at vi vil se en videre utvikling på kursen på solstad.
Som nevnt før så har jeg ikke tenkt å selge før ut i slutten av 2023 eller ute i 3 kvartall i 2024. Jeg har godt true. Men aksjen vilnok på veien ha en dip… ha en god kveld

1 Like

Hvis jeg sier 29 kr per aksje innen året er omme hva sier dere da?

1 Like

Fantastisk…håper du får rett

Ikke spør hvordan jeg kom frem til det. Mye kaffegrutt som måtte røres i, men det basserer seg på tidligere kurser, spotten og optimisme

Skal spandere en glass kule til deg hvis vi kommer i mål med 29 kr i itgangen av 2022.
Da ser jeg frem til at med nytt « verktøy» at du er i stand til å runde opp til 100 :airplane:

Jeg bare tuller men jeg tror også. At hvis q3 blir positiv og sektoren vår får mer positiv omtale med vekst i samtlige offshore service rederier så skal vi ikke se bort fra at du får rett.

I det øyeblikket tallene er grønne OG Maximus ikke henger over investorene er 750millioner selskapsverdi en spøk.

PSV utvikling i Nordsjøen. Ledige båter.
Hentet frem en liste jeg lagde rundt 01.04.21 fra Westshore og Clarksons opplagsregistre.
Deck +900 :
Caledonian Vision, Stril Pioner, Sea(Normand) Spark, Sea(Normand) Spear, Up Jasper, Havila Crusader, Troms Capella, Sea flyer, North Purpose, Highland Guardian, Bourbon Monsoon, Normand Aurora, North Mariner, Skandi Barra, Normand Corona, Skandi Rona, Skandi Buchan, North Stream, Far strider, Island Defender.

Av disse er det idag igjen i opplag: North Purpose (2010), Normand Aurora ( 2005), Normand Corona ( 2006) + Skandi Sotra (2003)(lagt i opplag 05.09.21).
Så kun 4 eldre Psv-er med deck +900 som kan reaktiveres, hvor 2 er Solstad sine.
Dette er kun mine notater, så feil i listene kan forekomme.

3 Likes

Psv utvikling i Nordsjøen. Ledige båter.
Hentet frem en liste jeg lagde rundt 01.04.21 fra Westshore og Clarksons opplagsregistre.
Deck 725-900:
Troms Lyra, Hermit Fighter, Energy Duchess, Cristal, Sea Triumph, Sea Tantalus, Normand Titus, Normand Carrier, Havila Borg, Stril Mermaid, Island Duchess, Olympic Electra, Normand Sira, World Pearl, World Diamond.

Av disse er det dag igjen i opplag: Sea Triumph, Sea tantalus, Normand Sira, World Pearl.
Så kun 4 Psv-er med deck 725-900 som kan reaktiveres, hvor 3 er Solstad sine.

Totalt hvis en ser på Psv i opplag med deck +725, er det totalt kun 8 båter, hvor 5 av de er Solstad sine.
Jamfør listene fra 01.04.21, hvor det var 35 båter i opplag, så må vel også Psv markedet begynne å komme i god balanse.

1 Like

Dagens liste:

1 Like

Da ser Jarstein ut til å være ferdig med oppgraderinger for denne gang, og er vel da snart klar til å ta fatt på kontrakten med Deep Ocean. Det skal bli spennende å se hva denne jobben- og den nye jobben til Superior bidrar til ift, snittraten for Renwableflåten.

2 Likes

18 AHTS på norsk side- null ledige… (legger merke til at Sigma er forelnget til 21.02 inhouse)
9 AHTS på UK side- 4 ledige

Kommer noen båter inn neste dagene men ikke mange og noen skal på ny jobb og…tenbke ratene er helt ok nå, er en stund siden de har blitt oppgitt

2 Likes

Fy faen for en start - volumet

Ser bra ut dette, tenker over 11 idag. Kom mange selgere her nå

1 Like

Svakt volum i salgene

Soff vil nok vake litt rundt 10 nå, men ser egentlig ingen grunn til at den ikke skal til rundt 15 om få uker. Irrasjonelle fall medfører ofte irrasjonelle stigninger. Den gikk til 10 for ett år siden, hvorfor skal den ikke kunne dra til 15 nå? Psykologi er minst like viktig som det fundamentale nå, og det skal ekstremt mye til for at de som har vært med lenge makter å holde til kursen er i det irrasjonelle

1 Like