Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

srgo så skal vi videre opp. men når meldes evt. NM for fornybart? hva regner vi med?

Det skal vel være en del av samlemeldingen som kom?

1 Like

Kan en av dere som har greie på aksjetekniske forhold fortelle meg med enkle ord i hvilken grad vi har støtte på 10kr nå- eller evt. hva som skal til for at vi har brukbar støtte på dette nivået?

Og

er det andre som ser/støtter mitt synspunkt om at handlemønsteret virker å være annerledes enn tidligere. I så fall; Er det noen som har synspunkter knyttet til dette?

Trenger en test eller to til for å vurdere støtten 100% , men i dag har set gått 1 mil aksjer på litt over 10. volumet tilsier god støtte også fordi kjøps interessen rundt 10 er ganske bra.

Handelsmønsteret er veldig forskjellig.

Finnes det grunnlag for å spekulere noe rundt det nye handlemønsteret, eller er dette kanskje bare kort og godt et resultat av generell økt omsetning/interesse.

Det jeg egentlig lurer på er;
Peker mønsteret på at en- eller noen få aktører handler relativt stort men med klar strategi for begrense kursoppgangen?

Edit;
Beklager om dette er dumt spørsmål.- har lite eller ingen peiling på disse tingene!

Mange aktører tror jeg. En aktør ville vist seg topp 50 listen. Kan være en aktør handler intradag dette vil ikke vises på listen

Er en del snakk om Solstad i dette intervjuet med Grove. Hegnar er håpløst dårlig oppdatert på supplymarkedet. Fra rundt 6 min og utover

Men, den første virkelig spennende listen kommer vel først i morgen?

Det er riktig. Men en dyktig aktør ville posisjonert seg slik som oss🤓

1 Like

@Harlind, den podcasten anbefales på det sterkeste. Har normalt sansen for hegnar, men når det gjelder supply er han totalt nedsnødd. Tror ikke det hadde nyttet å gi han en oppdatering heller - han er relativt forutinntatt…

Siste uke:


1 Like

Uff, blir litt flau jeg av dette intervjuet

1 Like

ignorance is bliss

Dagens liste:

2 Likes

Det er 5-6 ahtser “in demand” i Nordsjøen nå, relativt stramt marked, håper vi får se noen rater snart…

På PSV ser det dårligere ut, mye båter ledige/på vei inn både på norsk og uk siden…

SRH hadde du “kontroll” på de som skulle til Vest-Afrika mon tro?

“Offshorerederiet Solstad Offshore melder fredag at det har landet flere kontrakter som resulterer i at syv av forsyningsskipene (PSV) i flåten har fått jobb i Vest-Afrika for «nøkkelkunder».
Alt arbeidet starter opp mellom fjerde kvartal 2021 og første kvartal 2022.
Den totale faste kontraktsperioden er på rundt 1.000 skipsdager, med opsjoner om forlengelser, fremgår det.”

1 Like

Vi har pt. fortsatt kun Carrier på plass i Vest-Afrika, samtidig som vi enda ikke har noen andre PSVer som har rettet nesten i den retning. Det skulle således innebære at 6 stk. PSVer står for snarlig avreise. vi har pt. 9/10 (Springer ospjon) aktivt tilgjengelige PSVer. Hvilke skip som evt. blir å reise sydover har jeg ikke peiling på, og ei heller hvorvidt noen skip vil bli reaktivert som del av dette.

Jeg gjetter derimot på at Tantalus, Triumph, Aurora og Corona kan være aktuelle for reaktivering, og at disse slår følge med to av spot-skipene våre sydover. Alternativt at man allokerer skipene annerledes innenfor dette konseptet.

Det kan selvfølgelig henda at man tømmer spot-flåten uten samtidig reaktivering, men slik markedsutviklingen er nå vil vel dette bare gavne våre konkurrenter!?

1 Like

Jeg ser ikke bort fra at 1-2 psver aktiveres slik ståa er nå og tenker Aurora/Corona med sine nesten 1000kvm dekk er først i rekka og så Tantalus/Triumph. Her må jeg ta litt forbehold om evt forskjeller i kostnader vedr klassing mm samt at T/T er betraktelig nyere og muligens foretrekkes pga driftskostnader/utslipp…

EDIT:
Corona har vært i opplag siden 2015 ifølge westshore så den blir dyr å ta ut… Aurora siden mai 2020,.,Triumph siden 2019 og Tantalus er ikke på den overisktren.

1 Like

Ja, ikke godt å si… Jeg ser derimot at det er registrert noe klassifiseringsgreier på Tantalus og Triumph den 26.10.2021 og som kanskje kan bety noe. Disse er også begge “Clean design”

1 Like

Normand Spear og Normand Spark skal vel nedover rundt 01.05.22.
Første reaktivering bør være Sea Tantalus.

Er det noen som vet noe om Normand Titus oppdrag i Brasil ?

Enig Metallian
AHTS spotten er sterk og man kan håpe på fine rater fremover. PSV har hatt gode rater, men nå må det komme mer arbeid skal man holde trykket oppe.
Her er en oversikt over de nært forestående jobbene for tildeling.
Den jobben til Wellsafe er sikkert utsatt i mangel av skip. :slight_smile:

Date Charterer Scope of Work Commencement
NEW Total DK R/M Noble Sam Turner (1 x AHTS), 5 days firm + D/D 25 23/02/22 - 01/03/22
15/02/22 Odfjell Drilling AS All duties, D/D 3 15/02/22 - 20/02/22
11/02/22 Wellsafe R/M Well-Safe Guardian (3 x AHTS), D/D 14 16/02/22 - 18/02/22