Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

AHTS spotten på norsk side. Sayan Prince sendes til 6 mnd kontrakt Russland nå, Siem Opal starter 6 mnd kontrakt 01.03.22.

2 Likes

Er vel bare Siem Ruby og Siem Emerald som er aktuelle for norsk side AHTS igjen i opplag.
Så jeg tror det vil bli manko på store AHTS-er gjennom sommeren.

1 Like

Nei, dette er så vidt jeg har fått med meg et ikke-meldt arbeid

Tror du har rett, og Rystad(?) påpekte ji nylug at niderbe ahtser er høyaktuelle for jobber i havvind og.

Ruby skal inn i spotten øyeblikk. Emerald er planlagt i slutten av 22

well safe hyra Havila Jupiter, Maersk Mariner og Maersk Lifter, noe som vet noe om ratene ?

Legger og merke til at det nylig er tildelt 3 long-oppdrag til psver med oppstart februar så det går da 3 psver ut.

2 Likes

Da får vi en retest av støtten:)

Ja, det blir spennende.

1 Like

80.000 i rate? Det var da veldig dårlig. Er det fordi det er “standby duties”?

Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORSEA FIGHTER](javascript:void(0):wink: Neptune Energy Norge Standby duties, D/D 4 17/02/22 NOK 80000

Ganske mykje ledig i Norge på PSVer

Står støtt som et fjell:-)

1 Like

Syns Solstad holder seg meget fint. Tror vi vil se oppgang i dagene fremover

1 Like

Hadde vært kjent med en børsmelding - som alltid - da hadde vi nok sett 12

Syns soff er latterlug sterk nå. Opp over 20% på et par dager mednyheter-og så korrigerer den ikke. Støtten på 10 begynner tåle litt etterhvert…?

1 Like

Ja testet den noen ganger nå. Ser fin ut

1 Like

Dersom troen på at SOFF er i stand til å lukte på sorte tall ila 22 begynner å etablere seg i markedet, så skal vi såpass mye høyere at støtte på 10 nok ikke blir særlig nødvendig. Men, ikke at det ikke føles godt at den er der

1 Like

Dette må da være en-eller fler som pusher aksjen, men med strategisk innfallsvinkel!?

1 Like

Solstad har mcap på ca 800 mill ved kurs 10.6.
Etter fremleggelse av q2 22 i aug 22, som blir vendepunktet for soff, hva blir mcap da?

Hva vil verdien av å selge alle fartøy bli?
Mer enn 10 mill i snitt pr fartøy… mcap straffes pga gjeld.