Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Helt enig. Nye evalueringer underveis og åpenhet kan gi ganske annerledes utfall!

Det gir seg jo ikke heller

Lurer på hva som skjer når meglerhus setter kursmål, og sentrale investorer begynner å snakke om solstad🤔

Misunner også sterkt Hystad som har økt og økt og aldri stanset….

2 Likes

Er helt feltsjukehus dette😄

1 Like

Trist med Roger som kastet kortene på 8,04

5 Likes

Jepp. Jeg hadde virkelig unnet han dette, men tror han har tilsvarende brukbare bet i andre virksomheter så får vi håpe at han treffer der.

Men, denne reise har barer så vidt begynt og her er det MYE mer å hente så du skal se han kommer tilbake igjen snart!?

4 Likes

Gjelder om å være litt snill også. Håper noen har glede av 40k jeg dumpet på 6,3 :slight_smile:

Helt enig. Jeg ga bort 90k på 7,3-7,8, men det ble jo samtidig en svært hyggelig og kjærkommen gevinst da

Edit: Med mindre jeg dytter de inn igjen på 11+

Av og til blir det sånn at en ser en bråttsjø av risiko etter å ha seilt på havet i mange måneder. Er greit å dele opp investeringer i en long del og i en trade del, samt bare trade de en har troen på i et langt perspektiv.

Ja, jeg fikk et godt tips om det for noe tid tilbake :wink: - og er helt overbevist om at det er eneste rette taktikk. Den gevinsten er nå investert “nesten” like bra- med 0-risiko og løpende utbytter i årene fremover.

Dessuten; SOFF skal gå mange*ern så strengt tatt trenger man ikke så fryktelig mange aksjer for at det skal kunne bidra godt til pensjonskassen

  1. dagen på rad med 2M omsetning :slight_smile:
1 Like

Skal vi si 13 i morra da?

Greeit om vi svinger nedom 9 tallet imorra og tar 14 på mandag så jeg får økt litt?

(Nå koser vi oss…glemt er 12mnd med jevnt sig nedover uansett hva som kom av nyheter…)

2 Likes

Mmmm, nei
Du kan stå på perrongen :wink:
Neste stopp lucky 13
Forøvrig overvekt av kjøpere på 11,30 så jeg.

2 Likes

Ok da, med snitt på 6,1 tåker jeg å snitte litt oop😄

1 Like

Takk for det @Entrere og @srh :grinning: :grinning:

Det går helt greit, aksjeverden er full av vanskelige valg.
Jeg er nok endel flinkere til å få andre interessert i og inn i aksjer og tjene gode penger på dem enn jeg er selv, sånn har det vært i mange år nå.
Men, jeg gråter ikke over det, jeg gleder meg heller over at flest mulig lykkes med sine investeringer.

Det meste av hva jeg har skrevet om her og i fb gruppen angående Solstad har skjedd den seneste tiden, rekyl, kontrakter, kurs utvikling, korreksjonsspørsmålet og q4 henger litt i luften enda, men svaret kommer snart.
De senest medlte Soff kontraktene vitner om et betydelig bedret marked og det er ingenting som skulle stå i veien for en fortsatt bedring.
Lars Peder & teamet jobber særdeles bra og de har tatt noen kalkulerte risker som om de lykkes kan gi gull, mye tyder på at de har truffet og det skal gjenspeiles i kursutviklingen.
Når det gjelder NM er det en NoBrainer mener jeg fortsatt, q4 har jeg omtalt tidligere, er litt i tvil om det blir like bra som mange innbiller seg, men det vil vise fortsatt positiv utvikling.
Jeg tror Solstad vil vise til større overskudd fra q3, et annet moment er at jeg er rimelig overbevist om at det vil komme en oppskriving av verdiene på et tidspunkt i 2022.

Selv har jeg investert videre i andre selskap jeg har veldig stor tro på og planen er å konvertere tilbake noe til Soff når tiden føles riktig.

Jeg leser fortsatt det meste av det som blir skrevet for å holde meg oppdatert, men liker ikke å kommentere i stor stil på en tråd hvor jeg selv ikke har interesser, dere finner nok ut så snart jeg er inne igjen :grinning:

Inntil videre ønsker jeg dere det beste med Soff investering deres og “plutselig tilbake”

Så er det et tankekors: Da jeg investerte i Nel i 2015 som var min største investering noengang, kjøpte de billigste på 1,67, hadde jeg sittet og solgt ifjor sommer hadde jeg ikke hatt behov for å røre aksjer etterpå.
En kollega av meg kjøpte også Nel etter meg og solgte ifjor med 1050% fortjeneste.
Poenget er at har man tro så kan det være klokt å sitte med deler av investeringen, men heller aldri feil å sikre noe underveis.
Valgets kvaler.

16 Likes

Mcap 800 Mill

90 skip.

Ca 20 milliarder gjeld på båtene.

La oss si de går break Even nå på Q4.

Hva er båtene verdt med ett så simpelt regnestykke?

Noen som har noen tanker på hvordan positive tall i tillegg kan heve verdien på selskapet og i hvilken grad?

Eller kanskje det finnes tidligere info om dette i tråden?

Haha, leste en artig kommentar på Solstad Investors face. Brukeren skrev for 4 uker siden at han så et tall. Tallet var en sør amerikansk fotballspiller. Det han hintet til var tallet 10. Han snakket i gåter. Han fikk rett. Senere har brukeren sagt at det var synd Messi ikke hadde 10 på trøya lengre, men tallet 30. Skal han få rett igjen tro?

2 Likes

Q4:
Har ingen store forhåpninger til inntektene i Q4, det er alltid et rolug kvartal på spotsiden. Spotratene var dog jevnt over bedre enn i 2020. Maximus og flere andr csver hadde delvis ferie Q4 det vil og påvirke resultatet. Jeg er mest soent på kostnadssiden, ordreinngangen og evt nyheter til Aker/Windstallr/havvindskip🤔

SDSD skriver opp sine PSVer…

"I fjerde kvartal solgte Standard tankskipet (VLCC) Gustavia S, i tillegg til den store PSV-en Standard Princess, noe som bidro til å styrke kontantbeholdningen.

S.D. Standard sitter nå igjen med en flåte på to store og fem mellomstore PSV-er.

I fjerde kvartal ble verdien på de to gjenværende store PSV-ene oppjustert med over 2 millioner dollar til 10,3 millioner dollar, basert på salget av Standard Princess."

E24 idag

2 Likes