Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja nå spørs det om det blir en dip/korreksjon idag om noen ventet på det for å komme inn…den artikkeløen er interesant… jeg huske ri farten ikke om det er samme jhournalist men E24 hadde før rekonstruksjonene fler artikler hvor de var sterkt kritiske til SOFF og mente aksjonærene ville tape “alt”-mange mente de var altfor negative. Men de fikk jo rett- aksjonærene mistet nesten alt når 10mrd av gjelden ble omgjort aksjer mm i den prosessen. Jeg har fulgt Soff nokså tett siden 2017/2018 og kan ikke huske en så positiv artikkel på E24…

Hei, og god morgen- og tilsynelatende en fin morgen!

Oppskrivning av skipsverdier;

Det informeres i denne sammenheng om at SOFFs flåte er regnskapsført med en verdi som tilsvarer cq. 190MNOK i snittverdi men som da altså omfatter en flåte hvor over halvparten av skipene er OCVer og AHTSer.

Dagens liste, og som viser at det er SEB som virker å være “storkjøperen”. Dette er interessant. De er forøvrig ikke blandt SOFFs tidligere- eller eksisterende kreditorer, men er kreditor hos “enkelte” andre rederier.

4 Likes

Kan informere dere om at det som står i artikkelen jeg linket til over her er meget bull. Kort referert så nevner de Solstad sin Mcap på latterlige 850 millioner og må nå kanskje oppjustere kursmål etter som ordrereservene øker og markedet ser lyser ut.
Solstad har en egenkapital på 3,4 milliarder og de skriver at det kan være et mål for kursen…

Har du mulighet til å publisere sentrale utklipp fra artikkelen, eller alternativt sende på PM?

Konklusjonen:

… verdt å få med seg at SEB AB.MARKETS EQUITY kjøpe 1mill aksjer. dvs slike oppkjøp med flere kommer til å dra opp kursen videre…så her er det noen som kommer med “kanoner” mens vi sitter med “pil og bue”

1 Like

Solgt unna litt i går. Burde kanskje ikke gjort det. Uansett hvordan kursen i dag responderer tar jeg tap i andre selskaper og gir ytterlgere gass i SOFF…

1 Like

Fra Akers Q-rapport:

During the quarter, Aker Solutions established the
Windstaller Alliance with DeepOcean and Solstad Offshore to
deliver fabrication and marine services towards offshore wind
and other renewable segments

1 Like

For min del kommer jeg til å snitte opp nå-jeg sitter med en veldig spredd portefølje mtp antall selskaper-mange av postene er svært små og jeg kommer til å ta tap i flere av disse nå for å øke litt i Soff selv om jeg har et hyggelig snitt på 6,1 nå vil jg øke eksponeringen.

Mitt hovedmoment mht Soff har i 4 år nå vært at ratene vil snu- det har tatt betydelig lengre tid enn jeg og mange andre trodde men jeg tør ikke gamble på at det vi har sett siste ukene er et blaff for jeg tror ikke det er et blaff og da har kursen ingenting nede på 10-11 tallet å gjøre.

3 Likes

Jeg vurderer å gjøre det samme, men har også veldig tro på SUBC :thinking:

2 Likes

sant nok. så lenge vi er sikker på at skuta ikke sprenger lekk så vil 2023 og utover ha en veldig høy aktivitet. mangel på båter vil drive opp prisene. det kan bli et eventyr. som sagt så selger jeg ikke før ut i 2024. jeg har lyst til å være med på eventyret

garantert så blir Subsea bra. så her er det valgets kvaler. jeg har lagt investeringene mine i bare 2 aksjer. 100% av min cash er invistert.

Harde valg. Jeg solgt mye i desember for å ha kapital til SOFF. Angrer ikke på det. Tror jeg gir mer gass, fordi jeg vill ikke ende opp som jeg gjorde med MPCC, solgte på 6- kursen gikk til 30

Her er 2 artikler fra samme journalist som hadde dagens artikkel- mange “la ham for hat” da men han vet jo åpenbart hva han snakker om når vi ser dette i ettertid:

Når han traff så godt mtp hvor dårlig det sto til er det interessant å se at han nå ser mulighetene, for dette er ikke en journalist som skjønnmaler situasjonen…

2 Likes

Ikke sant…jeg kjøpte NEL på 3,50, økte på 6 og solgte glad og fornøyd på 10kr. 1år etter var den i 35…(nå er den vel rundt 15-17?)

1 Like

Solgte Mpcc på 14 kr 3 uker etter var den på 27 kr. Solgte Mpcc for å snitte ned i Soff da kursen lå på 6,4 kr. Det var ikke lurt for kursen fortsatte ned til 4,5. Har fått betalt litt tilbake nå da :wink:

1 Like

Skrev opp verdien på supplyskipene | Finansavisen

spedalen nytt…håper det gir inspirasjon til Lars Peder :joy:

Utsiktene for Solstad Offshore ser bedre ut enn på lenge – E24

håper at vi kan avslutte uken med en kurs over 12

når var disse artiklene skrevet?

2019/2020 altså før rekonstruksjonen

ha ha det var nå bra :grin: