Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

ser ut som om der er SEB AB.MARKETS EQUITY som har drevet opp kursen. de har nå kjøpt seg tungt inn i solstad…og jeg regner med at mer kommer samt at flere tunge kommer inn på eiersiden. slik jeg ser det så skal kursen drives videre opp :volcano: :rocket: :flying_saucer:

Jeg tenker at blow-out’ene enda ikke har skjedd. Vi har høyt volum men handlingen virker overraskende disiplinert og fallene tilbake er små og kontrollerte. Tror det er mer inne for dagen her.

1 Like

enig med deg og opp mot onsdagen i neste uke er vi nok opp i 15 tror jeg. det blir mer trykk enn dette det er jeg 100% overbevist om.
så for min del er det uaktuelt med salg

Er fornøyd med å ha SOFF, EIOF og SIOFF i dag ja. Har vektet meg sånn 40-30-30 i de tre, og har 50% av porteføljen i de. Sykt artig å oppleve dette, og det blir bare bedre. Gratulerer til alle andre som også har hatt troen. Ikke minst gratulerer til bransjen som sådan. En viktig del av norsk næringsliv!

2 Likes

Snabelen ryker nok. Da kan vi få test av 14.

Ellers er det veldig spennende med SEB sitt storkjøp. Det er lagg i handelssystemet. Har de fortsatt, så kan det komme 5% flagging når som helst.

1 Like

Ny omsetningsrekord i kroner og øre for de siste drøyt 13-14 mnd. I antall aksjer er dagen i dag (i samme periode) kun slått av 20.05.2021 og 21.12.2021.

Klarte ikke holde meg unna her og tok et lite (og) spekulativt bet på 12,70kr

2 Likes

Spørs om det er whispers i markedet om oppskriving av skipsverdier allerede nå, jf. SDSD. Jeg ser for meg en reprising av SOFF opp mot 4-5 milliarder ila. 2022. MCap på 4 milliarder tilsvarer 53 kr/aksje.

3 Likes

Så gøy, midt i morroa sitter jeg med en hjemmeeksamen som jeg burde blitt ferdig med for lengst, men som har latt vente på seg pågrunn av SOFFESTEN. I kveld blir det fest. Slå deg med i bergen sentrum!

Invitation to Presentation of Fourth Quarter 2021 Results

ha ha…nytter ikke å konsentrere seg om noe når vi leser 18.6% opp i Solstad og omsetning på 38.5 mill…når vi har hvert vant til omsetning på 0.8 mill og kurser ned mot 4.6… er jo gøy, men kommer til å bli mye mer gøy med tiden

:volcano:

2 Likes

men…det er en ting jeg har tenkt på. for q4 så er jeg fornøyd med minus 180 mill. sett bort fra dollar evt tap.

men se for deg at hvis man allerede nå oppjusterer verdien på noen av båtene… så plutselig kan vi være i null eller i pluss regnskapsmessig. ha ha…bare drømmer. for konsekvensen …det hadde blitt dramatisk :laughing:

1 Like

Blir ikke det minste overrasket om vi ser kurs nærmere 15kr allerede idag…!

Jeg håper at du får rett. :rofl:

Da fant vi det ut.

1 Like

Har det kommet noen kursmål som jeg ikke har fått med meg? :blush:

Om de andre oppjusterer verdien så burde vel Solstad også gjøre det. Men det er vel først og fremst inntektene og kontraktene som avgjør fremtiden… hadde vært så rått med noen nye gode avtaler før Q4.

sett vekke uret ditt på for 2024…da tror jeg at vi er på helt andre nivå. jeg har i hvert fall gjort det…men det er jo gøy å se at interessen tar seg opp

Ja gi meg gjerne dine langsiktige synspunkter. Så E24 mente den kunne gå til 4 milliard mcap ganske radig …

ha ha. det har med tro. Jeg vet at aktiviteten spesielt ute i nordsjøen vil ta seg opp allerede i 2023 og øke opp i 2024. dette pga investeringene som kommer. Det er mye som ikke er blitt tatt tak i når olje prisen var så lav. alt i fra vedlike hold og det å bygge ut eksiterende felt. men blir det knapphet på olje og gass slik jeg tror så blir det investert uansett hvor grønt det er på “tinget”. Videre så tror jeg at vi har lært å kjenne russerne og hvilke situasjon de kan sette oss i. Tror Usa med EU vil trykke spesielt på Norge for å utvinne mer olje og gass. Dette for å ha en sikker leverandør til Europa.
Hvis EU ikke for gass/energi så kan hele Europa med EU ende i nærmest opprør:-) eller helst at vi gir etter for Russerens krav…og kravene kommer når de ser at vi er avhengig av dem.