Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

No kjem indianrana! RT 13,7

Kan noen gi en kort oppsummering fra auksjonen?

Det gikk vel en rimelig stor post, ca 150. 000 stk på 13,6,
fra 13,72 start auksjon så det ut som.

1 Like

Cutter er nå på vei til England
Clipper er ferdig med oppussing/oppgradering i Horten
Navigator snart fremme i Cape town og Frontier på god vei til Rio, og ellers mye bevegelse i flåten pt.

God helg alle sammen, og gratulerer med en god uke og fortjent avkastning. Det kommer til å bli mye mer…

2 Likes

Vanvittig volum idag - over 4,5m aksjer og nesten 60MNOK omsatt. Smadrer nylig satte volum- og omsetningsrekorder. Ingen i nærheten uten å gå 13-14mnd tilbake.

Ingen blow-up/out idag og jeg tipper vi beveger oss videre mot 15-16 og kanskje 20-25 til det blir tydeligere hva markedet mener er en mer korrekt prising av SOFF.

Begynner å tegne seg et bilde av at vi har å gjøre med en pågående reprising og de kan være ganske voldsomme. Vanskelig å si noe om når den avsluttes. Men feks 2MRD mcap vil vel være rundt ca 30kr? Ingen upris det. 4MRD har også vært nevnt. Hmmm….

God helg!

3 Likes

Opsjonen er visst blitt aksje igjen. Det er bare det at vi har sett det lenge.

Cutter er i farten, destinasjon Middlesborough som sist da den plutselig snudde tilbake.

1 Like


Fram med solstad glasset i kveld :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 Likes

ikke glem at fartøyene kan bli skrevet opp…og da er det nye høyder.
uansett god helg :+1:

1 Like

Er det noen jeg hadde unnet del i denne oppgangen mer enn noen annen så er det deg @Rodjer. Du har bidratt mer enn de fleste og med høyt nivå av kvalitet i dine innlegg. Måtte hell og lykke komme din vei på alle måter. Takk for alt du har bidratt med i denne tråden.

6 Likes

Takk for hyggelige ord.
Ja, skulle gjerne hatt noen prosenter til her denne runden, men sånn er det.
Det er dog gledelig å registrere at mine innlegg har vært til inspirasjon og hjelp for noen andre, mange som nå har opplevd en eventyrlig reise, selv de jeg “lokket inn” for et år siden har nå en flott avkastning selv på et 12 måneders perspektiv.

6 Likes

Hei. Er det noen som har oversikt over hvor mange aksjer det er i selskapet nå i forhold til november 2013 da kursen var 1273? Takknemlig for svar.

Personlig forholder jeg meg til rekonstruktureringen som “nullpunkt” :thinking:

Aksjer, gjeld og den utrolug komplekse selskapsstrukturen fra sammenslåingene etter 2014 krakket-umulig å sammenligne imho.

MEN- det er intetessant å se på overskuddet i gamle Solstad før 2014…

Feks hadde de i 2013 500mill i overskudd av inntekter på 3.5mrd…la det ikke være tvil, Solstadfamilien kan positiv drift og😄

Heier på deg, Rodjer. Du har fått mange interessert i aksjen og mange til å begynne å dele informasjon. Dette har ført til at forumet her har blitt veldig bra og god lesing hver eneste dag.

:clap::clap:

1 Like

Rart at et salg i går på 11,30 skal føres så absurd dårlig. Og verre blir det nok. Men lykke til folkens. Alltid fortjent for de som evner å holde :slightly_smiling_face: Og takk for innsatsen Rodjer, lykke til med dine investeringer. Du har argumentert godt i lang tid, du finner nok gull andre steder også.

2 Likes

Ca. 1/3 del i dag

Takk for svar. Satse på at den bikker 400 med tid og stunder da😊

Skikkelig trist at du ikke har % her Rodjer. Du har jo analysert aksjen og markedet godt. Ja, du var litt overoptimistisk for et år siden på kort sikt. For egen del hadde jeg allerede plukket i SOFF på det tidspunktet, men jeg tok et større bet på grunn av dine argumenter. Er det NM som fortsatt gjør deg usikker på casen? Vi får håpe at det blir noen dager med regn, sånn at du får tatt litt del i mulig opptur, eller eventuelle emisjoner for å bygge nye skip :wink:

Burde selvsagt vært inne med en post sett i ettertid, har ikke mistet troen på Solstad overhodet og kommer tilbake når tidspunktet føles riktig.
Valgte å ta gevinst kun for å allokere til annet selskap.

3 Likes

Du er hel ved @Rodjer. Din tro i selskapet ligger til grunn for særdeles mange konstruktive innlegg på tek og bak opprettelsen av Solstad offshore gruppen på Facebook, med flere tusen medlemmer. Du har ansporet en innsats og selskapsspesifikk innsikt utover det som kan forventes, påtross av særs utfordrende forhold og, vært til inspirasjon for oss alle i denne tråden - i særlig grad dem som har vært med hele veien.

6 Likes