Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

god morgen

aksjesladder… der omtales solstad. 45:40 ute i poden.

Illusjonsemisjoner, Supplyfori og Vårbløyte – AksjeSladder – Podcast – Podtail

…mye vas…der i gården… :turkey:

1 Like

Nevnes innledningsvis av Henriksen også

sant…og det ergrer ham at han ikke var med… men aldri for seint å være med videre … :joy:

1 Like

Derfor jeg nevnte det;)

2 Likes

Han kan ikke klandre andre enn seg selv hvertfall.
Flere inkludert undertegnede som har forsøkt gjentatte ganger å opplyse mannen.

ha ha…det vet jeg at du har gjort…han med de som er i akjesladder har irritert deg utrolig mye med sin uvitenhet. utrolig så mye de lir ut av seg med mye bla bla…ganske så hjerne død. men morsom underholdning allikevel :cowboy_hat_face:

men nå har jeg en tror på videre oppgang. så at SEB kjøpte seg inn tidlig i uken , men hvem kom inn dagene onsdag torsdag og fredag…60mill i omsetning… hvordan kan dette stoppe…ser ikke for meg det. Tror at på mandag så går det videre opp. hva tenker du Rodjer?

Tror ingen kan vite sikkert, eneste jeg er 90% sikker på er at vi ikke har sett årets høyeste kurs enda😀
Jeg ønsker ikke på nåværende tidspunkt siden jeg ikke er inne i aksjen involverer meg i hva som kan skje sett fra mitt ståsted, føler det blir feil.
Jeg bommer selv innimellom uten tvil og gikk selv ut for tidlig av aksjen og jeg er ikke den rette til å vite dette, men jeg traff rimelig greit at Soff ville bli en bra investering.
Som sagt, jeg følger selvsagt Soff fortsatt tett, ikke så rart når omtrent alle jeg kjenner som driver med aksjer har gått inn i Soff for lenge siden :joy:

ha ha sant. hadde vi vist bedre så hadde vi hatt fulle lommene med cash og ikke tenkt noe mer om aksjer. men jeg må jo si at strategien min har hvert grei. Jeg er godt lastet opp i solstad og mer en doblet innsatsen min etter sist ukes utvikling. men jeg selger ikke. ser for meg å være med til 2024 i hvert fall.

så sant at det slår til med en økende aktivitet i oljen samt flere prosjekter med vindmøller og kanskje lakse oppdrett. så ser jeg for meg at vi skal i hvert fall opp til over 30 på aksjen.
men basert på forrige uke så tror jeg lett at vi skal opp 2 kr til 15.6.
det tenker jeg nå

Hadde en chat med en bekjent igår og det er et tankekors uavhengig av hvilken aksje du sitter med stor gevinst i:

“Hva vil plage deg mest, at du går glipp av ytterligere 50% oppgang eller en nedgang på 50% herfra?”

1 Like

Veldig god problemstinng det der… Definitivt om jg gikk glipp av 50% opp for min del, men det er lett å si når man er 100% opp😄

1 Like

Ha ha . Det som vil plage meg mest er å ikke å få med meg mer:-))) men hvis noen fant ut at jeg hadde mulighet for gevinst så hadde det selvfølgelig plaget meg at jeg fremstod som en idiot som ikke tok gevinst.
Men gir litt «f» jeg har tro på solstad og er med. Målet er ihvertfall 2024. Men gøy å følge med alikevel hva som har skjedd den siste uken

Ja, derfor jeg tenkte å dele den, fordi det gjaldt ikke meg siden jeg er ute, men en annen bekjent som sitter med 140% her.

Fantastisk flott

Og det er nok det viktigste å sette seg selv egne mål.
Jeg hadde ikke gjort det i Soff, samtidig som jeg følte jeg måtte allokere.
Men, har nå etter den chatten lagt en strategi for neste rakett :grinning:

ha ha. blir spende å høre fra deg når det gjelder neste rakett. Håper at du lykkes. Regner med at det blir innen olje og gass.

men jeg har sett litt på Hurtigruten og cruse og fly.
Dette er en sektor som må komme.

Merkelige krefter igang når man forholder seg til mye penger og mange prosenter. Fikk selv 115%, men det var ubehagelig å se den gikk 20% i går, etter å ha holdt aksjene såpass lenge. Men gevinst er gevinst. Som Rodjer kjøpte jeg Nel på 1,67, flere 100k aksjer ifm dumping fra Opsahl. Solgte rundt 3,20. Så dette blir nok linjalen for Solstad også.

ja, stemmer, i kjølvannet av Spetalens Exit kom Opsahl med sitt nedsalg.
Solgte selv på rundt 6 i snitt, men likevel for tidlig.
Samtidig er det nok slik at ingen kunne i sine våteste drømmer tenke Nel kurs på 34, men psykologien og massesuggesjon i børssammenheng er sterkt undervurdert

Denne massesuggesjonen og psykologi slår begge veier. Alt av stål på sjø har siden 2015 nærmest vært forbannet. Dette er også årsaken til at analytikere fremdeles er veldig forsiktig med å mene noe om dette markedet, i frykt for at de ikke klarer å dra med seg “investorer flest”. Mye lettere å mene noe om aksjer som allerede er populære. Feighet kalles det. Derfor stor respekt for Rodjer og srh, med flere, som faktisk lenge uredd har argumentert for det som nå er i ferd med å skje.

2 Likes

Haha, en dårlig skjult hemmelighet