Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Bør man vente ca. 6 mnd før man slenger seg på da? For å få den perfekte timingen
:slight_smile:

Det som er klart er at de kommende årene vil bli mer inntektsgivende enn årene etter 2014. Selg høy og kjøp lavt sies det - noe som har vært tilnærmet umulig siden kursen gikk over 10.

30 kr om kort tid tror jeg. Da vil Solstad ha en mcap på 2,271 milliarder. Og det er ikke dårlig sett at kontant beholdningen er 2,3 milliarder kr.

2 Likes

Da sendes det grønne fine signaler fra Tantalus og Triumph, og som da ganske sikkert skal reaktiveres som del av V.Afrika jobben hvor 6 PSVer skal delta fra 1Q22. :moneybag:

Edit:
Basert på 3Q-snittet utgjør denne reaktiveringen ca. 24M pr. kvartal som tilsvarer 5% økning av PSV-inntektene for 3Q21. Ratene er dessuten antakelig noe høyere enn dette snittet som jo fortsatt preges av eldre kontrakter.

5 Likes

Det er liksom ikke ende poå de positive siglane enå, det blinker visst grønnt overalt :slight_smile:

3 Likes

Lure på om denna plukke opp noen soffbåter på returen… Ska jo te Stord, rett borti gata…

alltid interessant å lese hvordan tyskerene leder an i de fleste spørsmål…men det å gjøre gassen klima vennlig er flott selv om den også gir ut co2 og den norske stat elektrifiserer hver plattform og gir “f” i de som trenger medisiner… gamle som ikke får sykehjems plass, veiutbygging …osv…og gjerne uhjelpen…flyktinger…dvs de store spørsmålene… hvem i “f” styrer dette landet…eller er vi raukjørt av EU og en rekke aktivister?
…men leser med glede at gass blir miljø:-)))))) men kanskje ikke i norge? om litt så er nok både diesel og bensin klima vennlig igjen… kjør på tyskland. her har dere min fulle støtte:-)))

Hyller norsk gass som klimaløsning: – 25.000 liv kan bli spart i året (msn.com)

forresten god morgen :cowboy_hat_face:

3 Likes

Fant noe meget interessant om salgsverdiene nå, ettersom vi vet at de ble solgt omtrent for bokført verdi kan vi vel anta at disse to 20 år gamle ahtsene ble solgt for 60-80mill pr stk. De andre som ble solgt nylig ble visst solgt for ca 100mill samlet, altså ca 250-280mill totalt da for disse 5 gamle skipene. Selv om det regnskapsmessig ikke betyr noe betyr det endel cash i kassen kontra død minkende kapital i bøyene.

8 Likes

Dekker vel 5 års klassifiseringen til Maximus…

Hehe og litt til da😄

Henriksen venter på 3 verdenskrig. Har vel ventet i 3-4 år nå. Tryggest å sitte utenfor.

ha ha… da må det være en total krig…kanskje han får rett denne gangen. men anbefaler han å heller satse på en gravstein og noen siste ord . Hvis 3 verdenskrig kommer så vil dette være en sikker investering. Behovet kan melde seg…og en gravstein kan bli dyrt når markedskreftene tar tak i dette segmentet. så det er greit å være tidlig ute. :cowboy_hat_face:

jeg bare tuller. men det ser ut til at Putin er i sluttfasen og at ukraina ryker. For investorer slik som oss så må “vesten” ta til seg at som leverandør av olje og gass så vil russland være et usikkert ark og EU med tyskland må finne andre leverandører for energi siden og da snakker vi ikke om sol og vind. Da blir det et trykk på norge til å bygge ut i stor skala. Om putin ikke går inn i ukraina så er egentlig situasjonen den samme. Ergo. det er nødt til å bli full fart i nordsjøen igjen. Solstad aksjene med olje aksjer skal opp…veldig enkel konklusjon. Til slutt unnskyld til Mr. Henriksen hvis han leser dette og håper at han forstår en spøk og får kjøpt solstad aksjer i morgen og bruker mer av tiden på aksjesladder til å omtale den fantasiske veksten som må komme. Ha en fin søndag :cowboy_hat_face:

3 Likes

Saken og sannheten er at Henriksen ikke har hatt den minste kunnskap om hverken Solstad Offshore eller supply sektoren.
Selv nå virker han ikke å være overbevist, mer registrerer at det ser kanskje litt lysere ut, snakk om å sove seg gjennom timene :joy:

4 Likes

Syntes fortsatt dette med soff og emisjon sitter litt for løst der også.

1 Like

De virker forutinntatte og forøvrig ikke som om de har satt seg veldig godt inn i segmentet, markedet, potensialet eller rederiet. Det er vel derimot positivt at de nå virker å være mer engasjert i aksjen!?

3 Likes

Paradokset, spør du meg, er at selskapet ble omtalt i langt mer positive uttrykk november 20-Jan 21.

3 Likes

Enig!
Morgendagens marked er i dag langt mer sannsynlig er det var i 20/21, samtidig som vi nå sitter på langt mer tallgrunnlag til å vurdere inntekter, inntektspotensial og markedsmuligheter.

Jeg blir bare mer og mer sikker på denne investeringen, og tror at de seneste ukenes kursstigning bare er en liten forsmak på det vi vil få se fremover

1 Like

Synes også det er merkelig at når de utfordrer medlemmer til å komme med hvilke selskaper/caser de ønsker skal bli omtalt i neste sending så har de lite å komme med.
Tenker hvertfall at hadde det vært meg selv som gjorde det så hadde jeg foretatt en relativt grundig research i forkant slik at man faktisk hadde noe informativt og opplysende å komme med, men de om det.
Fikk hørt om de to selskapene jeg ville i denne utgaven, resten hoppet jeg selvsagt over.

2 Likes

Jeg sluttet å “irritere” meg over AS for lenge siden😄 det er dyktige folk som vet hva de driver med men AS er underholdning og de jobber ut fra helt andre prinsipper enn meg😄 LB er litt unntak, han er mer “tallmann” enn de andre.

Slettet innlegget, fant ut at det falt på sin egen urimelighet å spørre om det :joy: :joy: