Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Jeg er faktisk mindre imponert av LB enn de andre mht. SOFF, og dette nettopp sett i relasjon til at han er en “tallmann”. Hvorfor skjeler han hele tiden til dagens tall når alle er enige om at aksjen er en opsjon ift. mulighetene i “morgendagens marked”. Da er det jo faktisk mer relevant å se vesentlig lengre tilbake i tid.

Hvorfor har han ikke regnet på- og vurdert det innteksvekstpotensialet SOFF har. Dette er ren matematikk, og fremstår som veldig sentralt ift. gjelden/gjeldsbetjeningsevnen som han ellers er så opptatt av.

1 Like

Det samme har jeg. Dem er dyktig på hver sine måter, utvilsomt. Jeg blir dog skeptisk på greien/agenda på tross av det humoristiske tilsnittet, mellom vacum trades og andre «tapte saker». Men men, jeg har gått å fella om å knytte følelser/egoismen til et selskap og da blir nok mitt syn farget av dette.

Hva tror vi/dere om morgendagens liste ift. Om det er SEB som fortsetter å hamstre aksjer. Handelsmønsteret vitner jo ikke akkurat om trading!?

Vi må følge med på listene såklart. Dersom kursen fortsetter oppover vil nok volumet stige enda mer tror jeg. Volumet bærer ikke preg av kun tradere etter kortsiktig gevinst. I så tilfellet få vi snart vite. Det er derimot ikke bare SOFF som går, EIOFF, SIOFF, mfl. Dette vitner mer om at supply får den veksten rigg tildels har fått.

Brandseggen er vel den eneste som setter deg litt inn i ting på fundamentalt plan. Selaco er inn og ut på minutter. Han har jo ingen greie på de selskapene han spekulerer i. Det betyr jo ingenting for oss hvilke selskaper han har tradet ila en uke. Henriksen virker jo småfull i alle sendinger. Makan til vrøvl. Selaco kan dog det han holder på med da. Det er klart det emisjons greiene det gir uttelling når man må stille 100k euro og får ett par prosent hvergang…
Han skal ha for det.

Men jeg vil utfordre de på å faktisk anbefale noe long… Legg merke til at de som regel tjener eller går i null…

1 Like

Ikke uenig der🤣

Utrolig imponert over kunnskapsnivået på denne tråden og alle skribentene som bidrar dag etter dag med informasjon og seriøse innlegg.

Kan bli en korreksjon etter siste tids oppgang. Ligger klar til å plukke om den faller mot 11. på lengre sikt skal denne betydelig opp dersom ratene og utnyttelsesgraden fortsetter trenden.

Q2 og Q3 blir svært interessant for Soff og kursen.

Altså, hvorfor gidder dere bry dere hva de folka der vrøler av seg. Alle dems tips siste 2 år har gått rett vest. Jeg har sluttet å bruke tiden min på AS. Gir meg ingenting annet enn usikkerhet

3 Likes

Helt enig, det er jo bare vrøvel på dem…de vet jo knapp nok hvilken selskaper de prater om.

1 Like

Jeg har hørt noen av de podcastene, spesielt de gangene de har omtalt softox og jeg må si jeg ble sjokkert over kunnskapsløsheten deres. Men så skjønte jeg jo greia deres da, de er tradere og de har kjøpt aksjen de selv prater om, da vil de gjerne prate oppløftende ”lokke” inn kjøpere til de casene de sitter på og da blir det ikke så viktig at informasjonen er riktig bare den er god, så selger de uka eller et par uker etter. Og da snur de tvert om har jeg merket meg og vrir og vender på fakta i motsatt retning for å forklare hvorfor de solgte. i dette tilfelle softox, helt greit at du mister troen på et case men når du snakker ned et case mange sitter på, da forventer jeg at den informasjonen du kommer med er riktig. Da begynner man å lure på om de vil ha ned kursen, ikke vet jeg, men forbannet irriterende når de kommer med feilinformasjon som er negativ om et case du sitter på og du vet de er en av Norges mest hørte finanspodcast også får du liksom ikke gjort noe for å rette opp i den svadaen.

1 Like

Der kom den og

4 Likes

Dagens liste:

Som ikke var særlig spennende imo

Mye små kjøp, hadde nesten trodd på dette volumet at større aktører var inne, men lell koster jo 50 000 aksjer 675 000kr så…

Ja, litt overraskende dette. Det blir mer spennende i morgen og på onsdag skjønt
Edit: rettelse

men disse tallene fra fredag får vi vel ikke før på onsdag eller?

Ja det er vel torsdag/fredagstallene som er mest interessante…

Slik ser det ut hos Nordnet 35min før åpning

verdt så få med seg at samtlige offshore rederier har positiv utvikling de siste 25min. kan bli en bra dag

Åpner over 14,00

helt klart, tror ikke det er mange som vil selge på det nivået nå. vi skal mye høyere opp tror jeg

https://live.euronext.com/nb/product/equities/NO0003080608-XOSL

Kan være litt heng på Westshore nå mtp helgen men det er veeeldig mye ledig både på psv og ahts i hele nordsjøen så med mindre det skjer noe raskt blir det en dårlig spotuke- det er noe værsystemer som jeg mistenker har skylden mtp ahtsene…