Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Men altså- jeg hadde snitt 6 lenge- har plukket litt til senest på 11 et eller annet når siste kontrakten kom var det vel.

Så sitter jeg med litt cash-og skal kjøpe på dippen…hvilken dipp…haha…den dipper jo bare 1% før den går 2… Vurderer sterkt å vente til fredag, det er mange nye i aksjen som sikkert tror Q4 blir gull og grønne skoger men det blir jo rødt over hele linja…hmmmmen den kan jo gå til 20 før det ser det ut til og da er den billigere idag selv om den dipper 15-20% på Q4…

1 Like

Som det har vært på markedet en stund, når noe tar av så blir aksjene frikoblet det meste. Men her er det jo opsjonsverdien av et godt marked som er med på å underbygge, samt at kursen har vært gruset gjennom omfattende nedsalg. I et godt marked så går det greit med SOFF. I et dårlig marked så kan det bli vanskeligere.

Har tenkt det samme tidligere. Men hva om det kommer oppskrivinger…

Blir superoverrasket om de skriver opp til Q4… i “beste” fall tenker jeg csv ene muligens fra Q2-Q3…

Vi nærmer oss 50MNOK omsatt i SOFF for dagen - på snaue 2,5t. Kan bli nok en rekord i dag. Så langt fremstår også kjøpere og selgere som relativt disiplinerte og rasjonelle. Ingen voldsomme rykk oppover etterfulgt av nedover og vice versa. Kan ligge til rette for at vi har mer inne her for dagen.

Har dog sikret meg noe og hedger litt. Dvs. selger ut resten av potten opp mot 17 men øker dersom vi går mot 12. Så får tiden vise hva som er riktig her. Mest sannsynlig vil det vise seg at de som satt musestille fra 5,5kr og fremover er vinnerne :rofl:

1 Like

Sigma ute av dokk, og Drott stevne mot Ågotnes uten noen fixture på Westshore.

2 Likes

Jeg gikk motsatt vei nå og økte beholdningen med 1000 aksjer til og snittet opp til uhørte 7,45🙈 jeg forstår ikke helt tradingen nå men volumet og kjøpesiden… Tør ikke gamble på at det blir billigere…

2 Likes

Støtter deg Metallian. Snitta opp til ca 8,3 med siste kjøp på 12,3. No skal eg site til eg tenkjer gjeld, inntekter og skipsverdiar har skifta karakter og det viser igjen i aksjeverdien. Trading har eg verken tid eller lyst til å drive med. Har ikkje tru på at eg får det til heller:-)

3 Likes

Litt ulikt handelsmønster i dag. Vil tro det er mer trading sammenlinget med tidligere basert på de relativt store svingningene…

Jeg har snakket endel om knapphet på skip, særlig csver og har noen linker jeg tenkte dele angående dette både nye og litt “eldre”. jeg har bevisst ikke tatt med rederienes egen uttalelser rundt dette.

(mest interewssant fra side 29 og utover)

3 Likes

Flott dag igjen. Bare godt den konsoliderte litt fra dagens høyeste. Idag var det mye trading, det blir ofte slik når selskapet,volumet og teknisk analyse(investtech)) kommer i media. Det drar til seg volum og med volum kommer mange daytradere, blir nok litt ustabilt fremover, men alt tyder på oppover.

2 Likes

Normand Prosper hyret inn 10 days firm +21 , rate 420 000

2 Likes

Hvordan vet du dette?

Hentet fra Braemar, oppgitt med GBP 35000

1 Like

De børsmelder vel ikke de små kontraktene. Men det var vel en høy rate?

Meget pen rate, ca 200-250k/dag over driftskost

Og det er 10 dager fast + d/d21 altså i beste fall en måned😃

Samme rate Normand Drott hadde på forrige oppdrag. Spørsmålet er fra midten av mars. om vi da kan se million rater.

Hvordan er ratene nå tilsammenligning med høysesong?

For ahts gjerne 100k under sommersesongen, men 400k/dag er bra uansett. Gode måneder på ahts har siste årene hatt 300-350k/dag i snitt

1 Like

Hva tenker dere å gjøre gjennom Q4? Er litt usikker selv, tror markedet lett ser gjennom dårlige tall eller marginer, men at dette kan utløse salg. Tenker uansett å ha cash tilgjengelig for å ta dippen om den kommer.