Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Tror mange som har hevet seg på kan bli skuffet fordi de ikke kan supply. Vil også ha bittelitt cash, men hvor er vi kl 16:30 torsdag… 12 kr, 20kr…helt umulig å forutsi

For 14 dager siden var q4 resultatet ikke relevant å tenke på i forhold til aksjebeholdningen. Kursen var 7-8 kr og det er/var bare å vente til q2 22. Nå med % vis bra stigning siste tiden, kan kursen falle etter q4, kanskje. Mine estimater for inntekt er minimum 1415 mill og overrasket hvis over 1450 mill, så er det bare å se hvordan markedet tar det. Jokeren kan være SEB, hvem står bak den kontoen.

2 Likes

Forventer du 1400 i Q4?

1415- 1450 mill. ja

Cirka 500 mill frå spotten då

Backlog for Q4 var på rundt 800-900 mill. Veit ikkje kor mange nye kontrakter som hadde oppstart i Q4 som ikkje hadde det i Q3

Var vel 1175mill q4 2020, tenker 1200+ er mer enn godkjent da det vel var litt dødtid på et par tre csver samtidig som spitratene var noe bedre?

Viss 1400 blir realitet så er det veldig veldig bra.

Ville vært euforisk. Inntektene q3 var 1500 og det er et historisk bra kvartal og det beste kvartalet nye solstad har hatt

1500 q3. q4; Lavere inntekter fra csv; Maximus, Flower, Pioneer, Mermaid, Far Saga. Høyere fra Samson og Frontier. Ahts og Psv likt . Ca 25 mill lavere fra spotten. Høyere rater på nye kontrakter fra utgående.

2 Likes

Det er mine tanker og så får en se til torsdag kl 17, hvor mye en har bommet og i tilfelle i hvilket segment.
Csv 750 Ahts180 Psv 310 Spot bestående av Ahts og Psv 180= 1420 mill

1 Like

Sitter stabilt til kurs er 90.
Nå spørs det hva Ukraina gjør. Tipper markedet generelt er ned 5-10% i morgen

1 Like

Oslobørs kan jeg ikke tenke meg drar ned 5-10 prosent i morgen - det finnes det ingen grunnlag for. Avhengig av motsanksjoner mot Russland så er dette gode nyheter for gass og oljeprisen.

1 Like

Kommer aldri til å skje.Oljen ligger på 96 nå så tipper børsen går ned 1%

2 Likes

hører på talen til Mr.Putin. han snakker ikke bare om utbrytter statene i ukraina… hoved fokus er rundt hele bilde rundt ex ussr land og land med grense til russland… skremmende å høre på hvilke tanker putin har. hvis ikke Eu med tyskerene ikke våkner snart så vet ikke jeg. Eu med flere må dreie kursen fra russland på alle områder og la dem råtne. Eu med hele europa må være Selvforsynt med olje og gass. Kan ikke forstå noe annet enn at dette betyr full fart i olje og gass norge. De i den norske regjering som går mot olje/gass letting sammen med miljøaktivistene på spennes på dør og vi må komme i gang igjen med olje og gass… :cowboy_hat_face:

tror ikke noe kan stoppe den strategiske viktigheten av at europa må være uavhengig av russland. Dette om russland går inn i ukraina eller ikke.

1 Like

Mannen er splitter pine gal, håper faktisk han blir tatt ut innenfra.

2 Likes

Fint om vi holder politikken til egne tråder, selv om ukraina, oljepris etc indirekte påvirker aksjerkursen er det en grunn til at det er egne tråder for dette.

1 Like

ja stein gal…og det er på tide at vi må ta hensyn til det
men det kan jo hende at Putin blir fjernet av sine egne.
…men merkelig å holde en tale med historiske momenter fra 1800 tallet…dette er renn Nasjonalisme…

1 Like

ha ha…sant…men Metallian…du er helt ut å kjører hvis du ikke forstår hva denne talen betyr …greit å få med seg. og dette er ikke politikk. Det er nødt til å få konsekvenser for energi strategien i europa…det er viktig å får med seg…

1 Like

Så ikke denne vendingen komme. Skal ikke starte en diskusjon om Ukraina Russland her, men med basis i historikken syntes jeg ikke det er vanskelig å forstå logikken til Putin. Man kan jo stille seg spørsmålet hva Afghanerene, Irakerne, Libya tenkte når dem ble invadert av vestlige demokrati. Selvsagt var det en årsak til disse intervensjonene, men ettertiden har ikke vært mild mot det som innledningsvis var gode intensjoner.

Putin en sann elev innenfor realismen. Da er det vinn eller forsvinn.

Europa er veldig avhengig både Russland og Kina. Det er ikke bra.

Ser for meg risk off på Oslo børs i morgen, men krig og konflikt har historisk kortvarig effekt. Står soff i mot makro i morgen blir jeg imponert. Bare noen dager igjen til Q4 hos nesten hele supply segmentet. Det kan komme gode funn ut av å se etter likheter mellom selskapet. Utnyttelsesgrad, backlog, er noen av faktorene jeg vil se etter.

Blir nervøse børser imorgen, olje&gass står seg nok, prisene vil jo øke. Ikke gitt at oljeservice holder like godt. Moskvabørsen falt vel 11% idag, de så nok hva som kom.
Soff er uansett klar for en korreksjon, men imorgen får vi vel og svar på om drt var stlrre kjøoere torsdag…

2 Likes