Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Hva med dnb nå etter de siste dager stigning. Kan vi forvente at de starter nedslaget før q4 resultatene? De har vel ikke intensjon om å sitte i soff long…

Hvorfor skal dem selge? Dem sitter long. Har gjort det til nå i allefall.
Det er ikke godt å si hverken det ene eller andre. Mange banker har solgt seg ut, DNB har det ikke. Dem vil vel har best mulig avkastning slik som oss. Tror ikke dem vil selge, men det er rein synsing.

Nei si det… Hvorfor solgt Fredriksen?
Det er vel ikke så mange andre som sitter igjen som hadde konvertert gjeld til aksjer, er vel ikke denne type investeringer de skal holde på med og nå kan de komme seg ut betraktelig høyere enn andre banker.

Dnb skal nok ut men virker ikke å ha hastverk. De sitter jo på andre siden av bordet i Maximus sagaen også.

Fredriksen tok tapet og stakk, ikke glem at han er tungt inne i konkurrent i havvind-skip

For min egen del spiller det ingen rolle hva DnB skal eller ikke skal. Dette er ikke en faktor som kan planlegges med.

Det er ikke samme problemet som Hemen ga uansett, det var jo nada volum når Hemen solgte

Og dagens lister?

DnB skal nok helt sikkert ut på et eller annet tidspunkt, men historien viser vel ganske tydelig at de virker å ha en annen strategi/plan for aksjene enn å “makse” på dagens kursnivåer. Jeg tror for øvrig at @Metallian er inne på noe helt vesentlig ift. deres plassering på ulike sider av samme- og flere bord.

Dagens liste- som var kjedelig og litt skuffende selv om det er godt å se at SEB ikke bare synes å være inne for en liten trade:

1 Like

Småsparere ut ja. Ser ellers en del kjente navn på salgs lista

1 Like

Ser ut til å åpne rødt

1 Like

Styrke… Soff hadde vist mer fundament enn hva jeg trodde. Oslo børs og foresten…

1 Like

Litt avhengig av hva som skjer utover dagen så er det ikke utenkelig at børsen avsluttes opp. Sitter med fingeren på kjøpsknappen…

Snart 100 USD for Oljen, USD er redusert men brent i NOK er på ATH nivå. Godt OSEBX er energi tung

1 Like

må si Soff holder seg mye bedre enn fryktet- har tross alt steget hinsides siste uken og to, ender vi rundt 14kr er det ikke for korreksjon å regne nesten engang…

2 Likes

Oljeselskapene som drar børsen opp. Vil tro mange småsparere nå selger soff for å bli med på olje morroa.
På ett eller annet tidspunkt blir det sikring av profit og bruk av mindlene andre, billigere, steder… USA kan trykke ned stemningen endel, særlig det som kommer av politiske budskaper.

Foreløpig bunn ved ca. 14kr (for andre gang) på 2 dager og ser nå ut til å være på tur oppover igjen. Volumet er bra også i dag. Får se om kjøperne svinger igang pressa idag og durer på eller om de vil ligge på været og se om de kan få billigere aksjer.

3 Likes

Stigningen de siste dagene er på info. om bedre aktivitet, men SOFF er sterkt forgjeldet og må slite med betjening av lån, så jeg ville vente med for stor eksponering inntil resultatene dokumenteres.

1 Like

Takk for den informasjonen. For majoriteten av dem dem her på tråden som har fulgt SOFF i over ett år så tilfører ikke dette noe nytt :sunglasses:

SOFF er high risk, men potensiell profitt ikke ubeskjeden.

2 Likes

Føler dette med gjeld har vært såpass gjennomdiskutert at jeg ikke ser noen hensikt i å plukke opp tråden på innspillet mitt - som åpenbart hadde flavour av sterk kortsiktighet. De fleste som sitter long i SOFF er klar over dette og gjeld er vel 1 av 2 gjenstående risiki i selskapet. Maximus er den andre. Markedet (supply & offshore) var den 3.

Om jeg tar på de lange brillene så synes jeg det ser lovende ut for SOFF. Investorer ser at SOFF i økende grad vil være i god stand til å håndtere gjelden når den etterhvert skal betales ned. Dvs. gjelden får mindre og mindre betydning - den er håndterbar. Vent gjerne til denne risikoen er helt borte men da tror jeg du vil måtte kjøpe på +25kr.

5 Likes

Q3 i fjor hadde vært break-even om man ser bortifra valuta og covid. Restruktureringen inkluderte avdragsfrihet ut 2023. Det har kommet kontrakter i bøtter og spann siden Q3. Dette lånet skal betjenes :+1:

1 Like