Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Fortress, Jarl, Australis, Baltic, Cutter, Energy, Installer, Maximus, Pioneer og et par til som går ut i overgangen 3/4Q. Merk at det er noen opsjoner her, og at ikke alle kontraktene er nøyaktig tidfestet

Jeg har tenkt å opprette en privat gruppe her på TEKINVESTOR for langsiktige og spesielt engasjerte SOFF- investorer og hvor gruppemedlemmene kan dele info, nyheter og gode samtaler som man ikke finner det hensiktsmessig å dele utenfor gruppen.

Send meg PM dersom du ønsker å delta.

3 Likes

Hei. Har du noen informasjon rundt Installer. Jobben i Guyana og/eller Mosambique

Nei, dette arbeidet er ikke meldt

Hvorfor ikke bare dele det her?..syns du kommer med nyttig info.

2 Likes

Hei. Har selv fulgt spotten siden q2 21. Er ikke sikker på at arbeidet er verdt tiden det tar. Oppdragene er ikke tidsbestemt så en må følge alle båtene hver dag (marinetraffic), ratene varierer en del fra de forskjellige siden f. eks westshore, seabay, clarkson, braemar, pareto. En del er det umulige å finne ratene på. Båter som går av kontrakt og over i spotten og omvendt, hvordan løse det.
Bare noen ting å tenke over før du begynner.
Båter i Australia og Brasil er noe som jeg har mått estimere, da jeg ikke vet hvor å finne informasjon om disse markedene

1 Like

Det er ikke alltid man ønsker/bør ta alt i plenum, jeg er med i slike grupper for flere aksjer og det er nyttig da man der kun diskuterer med folk som har satt seg inn i aksjen.

Ellers enig med Flair, å detaljregne på spotten er håpløst uten å bruke hinsides med tid :slight_smile: Tiudligere oppga westshore unyttelse på båtene, da gjorde jeg det enkelt med unyttelse*snittrate men nå er det ikke mulig.

Btw-er det børspause nå?

Nei…den tikke oppover :slight_smile:

Jeg har gjort det samme- og gjør for så vidt det samme selv og har av nettopp denne grunn ikke turt å legge inn disse parameterne. Jeg mener derimot at det skal være mulig å periodifiserer- og kunne estimere på denne bakgrunn ettersom usikkerheten er nogenlunde jevn og forutsigbar fra kvartal til kvartal dersom man avstemmer inntekter, skipsdøgn, ratesnitt og utnyttelse. Jeg kunne i hvert fall tenkt meg å prøve

4 Likes

Håper du får det til. For informasjonen du kommer med, til hver kvartal fremleggelse er gull verdt.

2 Likes

Ser ut til at mine optimistiske anslag for Prosper slår til, den kommer til å gå minst 4 uker på denn 400k/dag jobben🥳

6 Likes

Er visst et vindu med fint vær på gang, bra trykk i spotten nå!

Normand Drott oppdrag for Aker 25.02 D/D 14, jfr braemar
27.02 på seabay

2 Likes

Ser vi endring på strategien til KL båtene (Ahts), etter at k line solgte de til Borealis. Syntes KL båtene vart fort og billig utleid, nå ligger begge og venter.

1 Like

Blir intetessant å se, eneste båtene som er sterkere enn Drott og Prosper…

Nesten 5%opp idag og, sterkt…

Stille før stormen på forumet? Det blir en spennende dag, men særlig spennende etter stengetid. Jeg forventer gode nyheter. Ingen røyk uten ild. Aksjen har tatt av i forkant av tallene. Etter min mening langt mer enn et håpefull forventningsrally. Jeg sitter derfor fullt vektet.

Blir naturlig nok endel støy og suikkerhet på børsene idag, så om man skal se sånn på det (og det uten å glemme de menneskelige lidelsene i Ukraina nå) så er det kanskje like greit rapporten kommer etter stengetid idag så børsene får landet litt.

Blir nok mye rødt, men olje&gass vil nok gå opp, særlig gass anatr jeg. Ser ikke for meg at det skal flyte mye russisk gass gjennom Ukraina på en stund, stakkars folk.
(Ja nå er jeg litt hyklersk her og roter inn bittelitt politikk)

2 Likes

Det blir spennende å se hva markedet har av forventninger ift. SOFFs guiding, og i hvilken retning/grad dette bærer oss gjennom dagen idag og morgendagen når fasit foreligger.

Jeg utelukker ikke at dagen i dag kan være et endelig farvel til den seneste tidens P/B. Det nevnes for ordens skyld at jeg derimot har tatt en liten gambling på det motsatte herunder at jeg skal kunne få med meg en hyggelig gevinst i SUBC før ytterligere påfyll i SOFF.

1 Like

Soff er veldig sterk. 14 har holdt flere dager nå. Noen som vet noe om tallene til Soff kanskje?

1 Like

Fornuftig konklusjon tatt situasjonen ellers i betraktning :sweat_smile: