Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ikke all verdens rate akkurat, men det er da jobb…

NEW [NORMAND SPRINGER](javascript:void(0):wink: Taqa Supply duties, C/R + opt 26/02/22 GBP 9000

Tallene vi får se i dag skal ikke være veldig gode- sammenliknet med 3Q, I så fall må de helt nye kontraktene være veldig mye bedre enn jeg tidligere har lagt til grunn e eller alternativt at valuta eller oppskrivninger endrer bildet-men de to sistnevnte tror jeg ikke skal være aktuelt. Ei heller det første egentlig.

Alt dette ettersom vi hadde en del inhouse og ledigtid mellom kontrakter i 4Q uten at spot kunne kompensere for dette.

Det er ikke tallene men guidingen jeg er spent på!

PS! Tallene er derimot interessante i den forstand at de gir nyttige positive bidrag til mitt regneark

Drar seg til på Ahts siden, Lundin ute med oppdrag for West Bollsta, trenger 3-4 Ahts-er. Jfr Westshore.

1 Like

Konsensus er vel at tallene ikke er så overbevisende?

1 Like

100k/dag på Springer er helt opk, er endel eldig psv og det dekker drift minst.

MYE trykk AHTS nå ja, er et par av Soff båtene som vil komme greit ut av det tror jeg- . Ser Lundin trenger båter-minner om at de t var de som betalte over 600k/dag i høst :slight_smile:

Med så mye oppmerksomhet rundt Soff tror jeg fortr overskriftene vil bety endel. Tjener de 100mill mer enn ifjor kan det jo da bli:

“SOlstad øker inntjeningen igjen” eller “Solstad taper fortsatt penger”, for de som ikke kjenner selskapet vil det gi 2 forskjellige reaksjoner på akkurat det samme…

2 Likes

Bra. Vil tro Prosper kan bli med på den jobben før den skal til Equinor 12/3

Ja, Prosper og Sigma er aktuelle. Ser ut til å bare være 6 Ahts-er som er ledige, hvor da Soff har to av dem. Spennende å se hva ratene blir på.

KAn fort bli bra rater, et par av de ledige båtene er i minste laget for endel jobber/flytt. Ville jo vært perfekt om en fikk presset inn en jobb før 12.03 her nå.

Drott sin jobb for Aker 26.02, oppført nå med GBP 33000, på Braemar.

2 Likes

Ser ut som Prosper fikk den ja, sammen med Aurora båtene.
Edit: og Sigma

1 Like

Braemer har
Prosper+Sigma for Westshall og
Auruora båtene for Lundin, ikke helt som Westshore da…

Der kom Sigma i Westshore også…

Litt snodig, de skal nå flytte samme riggen. Men jobb er jobb :smiley:

Ser ut til at markedet fant en slags likevekt rundt 14kr og det utkjempes nå en liten kamp her om hva som skjer videre. Skal man ned og teste tidligere volumstøtte nivåer eller fortsette oppover. Enn så lenge holder SOFF relativt godt i mot makrobildet - som den forsåvidt har gjort under hele oppturen hit.

Westshore
|NEW|[NORMAND SIGMA](javascript:void(0);)|Lundin|R/M West Bollsta , D/D 14|24/02/22|RNR|
|NEW|[NORMAND PROSPER](javascript:void(0);)|Lundin|R/M West Bollsta , D/D 14|24/02/22|RNR|
|NEW|[AURORA SANDEFJORD](javascript:void(0);)|Lundin|R/M West Bollsta , D/D 14|24/02/22|RNR|
|NEW|[AURORA SALTFJORD](javascript:void(0);)|Lundin|R/M West Bollsta , D/D 14|24/02/22|RNR|

Braemer har nå samme. Ingen oppgir rate men den er nok bra, tenker 3-400k/ kanskje 500k på prosper som tar ROV også

1 Like

Nå er det skikkelig trykk på Ahts-ene i spotten. Shell trenger 2-3 Ahts til uken for Ocean Endeavor.

1 Like

Åjåj dette er meget hyggelig i Q1, skyldes vel en 10dagers periode med storm som stoppet alt. Nå skal vi få se at det blir goood inntjening!

Den 2-3 AHTS jobben oppstart 28/2-2/3 kan fort passe godt for et par av Soff båtene ser jeg.

Måtte en krig til for at soff sku korrigere

Er ikke rare korrigeringen heldigvis (foreløpig…) fortsatt opp 30% sist uke…den var vel enda lavere men snudde litt opp.

Nei er ikke mye.men har venta den en stund,så har ikke panikk akkurat

1 Like