Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ja ikke hverdagskost med krig,så da er det bare å se an utover,men det fundamentale er jo uforandret så ingen panikk her.

Om det nå er flere tradere ombord i SOFF så kan det tenkes vi ser ca. 11.50 - ned til det reelle bruddet opp skjedde (mtp volum). For evt. etternølere som vil inn i SOFF kan det være lurt å begynne kjøp ved 12.50 og nedover.

EDIT: Lurt = god R/R. Ikke gitt at man får fill men det bør være godt med støtte mellom ca. 10.50 og 12.00. Om vi i det hele tatt komer dit ned.

EDIT 2: Ser vi ned på 9 til mid-9 ish så er det et lite gap men usikker hvordan vi skal vektlegge dette. Skulle makro kollapse enda mer (enn det allerede har gjort) så er dette mulig stedet det faller til for SOFF sin del.

2 Likes

Det fundamentale er forandret til det bedre for SOFF sin del pga krigen. Energiskvisen blir enda lengre og kraftigere enn det som markedet såvidt har begynt å prise inn. EU vil også akselerere selvforsyning, som oladunk1 er inne på. Mye å glede seg til de neste år for offshore.

1 Like

Prosper og Sigma GBP 30000, jfr Braemar.
For West Bollsta oppdraget.

1 Like

Psv-en Sea Tantalus , dukket opp i spotten hos Clarkson.
Det tyder vel på at den blir tatt ut av opplag.
Afrika neste stopp ?
Ligger foreløpig stille i Fedafjorden

1 Like

Normand Spark oppdrag for Enquest D/D 14, GBP 15000

1 Like

“Be Fearful When Others Are Greedy and Greedy When Others Are Fearful" Buffet

Normand Arctic oppdrag for Aker bp 25.02, jfr Solstads spotside.
Nå bare Normand Spear ledig i spotten.

2 Likes

Sterkt av SOFF dette her, men det skulle vel egentlig bare mangle. Tydelig at det fortsatt er en del som vil inn i aksjen før 4Q ettersom det er veldig bra omsetning på en dag som denne.

Klokka teller sakte ned mot 1700…

På lang sikt betyr det lite, men håper Solstad kan skilte til pen oppgang på de forskjellige parametre, min meningsmåling i fb gruppen vitner om at mange den siste tiden har kastet seg på uten helt å ha beina plantet til fast grunn.

1 Like

Hvorfor har vi ikke fått noen dagens liste her i dag?

Det er vel de som kjøpte på 16 og solgte igjen nå under 13 :wink:

Synes det var veldig skummelt at så mange stemte for et bedre resultat i Q4 enn Q3 med den informasjonen vi sitter på (NM klassing osv). Forstår ikke helt hvordan et resultat på 1500 mil skal være mulig, så her vil det nok bli et slag i trynet for mange nykommere

1 Like

Selv klikket jeg av i rubrikken 1300-1399 som vil være helt innenfor forutsatt at det er styr på kostnadene.

2 Likes

Voldsom aktivitet i spotten idag, 15 slutninger- 8 igår så 23 på 2 dager, det er nokså godt over snittet i februar gett. Fine rate rog spesielt for AHTS men også noen av PSVene ligger på 150k/dag og opp og det er bra.

3 Likes

Ahts norsk side, utsolgt. Med mange som allerede er booket for påfølgende oppdrag.
Det ser lyst ut i henhold til ratene.

3 Likes

EIOFF HIGHLIGHTS IN 4th QUARTER 2021 - Consolidated EBITDA of MNOK 30.3, compared to MNOK 10.0 in 4th Quarter 2020

Soff Revenues for 4Q 2021 increased with 11% to MNOK 1,303 vs MNOK 1,175 in 4Q 2020, while adjusted EBITDA increased with 43% to MNOK 291 vs MNOK 204 in 2020. · Full-year revenues for 2021 increased with 8% to MNOK 5,404 vs MNOK 5,026 in 2020, while adjusted EBITDA increased with 20% to MNOK 1,533 vs MNOK 1,282 in 2020. ·

Financial report for the 4th quarter 2021

Ja, hva tenker folket? Var jo nesten som tenkt dette

Siden jeg er ute skal jeg ikke uttale meg for mye og for bastant, men dette var vel i absolutt nedre ende av hva man burde kunne forvente?

Overrasket over den såpass lave utnyttelsesgraden:
“As per December 31st, 2021, the Company owned and/or operated a core fl eet of 90 vessels where 80 vessels were
in operation; 25 CSVs, 17 AHTS & 38 PSV. The overall utilization for the operational fl eet in 4Q 2021 was 86% (80% in
4Q 2020). The subsea CSV fl eet had a utilization of 82% (72%), AHTS fl eet 85% (84%) and PSV fl eet 88% (83%).”

Ikke fått lest alt enda, men man må nok ut mot q3 før man kan surfe på betydelig bedre tall.
Dette var ikke mer enn det burde være etter mine bedømmelser.