Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Det er synd med krig, men et moment som er klart i dets kjølvann, er å sikre tilgang på energi vektlegges høyt av USA med partnere. Kan ikke forestille meg annet enn at større uavhengighet fra Russland må sikres. Dette vil kreve mer å gjøre for EP, service og supply.

Minner om presentasjonen kl 09

Sånn bransjerelatert- Archer sliter med gjeld men de økte nå inntektene ca 20% ser jeg.

Det er solide tall DOF leverer… uhyre sterke i Q4

" [quote]
he Group’s revenue for 4th quarter (management reporting) totals NOK 1,975

million (NOK 1,680 million) and EBITDA totals NOK 753 million (NOK 606 million).
The operating profit (EBIT) is NOK 264 million (NOK -335 million), of which

Vis børsmeldingen

depreciation and impairment totals NOK 489 million (NOK 941 million). Net result
is NOK -281 million (NOK 238 million).

The Group’s revenue in 2021 (management reporting) totals NOK 7,544 million (NOK
7,582 million) and EBITDA totals NOK 2,790 million (NOK 2,990 million). The
EBITDA includes NOK 109 million (NOK 19 million) in gain from sale of assets.
The operating profit (EBIT) in 2021 totals NOK 946 million (NOK -1,771 million).
Net result for the year is NOK -630 million (NOK -4,959 million).

Key information:
Operations
. Average utilisation of the fleet is 82% (68%)
. High utilisation in all segments, but with seasonal variations in some of
the regions
. A good performance from the subsea regions has continued in the quarter
. The total fleet includes 59 vessels (eight vessels on management or hired
in)
o 15 AHTSs, 14 PSVs and 30 Subsea vessels
o Two (owned) vessels in lay-up
o Two vessels agreed sold (one vessel delivered in January 2022)"

Gleder meg til tallknekker SRH får sett på snittene deres, for dette var imponerende. Men jeg klarer ikke dy meg fra å legge merke til at med færres kip har de en ordrereserve som er 3 ganger større enn SOFF-det viser igjen at DOF har betydelig mindre potensiale for økning enn SOFF.,…

DOF hadde generell høy utnyttelse av flåten sin…kan vi tenkes SIOFF er inne for samme utnyttelse?

Det bør de være, SOFF økte også sin utnyttelse i Q4.

Btw fikk vi nå årets første 500k/dag rate-omtrent ihvertfall, Iceman fikk 45kGBP/dag av Shell

2 Likes

540 000.-
Sinnsykt bra :slight_smile:

Sjekk den omsettingen. Dette er helt konge.

Når salgspresset har roet seg, så siger den opp igjen.

1 Like

Kjøpte litt på 12,88 holder litt igjen

Dette gikk mye bedre enn fryktet. Gleder meg til å se presentasjonen senere i dag

1 Like

Markedskonklusjonen ser ut til å være at det kunne vært noe bedre, men caset står fast. Vi har tidlig i en supersyklus. Enormt volum på 15 min.

1 Like

Litt mer optimistisk LPS under presentasjon enn forordet i Q4.
CFO: Fortsatt negativ bunnlinje, ikke lenge siden rekonstruksjon, nåværende situasjon “in line with expectations”, but we are progressing IAW plans".

3 Likes

Solstad var jo veldig positiv til markedsutsiktene i presentasjonen, spesielt fra Q2 2022 og videre. Bet meg og merke i følgende; I et marked med bedre rater så vil skipsverdiene normalt justeres oppover. Også interessant at de fleste AHTS i markedet sannsynligvis kommer til å være på lange kontrakter, som igjen vil sette press på spotmarkedet framover.

2 Likes

Presentation of the 4th quarter 2021

FYI - Mine spørsmål til LPS, så kan dere jo vurdere svarene selv. Jeg likte deg jeg hørte, og kommer til å fylle opp så godt det går gjennom 1 og 2Q.

Bransjen og rederiet har stått, og står for så vidt fortsatt i, et ikke-bærekraftig marked, og som har medført store tap for selskapets investorer. Dette ser nå ut til å kunne være i ferd med å snu. Basert på markedsutviklingen vi nå ser;

Spm. 1:
I hvilken grad har selskapet forventninger til at «Windstaller-samarbeidet» vil kunne bidra til bærekraftig- og sunn virksomhet fremover, og når kan vi eventuelt forvente å se det første eksemplet på dette?

Spm.2:
Selskapets «snittrater» for CSV- flåten har ligget- og ligger godt under tilsvarende snitt for andre selskaper det er naturlig å sammenlikne seg med. I hvilken grad kan det forventes at inntektsvekst fra nettopp dette segmentet vil kunne bidra til fremtidig bærekraftig- og sunn virksomhet?

Spm.3:
Hva er din «best Guess» ift. når vi som investorer kan forvente å se regnskapstall som viser bærekraftig drift og videre muligheter for sunn drift?

Spm.4:
I hvilken grad er det sannsynlig at markedsutviklingen fremover vil kunne medføre oppskrivning av verdier med positiv effekt på balansen, og hvilken grad av «markedsbedring» må i så fall først finne sted?

Spm.5:
4Q21 og 1Q22 preges av inhouse- og ledigtid mellom kontrakter og vil vel på dette grunnlaget ikke reflektere markedsendringene vi nå ser. Men hvor lyst er det,basert på de nysignerte kontraktene, nå grunnlag for å se på situasjonen fra 2Q22?

2 Likes

Er det noen som vet hvor mye tap dem har hatt med de båtene som var i opplag, men som nå er blitt solgt…da tenker jeg på driftskostnader…noe de ikke vil ha i kommende Q.

Vanskelig å anslå, men havneavgifter, forsikringer, vedlikeholds/tilsyns team trekker alt.

Noen av dere kjenner til at undertegnede i en periode har forsøkt å få til et fb event med Solstad Offshore, ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men likevel et godt supplement og tilbud for alle oss i gruppen her.

Denne blir altså på norsk!

SOFF: 4Q presentasjon for Solstad Offshore Investors (FB) med Lars Peder Solstad (CEO) og Kjetil Ramstad (CFO)

Velkommen til presentasjon av fjerde kvartalstall for Solstad Offshore ASA som publiseres 25. februar kl. 10:30

Lars Peder Solstad (CEO) og Kjetil Ramstad (CFO) vil gå gjennom selskapets 4Q tall og avslutte med en Q&A-seksjon. Hele møtet vil bli på norsk.

Har du spørsmål til Q&A delen send disse gjerne til investor.relations@solstad.com, eventuelt skriv dem inn i chatten under møtet.

Merk, møtet vil bli tatt opp.


Microsoft Teams meeting

Join on your computer or mobile app

Click here to join the meeting

Join with a video conferencing device

teams@solstad.com

Video Conference ID: 122 139 494 3

Alternate VTC instructions

Or call in (audio only)

+47 23 52 50 42,846779666# Norway, Oslo

Phone Conference ID: 846 779 666#

Find a local number | Reset PIN

2 Likes

Tok litt aksjer her på 11,x så får vi se om det var lurt eller ikke…

Hei Rodjer…har du kjøpt deg inn igjen…? fin kurs nå å komme seg inn