Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ser ut som mange aksjer ble skuffet.

Dette her er nok også tradere, som vil utløse stoploss. Er i allefall mine tanker. Mulig og at aksjen var for sterkt hauset før Q4 framlegging. Vi er dog på 32 mill i dagsomsetning alt, så noen med dype lommer leker seg.

Mulig jeg bomma på bunnen men har et bud lavt nå så får vi se.

1 Like

Snur nok opp igjen nå, aksjen herjes av tradere samt mange kortsiktige lykkejegere som kastet loss.
LPS framholder positivitet ift tiden som kommer

1 Like

Gode presentasjoner både den på eng og den på norsk. Kom litt flere detaljer på norsk. Likte det som ble nevnt om NM.

2 Likes

Jeg tok kun et lite lodd nå på dippen, mest for å se om jeg er i stand til å “time”

2 Likes

Derfor jeg takket ja til det tilbudet på norsk, det ante meg at det kunne komme noe mer der siden det blir noe mer fritt på norsk, færre deltakere etc

1 Like

LPS er jo voldsomt mer stødig og fri når han kan snakke norsk som de fleste andre, det blir litt stivt på engelsk og han holder litt igjen for å ikke si “noe han ikke mener”. Den på norsk var meget bra, driver med en kjapp mini-oppsummeringssak. Men altså-den Windstallr-greia kommer til å være litt bull selv om den er liten i omfang.

1 Like

Ser ut til å være litt short her i dag. Tok en bet på 11. Tror på bounce opp til 12 igjen og over

Dette er en helt perfekt situasjon for de av oss som kan selskapet, har tro på selskapet og sitter long i selskapet. Vi får nå etter all sannsynlighet mulighet til å kjøpe relativt rimelige aksjer en stund til, og kanskje helt frem til 3Q , før markedet ser- og priser inn det vi ser og som LPS går langt i å uttrykke for situasjonen fom 2/3Q22.

Med et snitt på ca. 5 så lever jeg godt med et papirtap noen måneder- og tørr ikke gamble med porteføljen i forsøk på å gjøre noen gode trades.

4 Likes

Well Safe ute etter 3 Ahts nå i spotten. Ser ut til at trykket på Ahts- er vedvarer

3 Likes

Har økt 37% i SOFF i dag for egen del. Så solgte jeg jo mye på 15 og 16 kroner for noen dager siden.

3 Likes

Bare inne som en trade her nå. Tror vi skal ned på lav 10 igjen

Tror jeg faktisk ikke etter dagens presentasjon.
I tillegg fikk man ut de helt kortsiktige som trodde på 500 mill i overskudd i q4 :grinning:

Hmm, ja vi får se. Skulle holdt på posisjonen fra 11 da. Hoppet du på toget igjen Rodjer i Lisboa?

Solgte meg helt ut på 15,00 på mandag. Kjøpte nå opp ca 1.5x av d jeg hadde tidligere på 11 tallet. LPS overbeviste meg i denne omgang.

2 Likes

Kun med en liten post, men skal ut i løpet av dagen.
Har ikke ledig kapital til å sitte på med akkurat nå, men skal uten tvil inn igjen utover, dette blir bra framover, det er jeg ikke i tvil om.
LPS sa fra q2, jeg trodde selv fra q3, men NM er nok i praksis i boks slik jeg tolker signalene og da klarer ingen å stoppe denne skuta.

2 Likes

Lenge til neste Q. Vi er i en usikker tid selv om det skulle gange Norge. Er litt inn og ut alt egentlig

Jepp, enig og derfor har jeg det ikke travelt, q1 har de varslet blir avmålt, deretter skal man være på vakt.
Jokeren NM dog, man kan ikke vite når de velger å melde langtidskontrakt på den, men tror ikke det blir gjort i H1

God gjennomgang av LPS.

Husk å ha troen på egne vurderinger og beslutninger folkens. Lett å bli både positivt og negativt påvirket…

1 Like