Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ahtser:
Ranger, Saracen og Senator er iferd med å være uten kontrakt slik jeg ser det? Ihvertfall?

Alle er vel aktuelle for spoten men håper igrunn de får lengre kontrakter.

Equinor har btw en fin Ahts jobb fra mars nå, har Lps los på den mon tro😄

Ranger står ledig fra 08.03, jfr solstad sin spotside
Senator på kontrakt q2 22 , 390 dager + opt , jfr melding 08.12.21
Saracen notert hos meg spot Australia

2 Likes

Flott å kunne flytte Tantalus opp på den “aktive” delen av lista.

Dette innebærer at vi pt. har:
29 store aktive PSVer
9 små aktive PSVer
2 store PSVer i opplag
6 små PSVer i opplag

og med gj.snittlig byggeår: 2011,1

2 Likes

Har ikke Nor Spring vært i opplag i Singapore? Ligge ri spotlisten nå…

Jepp, det er korrekt. Denne AHTSen flytte jeg opp på den aktive delen i forrige måned- uten helt å huske årsaken/bakgrunnen for dette

1 Like

Henger vel sammen med det LPS sa på presentasjonen, at det er forvnetet høy etterspørsel etter de mest moderne AHTSene-da må noen av de mindre fylle tomrommet bak…

Blir kanskje Sigma som tar den COP jobben som starter idag og kom nå…ikke mange alternativene om de ikke vil hente noe mindre fra UK siden men da spørs det hvor mye det haste rog…

Soff stiger på rapporten fra Sioff?

Den gjør nok det-nok en pil som peker rett vei de resultatene fra Sioff.

All supply stiger

Lang pause d her

Moralen må være at man bør kjøpe Soff om man har tro på Sioff. Soff går jo som et uvær i forhold til Sioff, både på vei ned og opp. Men sånn er det med høy gearing

Island Victory, verdens kraftigste AHTS er inne i spotten igjen fra april-står med en TBA 6mnd+opt så tenker den stjeler den fine Equinor-term jobben…

Åjåj, ny 1-2 AHTS jobb der for et flytt i helgen-det er en mulighet for at vi vil se meget høye rater i en litt lengre periode nå altså, båtene er i stor grad booket for neste jobb allerede…

2 Likes

Dæven, den er stor. BP på 477 og Drott har til sammenligning 339.

Ja Victory er AHTSenes svar på Maximus :slight_smile:

Litt av noen rater…

Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NJORD VIKING](javascript:void(0):wink: ConocoPhillips Norway R/M West Elara, D/D 10 01/03/22 NOK 1000000
3 Likes

Sakros, da gikk ikke den til Sigma…lurer på hva Soff krevde for jobben :-o

Det ligger 3 oppdrag til i spotten for AHTSer. Sigma kan få en av de til gode rater. Trengs 5-6 ahts

1 Like

Litt avnhengig av start kan Sigma og Drott fort havne på samme jobb til meeeeget pene rater nå ser det ut til. Island Vanguard ligger også godt an-det meste annet på norsk side er booket til langt uti mars. Tror Njord fikk den 1mill jobben fordi det hastet maks, den er allerede startet ser jeg og Sigma er ikke ledig før imorgen.