Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Ser btw at Normand Spear fikk 250k/dag for sin siste supply jobb-da snakker vi!

2 Likes

Det er jo 100k mer enn målsettingen for den fremtidige snittraten så det er jo nesten uhørt

2 Likes

Det begynner å bli en god del aksjer som er kjøpt på vårt nye aksjekursnivå nå. Hvor står vi rent teknisk?

Da har Samson startet den lange ferden mot Syd-Amerika og det tidligere meldte kontraktsarbeidet der. Første etappe: Rotterdam

2 Likes

Står greit rent teknisk kort sikt, men endrer seg fortløpende siden det er såpass volatilt i soff. På lengre sikt ser det enda bra ut.

1 Like

Helt enig. Volumet er fortsatt meget bra, men har avtatt noe den siste tid. Jeg tenker selv at dette ikke er SOFF spesifikt, men som følge av Ukraina og en økt risikosensitivtet som følge av krigen.

Kursen går meget bra nå og har det også som alle kjenner til over en lang tid. Det er mye som taler for SOFF nå, som tidligere påpekt av mange brukere her @Rodjer, @srh for å nevne noen. Gjennom årsrapportene til DOF, SIOFF og EIOFF ser vi en relativt betydelig bedring av resultatet. Det samme gjelder også for SOFF, med ikke i så stor grad som de forannevnte. På grunn av bedringen av resultat innenfor hele supply er det en nærliggende antagelse at et positivt sentiment i ett selskap har en “spill over” effekt i øvrige, i og med at dem opererer i samme marked.

1 Like

Interessant med disse subseaoppdragene i spoten nå, ikke vanlig det🤔

Høy aktivitet hos meglerne antakelig. Min kontakt forteller i alle fall om svært høy aktivitet,

3 Likes

Sjekker siden. Men disse ratene vi ser nå er begynnelesen, og det vet mange:)

1 Like

SEB har jf. dagens liste plassert seg rett under flaggegrensen på 5%

3 Likes

Hmm

3 Likes

`Soff som er ferdig rekonstruert, Sioff, muligens Eiof… samt selvsagt Akso og Subsea7… Archer kanskje men de sliter vel med gjelden de og… hvem andre kan tenkes dra på av den tanken?

I spoten:
94% utnyttelse psv og 96% AHTS- det er sjelden kost at begge er rundt 95% samtidig, det blir en bra start på mars sånn ratemessig…

EDIT2:
Ser DOF hiver Skandi Skansen inn i spoten, huske ri farten ikke hvor den var før det

4 Likes

Skandi Skansen, bruker Dof i subsea prosjekt arbeid og er nok sikkert innom spotten mellom kontrakter, tror nok ikke Dof vil at den skal være i spot- markedet over tid.

1 Like

Nei den er litt overkill der, men ser ut som den er litt av-på i prosjektene når jeg søker kontraktene opp så den er nok innom ja, mener forsåvidt den har vært det før og.

2 Likes

Det er sjeldent det er såpass trykk i spotten på både psv og ahts-nå kom det nett en ny tildeling på psv og den er oppunder 250k/dag gett (Rem Fortress)

Da endte den Stena jobben hos 2 MAersk båter, litt overraskende nesten- den er nokså lang også, potensielt 3 uker totalt så det blir spennende å se ratene, tipper Maersk har priset seg noe ned for å få den jobben igrunn.

Hvor ser du ratene ?

Ikke alltid man finner de -og man må ofte kryssjekke. Bruker hovedsaaklig Westshore supplert av https://offshore.braemaracm.com/ men av og til sjekker jeg Hagland eller Clarkson også

Sånn Normand Ferking har det nå føle eg at eg har det på jobb o av å te

3 Likes

Da bærer det ned igjen. Jeg tror kanskje at dette skyldes at enkelttradere har sett, det jeg tror jeg ser, at noen (SEB?) kjøper seg strategisk opp på morgenen og deretter reduserer på ettermiddagen.

Noen med mer peiling på børspsykolologi enn meg som har en oppfatning om dette?

Skandi Rona nesten 300k/dag- for en psv😳 q1 er iferd med å bli berget fir spoten for endel

2 Likes