Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vet ikke. Men jeg tror at volumet nå gjør at det er en del aktører i aksjen som IKKE er ute etter det fundamentale. Og ja, det er enkeltpersoner som veldig enkelt klarer å påvirke kurs i slike selskaper

1 Like

Blir nok enten en større korreksjon opp eller ned nå etter konsolideringen. Men er nok flere enn bare meg som trader på denne for øyeblikket. Har en fast sum som jeg er langsiktig med i SOFF, men har også en fleksibel sum jeg iallefall trader med i disse dager hvor det har vært opptil 15% variasjon i kursen fra bunn til topp.

1 Like

Er jo daglig 1-2kr utslag nå… Tenk at vi store deler av fjoråret hadde 2-300k aksjer i daglig omsetning…

1 Like

Kan SEB ha handlet på vegne av Aker, og med målsetting på inntil 5% slik at Aker ikke overskrider 30% når dette evt. overføres dem?

Bare for å spekulere litt….

Tror det blir problematisk, med tanke på omgåelse av flaggereglene

Hyggelig med 1-2 kroners bevegelser intradag. Gjør jo det mulig å sikre seg noen dagslønner hver dag.

3 Likes

Vurderer å selge hele beholdningen med disse svningnene som er nå. Vet aldri om noen tradere gruser Krusen. plutselig begynner bankene også.

1 Like

Olja stiger jo med 10 dollar om dagen. Men kursen har gått 300% også. Jeg solgte alt på 16,7 ish, og tok tilbake på 15,6 ish i dag. Men har redusert eksponeringen siden vi teknisk sett ligger litt høyt.

gjorde opp Aker BP nettopp. Fredssamtaler mellom partene i kveld. Selger ikke SOFF før den står i minst 50.

2 Likes

Bommet med salg i Aker BP for tidlig for egen del, men det er nå sånn det blir av og til. Kom nå i pluss. Ja SOFF skal nok langt oppover. Men i mellomtiden så varierer den litt intradag, og det kan en også leke seg med.

1 Like

Viktig med omsetting.

Ja, er vanskelig å se hvordan markedet blir fra time til time nå. Så jeg har tatt ned risiko og har økt cash andel for å kunne agere på muligheter som måtte oppstå. Samtidig så gikk jo jeg glipp av noen kortsiktige oppturer.

Månedens Seabreeze ute med greie oppdateringer, det meste skal være kjent for de som følger med en del her. Nesten en hel side for Solstad sine kontrakter annonsert i januar :smiley:

5 Likes

Mer ahts jobber inncoming😳

Edit:
Røk 3 ahts ut på direkten nå inkl 2 fra Soff

Edit 2
Der tok skandi hera en jobb, 6ahts slutninger idag

4 Likes

Topp, spent på ratene her!

1 Like

Ingen av de 4 sidene jeg bruker har rater på denne eller Stena jobben idag, men håper det kommer etter hvert

1 Like

Sigma og Prosper får begge 1mill/dag for jobben de fikk i ettermiddag, Magne viking litt mindre😄

De 2 Maersk båtene ca 600k/dag for sin jobb som jg tippet, den er litt lengre og er jo da også meget pent.

9 Likes

Dagens liste ser jo for så vidt enda bedre ut enn hva den i realiteten er, men jaggu ser det bra ut!
Dette vitner vel samtidig om at noe er på gang…

Jeg har egentlig bestemt meg for at det blir “feil” å legge ut listen helt åpent ettersom den ligger som del av et abb, men velger altså å gjøre et aldri så lite unntak i dag;

1 Like

Tantalus i bevegelse- deilig!

Der har vi SEB på rett under 5 ja, og det er et par andre institusjoner som kjøper sge opp er det da ikke…hmmm

Btw:

Og jeg bet meg merke i denne:
Nå skal det sies at millionraten ikke er offisielt bekreftet av partene, men informasjonen er gjengitt på hjemmesiden til meglerfirmaet Westshore som spesialiserer seg på megling av oppdrag for denne type skip. Det er for øvrig alminnelig antatt at driftskostnader per dag for et ankerhåndteringsfartøy er på rundt 120.000 kroner.

Interessant at de går ut med driftskotnader, men det er jo omtrentlig. For de største som de Soff har i spoten tror jeg 120k/dag er for lavt da men de tgir et bilde.

Og denne:
For Solstad Offshore og Siem Offshore sin del, er oppturen betimelig. Faktisk kan man stille spørsmål ved om hvorfor Siem Offshore ikke har steget mer. Begge rederier har gjennomført gjeldssaneringer som vel og merke ikke har gjort rederiene gjeldfrie, men som gjør at aksjonærene kan se frem mot en periode hvor inntjening ikke bare vil gå med til å betjene gjeld, men også gi en slant til eierne.

4 Likes