Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Vi ønsker flere av de gamle institusjonelle storaksjonærene velkomne tilbake igjen ja

1 Like

Aker Offshore Wind og Ocean Winds har fått ny tillatelse i Sør-Korea | Finansavisen

Potensielt arbeid?

Man kan vel ikke utelukke at Windstaller kan ha mulighet til arbeid her!?

Dette har lagt i kortene for AOW siden dem ikke mottok konsesjoner utenfor Skottland. Jeg spekulerer i at SOFF har hatt en forventning til AOW sin nylige tildeling - Jeg oppfattet LPS som relativt tydelig på at noe er i emning med winstaller alliansen.

1 Like

Det er vel ikke gitt at det blir jobb til Soff men de stiller vel ikke akkurat dårligere enn andre heller…men se på Aker BP- de nøler ikke med å gi arbeidet til andre supplyrederier enn Soff :smiley:

Enig, men tror nok at Aker gjerne vil vise at Windstaller er kommet for å bli- og lykkes, så vi skal ikke utelukke at de strekker seg litt for å få dette til

1 Like

Enig men da må først Windtsallr få jobben- AOW er jo ikke del av Windstallr og de eier bare 33% av dette samarbeidsprosjektet i Korea :slight_smile:

  1. wow.

Når kommer den helevetes korreksjonen som har blitt flagget utallige ganger?

Skal du kjøpe på dipp er det en vanskelig kunsty i Soff om dagen gett…når dagens dipp gjerne er 5% over dagens start jevnt og trutt…

HVem som selger aksjene sine når oljen står i 120 USD

1 Like

Ja man kan lure.Tipper de som solgte igår angrer nå.Vanskelig og treffe bunn nå om dagen så det beste er å sitte rolig og nyte.Oljen vil gå mer opp.

Den Sigma/Prosper jobben er begynt og varer til 09.03-minst (prosper skal på ny jobb 12.03) det er bra, da snakker vi altså ca 10-12mill i inntekt på 2 ahtser på en liten uke. Makalaust.

Så er jo Drott også i arbeid- ca 400k/dag, prosper kom rett fra en 4-500k/dag jobb…de fosser inn penger i spoten nå og de betaler jo snart hele aktiveringen av Tantalus på et par uker her :slight_smile:

2 Likes

Dette blir jo vill gjetting; men hva tenker dere blir kursen som solstad jevner ut/“forblir” på en gang i fremtiden? Hilsen en newb.

Mye høyere enn i dag…

2 Likes

Enten tilnærma 0 eller mykje høgare

1 Like

For en nyere PSV er driftskostnadene er 75k dag, så at det ligger på 120-130 for et stort AH fartøy stemmer nok.

Selv om Solstad kan klare seg greit, så er det dumt om de ikke prøver å finne en løsning for å redusere noe gjeld. Aksjekursen er i seg selv en valuta nå. Sannsynligheten for at de klarer å betjene gjelden er økende, men det er ingen garanti. Så hvorfor ikke ta et grep nå mens det er mye positiv oppmerksomhet. Etter å ha drevet selskaper en del år så er det en ting som har vært viktig: ta de viktige grepene når du kan, ikke når du må

Helt enig, men hvorfor benytte aksjekurskapitalen nå når markedet vil bli vesentlig bedret fremover og gjeldsbyrden ikke forfaller før i 24, og da på et tidspunkt hvor markedet nok har drevet aksjekurskapitalen vesentlig høyere. Husk forøvrig LPSs opsjoner som er knyttet til aksjeantallet ved rekon

1 Like

Ser fortsatt imponerende råsterk ut. Jeg hoppet av et stykke nedi dumpa for å ta et annet bet. Vurderer igjen litt om jeg skal ta plass i SOFF. Virker ustoppelig…!

EDIT: Teknisk er det jo ikke noe motstand i chartet lenger så vanskelig å vurdere noe som helst nå som vi har forlatt 10/11kr. Beklager om dette fremkommer som “trader-støy” på tråden. Skal dempe det isåfall :nerd_face:

EDIT #2: Klarte ikke holde meg unna og tok et relativt saftig jafs nede på 17,6-17,7.

5 Likes