Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Her er vel de aller fleste “fundamentalister” så litt trader-støy tas i mot med takk!

Merkelig,3 pauser på rad,hva skjer her?Må jo være noe galt med dette systemet som skal fange opp store stigninger eller nedgang.

Er vel normalt at de sjekker om en ser økning og volum fra Jan-mars

Ingenting normalt med dette når de har stoppet den ved å gå over 18 tallet 4 ganger på kort tid.

Det er ingen eller ingenting som har stoppet noe eller noen. Nå fikk vi en uptick til 18 blank så da tipper jeg vi har avlyst det nivået som trigger for dagen. Let’s see how it plays out…!

EDIT: Der var vi forbi 18 med noe som så ut som èn feit kjøpsordre

EDIT 2: I mangel av spesifikke nivåer vil jeg tro neste “target” blir ca. 20kr - først og fremst en psykologisk motstand.

Hehe… Den kommer nok den dippen, men ikke godt å si når. Trolig kommer det en dipp i forbindelse med Q1. Ala det som skjedde med Q4. Mange som ikke har lest seg opp på hva man kan forvente. Spørsmålet er jo bare om den dippen blir fra 18 til 15, eller fra 30 til 25 :wink: Hvor lenge skal man tørre å vente?

Der kom det jaggu et flytt til…er ikke billig å flytte rigger nå, og nå inngås det så mange jobber fortløpende at det vil ikke slutte brått heller.

Spiller ingen rolle for meg lengre er over 300 prosent opp så noen kroner ned spiller ingen verdens rolle

5 Likes

Vell det bygger seg opp en TTM squeeze på 4h nå, foreløpig ser d jo ut som den blir long. Men man vet aldri.

Nærmer seg R2 linja nå på 4h mulig det kommer en reaksjon ned da? Kan også være vi bare flyr forbi den? Hvem vet i disse dager. Henholdsvis er det støtte å hente ved R1 linja på 16,2.

Stanger også i R3 Linja på 1 & 3M der er det støtte ned til R2 ved 17,45

Ma20>Ma50>Ma100 osv. enda positivt der.

2 Likes

Tidligere skrevne ord om “Brutal reprising” ser fortsatt ut til å være tilfelle. Spennende og skremmende på samme tid. Når større aktører tar tak og bringer både volum og pris opp til nivåer de mener papiret hører hjemme i / på.

EDIT: Noterer at SOFF fortsatt “bare” har mcap på ca. 1.4MRD NOK på kurs 18.00-18.50. Med økende sannsynlighet for god evne til gjeldsbetjening og generell markedsforbedring så kan det jo være fristende å “reprise” selskapet til si 2MRD NOK. Burde over der fortsatt være potensiale for større verdier i et mer og mer glødende supply/offshore marked. Kanskje spesielt her hjemme men også ellers.

3 Likes

Dette er ikkje noko støy i det heile tatt!!
Eg setter pris på det… Så berre kom med dine innsikter og tanker… :smiley:

2 Likes

Finte kommentarer og flott engasjement, særlig siden du solgte deg ut - eller inne igjen?

Var ute men kom inn :slight_smile:

1 Like

Konge det. Planen var å lempe litt i dag på 18 og kjøpe om kursen gikk ned. Glad for st jeg slettet ordren.

Må bare si gratulerer til dere som faktisk har klart å holde Soff. Hadde selv en plan om å ikke røre porteføljen min fra årsskiftet, men dum som man er til tider så tror man at man gjøre noe smart ved å avvike fra plan :slight_smile:

2 Likes

I feel you :slight_smile:

1 Like

Nok en dag med over 2kr forskjell topp/bunn😳

Snart 3mill aksjer omsatt og det presses mot 19kr i topp🤔

2 Likes

Kan være vi idag får denne berømte blow-out/Up’en. Blir spennende å følge utover dagen.

Et moment man ikke skal glemme-jeg ser endel i div.fora argumenterer for at spoten går opp og ned, det er kortvarig-joda det stemmer det. Men d som leier båter liker ikke sånne dagrater. De liker ikke at det er knapphet på båter i perioder-de har levd herrense glade dager i 7år nå i spoten-det kan se ut som det er slutt nå. Det betyr at flere nok vurderer å sikre seg båter på kontrakt- båd epsv og ahts- og det påvriker også ratenivået på disse kontraketen.

For 250k/dag for psv og 1mill for ahts er gøy det, men jeg tar et år fast på 150k/dag-300k/dag istedet om jeg kan velge"

4 Likes

Satan kursen går