Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

SL hadde røket nå med giring:)

Joda, får vel verr innafor på ein dag uten nyheter😄

Og vi er ikke fryktelug langt unna 100mill kr i omsetning…

Bilde: Sapphire på Husøybasen, gjør seg vel klar te 2mnd jobb for ukjent oppdragsgiver

4 Likes

19 kr. Jo, vi hadde jo rett. Nå har vi fått pengene på konto og. Mens noen av dere skal til 190.

Sånn generelt så har jeg ikke hørt noen snakke negativt om oljeaksjer på 3 måneder.

Hva skjedde med grønne aksjer og framtiden? Rimelig brunt og varmt, ser det ut til…

Er jo endel av de grønne, særlug de knyttet til energi som har gått oppsving nylig- giganten Øtsted er opp 15% sist uke. Men nå er det ebergikrise og grønn energi er laaaangt frem i tid når det rykker i sanksjonene😄

1 Like

Begge deler kommer, med det resultat at morgendagens marked kommer raskere og sterkere herunder med kursvekst for selskaper som vil høste av en slik utvikling. Skulle nesten tro at dis-Putin sto bak SEBs oppkjøp.

Edit: la meg for ordens skyld presisere at jeg gjerne skulle vært kursveksten foruten.

2 Likes

Er det fortsatt mye oppside her ? Eller er det for sent å gå inn nå?

Potensialet er veldig stort- men avhengig av en pt. Ukjent markedsutvikling. Jeg har for egen del satt mitt kursmål langt over dagens kurs og kommer til å sitte på kjerneporteføljen til det er nådd- eller er bekreftet uoppnåelig. Jeg snitter på drøye 5, så det sier vel litt om at overbevisningen og trua er rimelig stor!?

Spørsmålet er umulig å svare på. I likhet med @srh har jeg tro på at kursen skal lengre opp sammenlignet med dagens nivå.
Jeg kjøpte min første aksje i SOFF ikke lenge etter fullført rekonstruksjon i 2020 og holdt på aksjene siden, mer eller mindre. Min forankring til i SOFF casen har å gjøre med energikrisen vi er i og, at ingen fornybarkilder kan ivareta dette energibehovet. SOFF er de største aktøren innenfor supply segmentet i Norge. Med markedsandeler både i fornybar og fossilt. SOFF er også den aktøren med mest gjeld - risiko.

Er motivasjonen bak spørsmålet du stiller, @Bingo123, å gjøre gevinst på kortsiktig investering? Vel du ser hvor mye kursen har gått og får selv gjøre deg opp en mening. På den andre siden trodde jeg ikke kursen skulle passere 10,5 uten NM news, så om vi skal opp eller ned er “anybodys guess”. Dersom motivasjonen er langsikt mener jeg casen er diametralt motsatt fra den kortsiktige investeringen. Det er energi mangel og verden skriker etter energisikkerhet. EU trenger gass, hvem andre enn Norge som kan ivareta dette behovet i vesentlig grad? SOFF er en del av denne verdikjeden.

1 Like

Takk til begge for svar. Settes stor pris på. Jeg var inne på 5, men solgte på 8…
Tenker mellomlangt vil jeg si. Feks ut året. Tar sjansen på å kjøpe meg inn igjen. Helt enig i at det fundamentale virker veldig sterkt nå.

2 Likes

Ehh… Har vi (dere) snakket om dette enda…? Relativt grei rate.

5 Likes

Ehhh what?!!! Sykt😉 blir noen syke uker fremover.

Hvordan ligger psv ratene foreløpig? Er det kun ahts (csv) som er høye?

1 Like

Psv er og ganske gode i forhold til normalen, men ikkje i nærheten av AHTS

Flere av de siste psv ratene har vært i området 200-300k/(dag, det er omtrent 5 ganger det de fikk i dødperioden tidligere i år… Det er gode tider for å si det forsiktig! Et par av de små rederiene som ikke har så mange båte ri spoten (Viking og Siem f,eks) har jo nesten berget hele Q1 på 2-3 uker her nå…

Her er de siste oppgitte ratene-generelt kan man si at psv fra 15k gbp og opp er bra, for ahts er 25k gbk og opp bra (sepsielt i Q1)

Capture

1 Like

Installer er nå snart fremme i Cape Town, så blir det spennende å se hvor ferden går videre. Den er ikke oppført som ledig i spot pt., så da foreligger det vel en plan for arbeid.

Ellers så er det godt å se at de 5 første på “største kjøp lista” er gamle kjente institusjonelle kjøpere selv om det ikke er snakk om veldig store poster. SEB har tatt pause, og er pr. dagens liste tilsynelatende fornøyd med sine 4,91% så langt

Åpning på 19,60 ? :flushed:

1 Like

Er det feil hos meg eller ble det nettopp handlet 160k aksjer på 1 minutt?

D var nok rett det. Ser ut som det er en eller et par store som vil ut🤔

Er gått nesten 500k aksjer på 13min, så ingen tegn til rolig dag ihvertfall…men kjøpersiden tar imot foreløpig.

Dette er nok en kombi av at en del er redd for intradagsresultatet, og at noen beveger seg fra SOFF til SIOFF, HAVI og kanskje tom DOF.

Dette betyr samtidig at noen kjøper- mot strømmen. Jeg liker dette!

1 Like