Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Bomma jeg nå? :flushed: Føler det alltid lå på 100-400k aksjer omsatt

Om du ser 2021 under ett var det ikke rare omsettingen…

My bad jeg burde satt “kr” bak tallet mitt, antallet aksjer lå mange dager på 200-300k ja.

1 Like

Synes jeg så at Aker hadde passert 25 prosent. Er de på full fart opp til å passere 1/3 av selskapet, og må komme med et bud på resten?
(Mulig at jeg er helt på bærtur her, men det er vel slik at aksjonær som passerer 33,3 % må komme med bud på hele selskapet…?)

Noen kommentarer til om det kan være at Aker kjøper seg opp via andre, og plutselig kommer med bud?
Eller er dette ikke noe mål for Aker/ Horizon?

Dette var nok en “glitch” ifbm. med at det ble utstedt nye aksjer ifbm. salg av skip. Aker ville dessuten måtte flagge om de bikket 25%. Dagens aksjonærliste er som før, med Aker rett under 25%. Spennende også om SEB flagger 5% snart…

1 Like

Sorry. Synes jeg så, på forrige oversiktsbilde, at de var rett over 25%. Da har jeg sikkert sett feil…

Jeg så det samme, og mistenker at totalt antall aksjer ikke ble justert simultant, slik at andelen framsto som bittelitt høyere enn den reelt er

Ok, det er sikkert grunnen. Ellers måtte de ha kommet med bud nå? For det sto vel at Aker Capital konto 2 var over 25% for 4 dager siden. Er det riktig at 25% eierandel er grensen for å måtte by på resten?
Er det noen andre selskaper på listen som egentlig kjøper “for Aker”?
Det er vel kanskje ikke riktig å spekulere i dette, så jeg skal holde fred nå… :slight_smile:

Pliktbud er på 1/3 av aksjene.

Ikke la dere skremme. Stå i mot slik vrøvl som dette

4 Likes

Han satte nok shorten for mange dager siden. Begynte å lage støy på twitter da.

2 Likes

Hahahahahah :clown_face::clown_face::clown_face::clown_face:

Satt nok short på den første dagen han skrev om den. Skrev før helga også at den skulle ned til 10 igjen «minst», men den fortsetter opp. En kontraktsmelding eller to hadde vært gøy nå.

2 Likes

Så det var en kommentar om kamikaze shorting som ett tilsvar, vet ikke hvem som skrev kommentaren, men den er fjernet nå.

Jeg kan ikke se at det er registrert noe short på SOFF pt, men dette er kanskje av helt ny dato?

Kjenner ikke til fyren- eller twitter for den del

Ikke noe å kjenne til. Bare blir frustrer over graden av forsøk på manipulasjon - hva er hensikten med å kunngjøre short? Skape usikkerhet og få folk til å selge. Win for en shorter. Den ene dagen er det gull og grønne skoger, mens når TP er nådd da er alt bæsj.

2 Likes

Ja bare useriøs søppel. Rater og tallene snakker for seg selv,her er det bare og se fremover. De som shorter denne tror jeg kommer til å tape stort.

2 Likes

Fint om vi hadde fått et gulv/støtte i dag på 20.

2 Likes

Han er en hypeman når han selv sitter i aksjen og driver og selger seg ut

Og det motsatte når han shorter. Var litt «uro» på twitter rundt hans strategi for en liten stund tilbake

1 Like