Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Kjøpte mer i sted. Ser SIOFF og DOF også sliter litt nå - ikke twitter fyren som styrer kursen

Skal ikke blande meg da jeg ikke er den riktige til å treffe topper, men det er ikke farlig å ta vare på gevinsten :laughing:

Fryktelig dumt å skusle den bort hvertfall.
Husk at mens oljerelatert har steget ufattelig den seneste tiden har de fleste andre falt voldsomt.

2 Likes

Å selge på nedgang er ikke bra - ta gevinst. Da blir det panikk…

Siste par årene har vært slik at man kjøper olje i november og selger i mars nærmest, eller?

Helt enig.
Poenget er bare at nå jager nok mange som har solgt å treffe bunn igjen.

2 Likes

Det er godt mulig, jeg kan ikke svare sikkert for det.

Jeg er bare der at det kan komme et taktskifte igjen nå snart.

Og jeg med de:-) Dog jeg ikke har vært ute

1 Like

Veldig bra, tenkte ikke på deg, mer på andre.
Har naturlig nok holdt litt avstand i fb gruppen siste tiden(eier den selvsagt enda), men der har det vært eufori en tid nå og mange blindes.

Samtidig kan man ikke utelukke Soff i 25-30 til sommeren, men mange later til ikke å ta innover seg at intet stiger i rett linje mot himmelen.
Korrigereringer tilbake vil komme, det gjør det alltid.

Kjøpte aldri selv og det er en annen bransje, men DC tråden tok helt av da den stod i 40 for ikke lenge siden, var ikke måte på hvor høyt den skulle den nærmeste tiden, den er nesten halvert nå på kort tid.

Konklusjon: Det er ikke straffbart å ta gevinst og slå seg på brystet når man har gjort det godt.
Prosenter slår alt over tid.

2 Likes

Eufori har det vært. Har troen på SOFF og mer oppgang. Har det ikke travelt så om det skjer i morgen eller om ett år eller to spiller ingen rolle.

Nettopp, du har vært i gamet og kan dette og vet dette når man er langsiktig :grinning:

1 Like

Nå parkeres Doffen, babyen av Aksjesladder gutta.

Nå har de i 16 mnd advart på det sterkeste mot Solstad Offshore grunnet de mente det ville komme en ny restruksjon på NOK 1. De har vært skeptisk og advart.
De brukte 10 sek på soff i helgens sending. Tiden, 10 min, brukte de på Dof som for faen står med begge beina i hengemyra ifølge selskapet selv.
Så, man snakker om å fremme egne aksjer, de hadde jo kjøpt i dof i forkant av sending etter hva jeg har hørt.

Nå er det full fomo igjen i Sioff. Selskapet byr visst 6,7 kr per aksje. Bør dra med Soff Iht meldingen: De setter av inntil 80 MNOK for å by på inntil 5% av selskapet som ikke aksepterer. Det tilsier en selskapsverdi på 1,6 mrdr eller NOK 6,7 per aksje. Ifølge Lars Brandeggen

1 Like

Jeg selger ikke en aksje ihvertfall, vi er i ferd med å nærme oss høysesong, oljeprisen er rekordhøy. Jeg er mener att vi vil se en stor manko på tilgjengelige båter utover våren. Det kommer til å gi meget høye rater. Går dette riktig bra, hadde det vært morro å være inne viss Soff etterhvert begynner å kikke på om flåten er skrevet ned for mye. Det kan… skje.

1 Like

Forstå det dem som kan. Jeg misliker dette nedsnakk av SOFF vs. DOF sterk, dog. dem presiserer at DOF er et “bet” og kortsiktig trad.

De kommer ikke til å by det. Denne summen er derimot beregnet ift. avsatt SO-sum, og representerer således en MAKS-sum

Ser ut som det kastes ut av Sioff og over i Soff isteden. Lars, hmm…

1 Like

Fra FA saken om Havila:

. Det er i tillegg inngått kontrakter knyttet til prosjektarbeid for AHTS-fartøyet Havila Venus for totalt 64 dager fast pluss opsjoner.

Det betyr fort at alle de 4 tidligere nevnte ahtsene er ute av spotten i ca 2mnd. Lurer på om folk forstår hvordan spotten kommer til å bli fremover. Og Spotratene påvirker kontraktsratene…

4 Likes

Og der kom det et riggflytt for Conoco ja…

1 Like

Normand Ranger er ledig fra idag av ifølge spotlisten til Solstad. Vet ikke så mye om markedet i Australia men det ble ikke nevnt som et av områdene med særlig økning i presentasjonen. Det er en båt som kan gå rett inn i øverste sjikt i Nordsjøen og slik det ser ut i Nordsjøen fremover er det vel ikke helt usannsynlig at det skjer.

1 Like

Dette er, dersom de treffer, svært gode nyheter for SOFF med den snittraten de har hatt/har:
https://www.offshore-mag.com/rigs-vessels/article/14235074/competition-growing-for-offshore-construction-vessels-consultant-warns?utm_source=OFF%20Daily&utm_medium=email&utm_campaign=CPS220307096&o_eid=3999D2001134A1W&rdx.ident[pull]=omeda|3999D2001134A1W&oly_enc_id=3999D2001134A1W

2 Likes