Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Enda er flytt- Stena Spey som jo nettopp ble flyttet skal avgårde igjen visst, nå er det 7-8 AHTS in demand tipper det jobbes knallhardt på anbudskontorene nå :smiley:

2 Likes

Opplagstallene stuper i shipping | Finansavisen

2 Likes

Rekyl?

ja nå kommer den…regner med at vi avslutter over 19

Her er det bare å sitte

…ja det blir dyrt og medfører at våre verdier kan skrives opp i solstad

Der tok Aurorabåtene ene jobben, største konkurrentene, håper vi får raten😃

Så da er en like langt om en stund. For mye båter i markedet.

7 gode, 7 dårlige, 7 gode, 7 dårlige år, er vel sånn det er ofte?

Får ikke lest artikkelen men er det nldvendigvis supply som skal bygge?

Ja de sier etter 7 magre så kommer 7 fete så da er jo SOFF midt i smørøyet.

2 Likes

Jeg er mer interessert i å vite navnene på bankene som skal låne ut til nybyggprosjektene. (For om de suser inn i ny bygging av overkapasitet, så gjør de sikkert andre feilvurderinger også).

De fleste kan jo bare snakke med de bankene som enten nå eller snart er deleiere etter rekonstruering😄

Inne i SOFF igjen, den var så sterk i sluttspurten at jeg gadd ikke å selge aksjene for dagen.

3 Likes

Tror det går lang tid før det kommer nye båter inn i markedet i form av nybygg. Det er store problemer med å skaffe nok stål. Fant ikke artikkelen jeg ville lenke til, men denne beskriver noe av det samme. Prisene på jernmalm øker mye .

2 Likes

Så skal en huske på at Russland og Ukraina er noen av verdens største stålprodusenter.

Sterk avslutning i går så en grønn dag kan være rundt hjørnet. Spørsmålet er om det var korreksjonen eller om det var en bit av den :thinking:

Vanskelig å si, men jeg sitter enda rolig i båten og langt fram i tid vil det nok være flere korreksjoner og større, er naturlig at det ikke går lineært opp, men med svingninger. Virker som mange SOFF-aksjonærer har glemt dette (ref FB gruppa), men her har det vært formelt og ryddig hele veien!

Ser de her bekrefter mine anslag på lengre PSV-kontrakter, nivåer som er i tråd med det som anslås som nødvendig for Soff på sikt for å betjene gjelden

4 Likes