Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solstad Farstad (SOFF) 2

Blir spennede å se hvordan markedet reagere på denne artikkelen? Kan vel tolkes begge veier eller hva tenker dere andre?

Tror markedet reagerer positivt-gjeldssituasjonen er jo kjent, at de konkret viser til tall på bedring i markedet tenker jeg veier tyngre sånt sett.

Kun en sak som kan være litt kjip og det er at oppgangen er drevet av “saueflokken”
Det er alltid skummelt fordi man kan risikere lignende effekt når eller dersom flokken begynner å selge.
Og skriver det ikke for å være negativ mer en erkjennelse om at det skal man være klar over.

Det er et poeng, vi ser det godt i FB gruppa, mange son har hevet seg inn pga FOMO og har null kunnskap. Endel trodde q4 ville gi overskudd🤔

1 Like

Ja @Metallian , det jeg har merket meg.
Derfor jeg holder meg litt unna diskusjonene der selv om gruppa er min.
Jeg liker dårlig når Halleluja tar overhånd, man skal være positiv til sin investering, men samtidig realistisk balansering.

En sak er og det er flott at det er skapt mange vinnere, men det vil selvsagt også bli tapere, slik er dynamikken

1 Like

Jupp. Jg sliter fælt med å balansere det litt der🙊

Du er da saklig :grinning:

Vi er mennesker og blir alle revet med i mindre eller større grad når man opplever slikt eventyr.
Og dette styres 70-80% av psykologi.

3 Likes

SOFF, SIOFF og EIOF foreløpig grønt, DOF rødt

En smule VIX, siden olje står og ESG aksjer går. Er vel en del som tar en sektorrotasjon igjen…

Naturlig det, men fullstendig sektorrotasjon blir det ikke med det først tror jeg. Mer en velfortjent rekyl. Får se hvor lenge det varer. Oljen foreksempel koster omtrent det samme som i går og nesten 30 prosent mer enn for 2-3 uker siden, ett blaff det vi ser på børsen nå, tror jeg.

1 Like

Kan ikke se for meg fullstendig sektorrotasjon på en god stund. Mye av det grønne er vekst og drevet av lav rente, med rentehev fra FED vil nok folk krype tilbake til blue chips og energi. Mener det og skal være inflasjonsrapport i USA på torsdag.

1 Like
Date ▼ Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
NEW [NORMAND SPEAR](javascript:void(0):wink: Anasuria Supply duties, C/R + opt 09/03/22 RNR
1 Like

Bare de økte energi prisene vil drive inflasjonstallene opp noe voldsomt.

1 Like

Tror den fikk en liten ekstra boost nylig ja

Er vel naturlig at vi skal ha et par tester av nedsiden, siden vi har pushet oppsiden i flere uker.

3 Likes

Meget god betrakning.
9. mars 2022 kl. 10:05

Tidenes beste resultat for Petoro

Tidenes beste resultat for Petoro – leverte 186 milliarder kroner til staten

hva tror dere resultatet blir i 2022…

image

2 Likes

Spesielle båter dette så vanskelig å mene no om fortjenesten men ser de skriver i XI forumet at det er ca 50kUSD pr.dag og det er bra vil jeg tro, sååå dyre kan de da ikke være i drift.

Viss eg ikkje tar heilt feil så er inntekter på ny kontrakt mest sannsynlig over 50k/d. Eg antar godt over, men er veldig usikker på reknestykke mitt. OSCV og WIV rapporteres i lag hos SIOFF og har hatt sittkostnad i 2021 på rundt 23k/d. I USD

1 Like

Sjekk #sioff på XI ein gong til trur eg @metallian. Viss dette stemmer er det ellevillt