Endelig?
Noen benytter sjansen til å bli kvitt aksjer ser jeg.
Ser ikke bort fra at mange sitter med snitt under 6 og er litt lei og tar gevinst/går ut i null nå.
Det ser vel ut som om Hemen skal ut på denne meldingen, og kanskje komme inn igjen på annen måte senere. Nå er det vel i alle fall sikkert at det ligger en godt forankret strategisk plan bak alt sammen- og tviler på at NM lenger ligger som en usikkerhetsfaktor?
Jeg tror ikke dette er oppgangen vi har ventet på, men at det snarere er et forvarsel
Ja, slik vil det alltid være.
Jeg føler dagens melding var startskuddet på en særdeles spennende tid forut for Solstad Offshore.
Ja, vi har jo tenkt at slike ting vil skje både her på forumet og i andre forum de siste to årene. Så ja endelig!
helt klart. positivt med noe nytt, men håper john fredriksen med flere som skal ut få solgt masse aksjer slik at det blir flere små aksjer pga det vil hjelp aksje kursen og volum på trading på sikt…dvs likviditeten på aksjen. det å sitte fast er det ingen som liker og det drar ned kursen
Ingen som liker at andre sitter fast heller
Strålende melding Bare synd bankene og JF holder kursen nede
Alle avisene trekker frem at Røkke og Fredriksen satser sammen. Virker ikke sannsynlig at JF har vært involvert når han er på god vei ut.
De har vel bare sett navnet hans på listen.
Journalister er som fisk, har ca 3 sekunders hukommelse.
Det er nok fordi han på aksjonærlusten er en av de store eierne.
stemmer det. dette er et aker case… ikke noe annet. og var vel antydet i q1. husker at rodjer komenterte det flere ganger
Har gjort noen justeringer i dag. Redusert Soff med 1/3 og kjøpt Sioff. Tror det kan være fornuftig å spre plasseringene innen segmentet. Sioff sliter også med nedsalg, men begynner å bli interessant på 2,60 uansett om det dumpes videre
At denne alliansen er skapt er antakelig ikke på langt nær like viktig som intensjonen bak den, hva/hvem den omfatter og hva den kommer til å innebære. Dette er en konstellasjon for fremtiden, og hvor SOFFs rolle ikke åpenbart kommer til å påkreve noen store investeringer de nærmeste årene utover noen spesialskip for installering av bunnfaste turbinfundamenter.
At det ikke er snakk om noe delt eierskap synes jeg er positivt, og forteller meg at det faktisk er synergipotensialet for de respektive selskapene som er det viktige her.
Dette ser for meg veldig spennende ut, og jeg kommer nå for egen del til å vente på neste kapittel av Akers, Solstads og Tritons plan
Blir jo interessant å se om Hemen i dag faktisk benytter muligheten til å selge seg ned mer enn sedvanlige 100k
Bare et tips i all fortrolighet. Oceaneering er verdensledende på ROV og har en større tilstede værelse på Solstad båter enn Deepocean.
Eg har ein liten pott i AKSO og så eg får litt dobbelt opp idag faktisk, gledelig å sjekke Nordnet nå
Blir jo veldig spennende å se hva dette rent konkret vil medføre men for meg er det aller viktigste at dette viser at Aker ser på SOFF som en solid langtidspartner. Og det er nok derfor Hemen er på vei ut imho-de to er for store til å plaske i samme selskapsdam.
Går inn med mer nå. Trodde jeg måtte kjøpe godt oppe på 6 tallet, men der tok jeg feil. Utrolig hvordan denne blir presset ned selv i dag med den herlige nyheten